TL-tråden - v2 !

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Tänk på att du får nog modda framgaffeln från R1 då "grisen" är tyngre.
Ja du,tror nog inte att det är så lätt o få tag på en ny eftermarknads luftburk
som är bra, då våra hojjar knappast finns i listorna på firmorna som tillverkar
porr grejor till TL mer. Jag har nog en bland de sista i komposit "ny"oanvänd
som finns att uppbringa i världen.:brynad projektorlysen som är E-märkta
hittar du nog lite var stans ex.Grevens mm. men då behöver du ny främre kåpstag. Subframe tillverkar jag min egen,som kommer vara justerbar, dom de säljer är onödigt dyra måste jag säga.Finns de till våra TLR över huvud
taget ?
:yoparty

Tänker du svetsa en justerbar bakram så får du göra två på en gång, jag tJöPEr den andra.

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Jahapp! Tog en provtur i går och körde till jobbet i dag och det kändes dödsskönt! :banana
Dock så började kopplingen slira verkar det som. Varvtalet går upp rätt högt men cykeln driver knappt framåt och det känns som att man skulle ha hållit in kopplingen lite antar jag.

Det är dags för nya kopplingslameller då antar jag?
För att vara på säkra sidan, är det någon som kan bekräfta att nr. 8 i sprängskissen är det enda som jag behöver? Eller behövs även 10? Något mer? Barnett-fjädrar bytte jag till förra året. :)

http://www.robinsonsfoundry.co.uk/c...i/TL/TL1000R/W-K2 1998-2002/tl1000rclutch.htm

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Jahapp! Tog en provtur i går och körde till jobbet i dag och det kändes dödsskönt! :banana
Dock så började kopplingen slira verkar det som. Varvtalet går upp rätt högt men cykeln driver knappt framåt och det känns som att man skulle ha hållit in kopplingen lite antar jag.

Det är dags för nya kopplingslameller då antar jag?
För att vara på säkra sidan, är det någon som kan bekräfta att nr. 8 i sprängskissen är det enda som jag behöver? Eller behövs även 10? Något mer? Barnett-fjädrar bytte jag till förra året. :)

http://www.robinsonsfoundry.co.uk/c...i/TL/TL1000R/W-K2 1998-2002/tl1000rclutch.htm

Normalt ska det räcka med att byta korkskivorna, då det är dom som slits ner, men vill du vara helt säker så köp stålskivorna också, då är allt bytt och i nyskick.

/Pajje

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Hoj
*Såld*
Jaha är ju totalt kass på att dokumentera allt jag gör på hojen men här kommer lite suddiga bilder på bygget. (ska ta lite bättre så fort det har slutat regna.) Är inte helt klar har lite små fix kvar o göra men den går att köra och bes. nu iallafall. Är det någon som har tips på snyggare lösning för expansionkärlet så tas det emot med tacksamhet.
mms_img518027499.jpgmms_img-366326941.jpg

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Har en "gapmod" inkl bakram till TLS att sälja, säg 800kr plus ev frakt. Delarna finns i Lkpg. Det är den som har sålts på TL-planet (eller zone, minns inte vilken)

View attachment 369981

Lyfter denna igen, ngn intresserad. PM:a

Om ingen vill ha detta slänger jag det. Slumpar iväg det för en femhundring.

PM:a

/Daniel

Last edited:
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Ni som vet allt ....
vilken dimension är det på muttern på bakaxeln ? 36 mm? ( tänkte köpa en stor nyckel i dag)

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Hoj
CRF250R
Hojen på väg ihop, bara ett A4 med punkter kvar...

Startade upp porschen idag, stått stilla i två år, har inte ens laddat batteriet och två varv på startmotorn så gick den igång!! Älskar enkel 80:tals teknik!!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning