Storfot
Torque of The Devil
Du behöver inte montera isär kylet, räcker med att lossa det så du får lite mer luft imellan.
Ok tack! Då vet man det.
Blir nog ändå till att tvätta rent kylaren och fylla på med ny fräsch vätska.
edit: en fråga till, såg en sida där någon rekommenderade att kolla någon till del nära ventilerna som kunde vara bra att kolla samtidigt.
Jag kommer inte ihåg vart jag hittade det men någon här vet kanske, det var någon del som tydligen kunde leda till motorhaveri på TL-motorerna. Någon som vet vad jag pratar om?
Edit 2: Ok nu har jag kollat ventilerna och så, alla ventiler var lite för tighta men jag har lite problem med bakre kamaxlarna. När bakre cylindern är i toppläge och R/T då syns i timinghålet så står konerna lite snett inåt mot varandra men kamaxeldrevens riktlinjer stämmer inte alls, dom står runt 45 grader fel från motorns topp, är det här ett vanligt fel eller är det jag som tänker konstigt?
Last edited: