shobrey
Medlem
ibland undrar jag vad ja har hjärnan till ganska självklart..
ett stort tack för att du tog dig tid att kolla upp det
ett stort tack för att du tog dig tid att kolla upp det
Powercommandern sitter kopplad på spridarna mm så med tanke på att GSX-R har 4 cylindrar går det inte ens rent mekaniskt. Däremot vet jag inte hur det är mellan S och R. Jag har en Powercommander till salu till en S, så jag kan ju ta reda på det. Det är ju i mitt intresse så att säga.
Fredag,fy fan vad skönt. Beställde nya lager till vev och och vevstakar
idag.
och en ensits bak från honda RS250 kommer snart i kolfiber.
Edit: 1500 mil blev det första året med min TL, mest inom Stockholm men tog en tur till Nordkap också.
Jag säger samma sak, fy fan vad skönt o höra att du har lite tid o lägga på TL:n oxå farfar.Fredag,fy fan vad skönt. Beställde nya lager till vev och och vevstakar
idag.
Ja. Du kan nämna för honom att han har min mappning sparad (kanske ett bra utgångsläge).Har en TL1000R -98 som jag hade tänkt lämna in för mappning hos Anderssons turbo. Min fråga, bör jag ha en PC på innan jag lämnar in den till honom?
Fredag,fy fan vad skönt. Beställde nya lager till vev och och vevstakar
idag.
Har en TL1000R -98 som jag hade tänkt lämna in för mappning hos Anderssons turbo. Min fråga, bör jag ha en PC på innan jag lämnar in den till honom?
De mappare jag frågat har sagt att de ändå laddar en default/plan map innan de påbörjar sitt jobb. Så ur den synvinkeln kvittar det ju.
Men det är nog billigare att montera den själv än att ha en verkstad göra det.
Men, var beredd på att svära och förbanna den som kom på placeringen av kontakterna...
Vad jag förstått så är det samma motor i en TL1000 som i en DL 1000 V-Strom?
Är det dock någon som kan länka eller förklara den specifika skillnaden som ger TL 1000 27 hästar mer än DL 1000 om vi pratar årsmodell 2004?
Vad jag förstått så är det samma motor i en TL1000 som i en DL 1000 V-Strom?
Är det dock någon som kan länka eller förklara den specifika skillnaden som ger TL 1000 27 hästar mer än DL 1000 om vi pratar årsmodell 2004?
www.sporthoj.com/forum/showthread.php?159782-TL-tr%E5den-v2-!&p=5159013#post5159013
Tja ba i vintermörkret, tänkte bara berätta om slutresultatet av denna olycka.
*Stukat ringfinger
*Ledskada i tumme
*Mottog ordningsbot från polisen!?
*Bestred ordningsboten iom om jag godkänt den = Erkänt vålandefrågan
*Ärendet vidare till åklagare
*Tagit del av polisens rapport på platsen inkl motparts redogörelse samt vittnets redogörelse
*Rättade rapporten med 3 ! A4 med ändringar (polis på plats hade inte ett rätt)
*Får uppgifter från Fbolag att jag INTE har helförsäkring utan bara halv!! (Vålandefrågan blev helt plötsligt prio ett för mig)
*Alla utlägg för sjukhusbesöken, p-biljett,milersättning,förlorad arbetsinkomst, skyddsutrustning och "sveda/värk ersättning betalades fullt av Folksam som va kanon! i detta ärende.
*Åklagaren återkommer med beslutet att jag EJ är vålande, kanon!!
(Nu är det bara motpartens jävla bolag kvar, eller närmare ett svenskt bolag vid namn Avus, som agerar representant åt det Polska bolaget. Dom båda tog en jävla tid på sig innan en skadereglerare hörde av sig per tele och skulle kolla upp värdet på hojen, jag talade om för honom att den ej går att reparera, talade också om för han att jag köpt den för 45k, och han kollade runt lite på marknaden och tur för mig så fanns det bara en till salu bla på blocket för en skaplig peng, så den modellen verkade vara sällsynt tyckte han, så han kom upp med ett bud på 40k som jag norpade direkt)
*Angeryds bildelar blev tydligen den skrot som fick jobbet att komma o hämta liket.
*Innan allt detta så hade jag redan plockat ut pengarna ur väggen och tjackat en ny TLR.
Tänkte bara dela med mig om resan jag gjort.
Slutet gott, allting gott.
Livet kan inte bli bättre när man har en TLR
God Jul alla mullernördar
Gött att höra!!
Nu vill vi se bilder på den nya skönheten!...
Hallå
Tänkte serva tillern under julhelgen.Det mesta fixar jag själv men ventiljusteringen vet jag inte om jag vill ge mig på!!!Frågade den lokale mcverkstan men de hade inte suzukis shims påstod de!Är det svårt att göra själv?Vad brukar de ta på verkstan?Finns det nån runt östergötland som vill meka i mitt garage mot ersättning??
Om det smäller när man släpper gasen efter att ha axat kraftigt är det väl packningen i avgröret man byter eller??
Många frågor,men detta forum brukar ju lösa det mesta!!
Tomas
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |