TL-tråden - v2 !

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Hoj
CRF250R
Ring, klaga o skäll...! Det hjälper nog. Var en tråd om detta nyss: http://www.sporthoj.com/forum/showt...F6rs%E4kring-prish%F6jning-p%E5-g%E5ng!/page3

Min ville dom höja från 2600 till drygt 6000:- Räknade på deras hemsida och fick fram en premie på 3000:- Efter lite tfn-krig fick jag också den premien. En offert är en offert och om de inte har hunnit uppdatera sin hemsida så är inte det mina bekymmer!

Framför allt så sa dom i slutändan att dessa premier skall ses över igen då MÅNGA ringt och vart förbannade och många även bytt bolag...

Jepp! Jag ringde efter jag fått en faktura på 5200kr, berättade lungt och vänligt att detta accepterar jag ej, och vipps var premien 2500kr igen...

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Slangarna går inte till toppen som det ser ut som på den där ritningen, dom sitter längre ner på motorn. Den bakre sitter då precis bakom stötdämparen i princip.

Men jag lyckades fan i kväll! :yoparty
Allt det krävdes var ståltråd, en avsågad rörlig tolvkantsnyckel, långa fingrar (då handen inte kom in alls), en förlängningsbar "magnetpenna" och en jävla massa tålamod.
Fyfan vad skönt!!! Var ju nära på att hiva hela skiten i sjön! :banana

Gött att det löst sig, själv gjorde jag snabblösningen, drog en m8-skruv i röret, det är precis lagom innerdiameter så att skruven självgängar. Nästa år när motorn ska ut så sätter jag dit plattor istället.

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Gött att det löst sig, själv gjorde jag snabblösningen, drog en m8-skruv i röret, det är precis lagom innerdiameter så att skruven självgängar. Nästa år när motorn ska ut så sätter jag dit plattor istället.

Såhär i retrospekt så hade det nog varit lättare att plocka ur motorn... Fan vad trött man vart på det!

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ring, klaga o skäll...! Det hjälper nog. Var en tråd om detta nyss: http://www.sporthoj.com/forum/showt...F6rs%E4kring-prish%F6jning-p%E5-g%E5ng!/page3

Min ville dom höja från 2600 till drygt 6000:- Räknade på deras hemsida och fick fram en premie på 3000:- Efter lite tfn-krig fick jag också den premien. En offert är en offert och om de inte har hunnit uppdatera sin hemsida så är inte det mina bekymmer!

Framför allt så sa dom i slutändan att dessa premier skall ses över igen då MÅNGA ringt och vart förbannade och många även bytt bolag...

Deras fasoner är inget jag tänker sponsra längre. :fakta

gjensidige => 3000 kr / helår.

Så, ett Stort och Långt dj*vla finger till Läns. Hejdå... :hej

:) <- Glad och lycklig Putte igen. :)

PS. Jag hade 2900kr /helår förut.

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Får man bullerproblem med Yoshimura helsystem hos besiktningen ? eller klarar men sig utan problem ?

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Någon som har åkt med Metzeler SPORTEC M1 på sin cyckel ?
Om ja, lämna gärna synpunkt om däcket !

Mvh
A/B

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Hoj
CRF250R
Har lite grejer som skräpar.

Till TLR
Vita fälgar fram och bak ink skivor samt drev, nästan nya däck sitter på 190/55 120/70.

Fram bromsar komplett med huvudbroms cyl. Med nästan nya belägg

Bromsok bak. Med belägg

Främre stötdämpare med axel , hårdare fjädrar och goldvalve kit.

Ett par framskivor till R1 2006. En av dem krokig.

Lock till TLR luftfilerbox ink pairvalve.

TLR clipon.

R1 2004 bromsvätskebehållare.

Hör av er om ni vill ha något, jag kollar dagspris på ebay och kan skicka mot efterkrav.

Har mer grejer liggande men det tar vi sen..

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Hoj
*Såld*

Till TLR
Vita fälgar fram och bak ink skivor samt drev, nästan nya däck sitter på 190/55 120/70.

Bromsok bak. Med belägg

TLR clipon.

Hör av er om ni vill ha något, jag kollar dagspris på ebay och kan skicka mot efterkrav.

Hejsan vad vill du ha för broms fram o bak?

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Hoj
CRF250R
Mastercyl med handtag och behållare fram + stålspunna slangar och ok + bakok + klossar. Ligger runt 2000 på ebay vad jag kan se, så därnågonstans om det verkar rimligt..

Vill du ha skivor oxå?

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Hejhej!

Har nästan fått ihop hojen, men har lite problem med att få tillbaka slavcylindern till kopplingen.
Var det runt 10 Nm som man ska dra åt bultarna som jag har markerat med rött i bilden?

mD0eYPrXyNV8OC62zPGjiHw.jpg

Jag kommer ihåg att jag hade samma problem sist jag skulle göra det här då det var svårt att hitta svaret i Haynes-boken. :huvet

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Hoj
CRF250R
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Min hoj får inte upp värmen ordentligt.
i morse var den bara uppe 72 grader vid laglig motorvägsfart.
Utetempen var ca 2-3 grader.
Normalt ?

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

Till TLR

Bromsok bak. Med belägg

TLR clipon.

Inget av ovan, men om du har en original baklampa som har två fungerande socklar så är jag intresserad (min vänster lyser inte upp när jag bromsar, och jag har naturligtvis bytta lampa... :) )

/hej

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Hoj
CRF250R
Inget av ovan, men om du har en original baklampa som har två fungerande socklar så är jag intresserad (min vänster lyser inte upp när jag bromsar, och jag har naturligtvis bytta lampa... :) )

/hej

Tyvärr.
Tänkte spara lampor och liknande som extra ifall man skulle trilla ner I sandlådan på banåkadagarna..

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning