J-Bone
Ny medlem
Ser bra ut! Hur går det?
Tänk på att du får nog modda framgaffeln från R1 då "grisen" är tyngre.
Ja du,tror nog inte att det är så lätt o få tag på en ny eftermarknads luftburk
som är bra, då våra hojjar knappast finns i listorna på firmorna som tillverkar
porr grejor till TL mer. Jag har nog en bland de sista i komposit "ny"oanvänd
som finns att uppbringa i världen. projektorlysen som är E-märkta
hittar du nog lite var stans ex.Grevens mm. men då behöver du ny främre kåpstag. Subframe tillverkar jag min egen,som kommer vara justerbar, dom de säljer är onödigt dyra måste jag säga.Finns de till våra TLR över huvud
taget ?
Ser bra ut! Hur går det?
Jahapp! Tog en provtur i går och körde till jobbet i dag och det kändes dödsskönt!
Dock så började kopplingen slira verkar det som. Varvtalet går upp rätt högt men cykeln driver knappt framåt och det känns som att man skulle ha hållit in kopplingen lite antar jag.
Det är dags för nya kopplingslameller då antar jag?
För att vara på säkra sidan, är det någon som kan bekräfta att nr. 8 i sprängskissen är det enda som jag behöver? Eller behövs även 10? Något mer? Barnett-fjädrar bytte jag till förra året.
http://www.robinsonsfoundry.co.uk/c...i/TL/TL1000R/W-K2 1998-2002/tl1000rclutch.htm
Normalt ska det räcka med att byta korkskivorna, då det är dom som slits ner, men vill du vara helt säker så köp stålskivorna också, då är allt bytt och i nyskick.
/Pajje
Har en "gapmod" inkl bakram till TLS att sälja, säg 800kr plus ev frakt. Delarna finns i Lkpg. Det är den som har sålts på TL-planet (eller zone, minns inte vilken)
View attachment 369981
Lyfter denna igen, ngn intresserad. PM:a
Ah, nu är jag inte så hemma på vad alla delar heter i växellådan... Vilken del är korkskiva?
Det är 8:an, de skivorna som har kuggarna utåt.
Aa
Kan väl bidra med en liten trudelutt från besten
http://s933.photobucket.com/user/f00bar1000/media/20130427_132849_zpsb3befc16.mp4.html?sort=3&o=1
Ni som vet allt ....
vilken dimension är det på muttern på bakaxeln ? 36 mm? ( tänkte köpa en stor nyckel i dag)
Ni som vet allt ....
vilken dimension är det på muttern på bakaxeln ? 36 mm? ( tänkte köpa en stor nyckel i dag)
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|