Kuben
Cementarsel Mc
Pris?Någon som e sugen på lätt använda ljuddämpare av märket Termignoni?
Har settat på en TL 1000 R.
View attachment 385165
Pris?Någon som e sugen på lätt använda ljuddämpare av märket Termignoni?
Har settat på en TL 1000 R.
View attachment 385165
Har ett m4 helsystem o fick 103 db. Godkänt med en väääldigt tunn hårsmån.
Fick 102.5 dB med mitt M4 helsytem
Men, jag har slutat chansa och kör med insatser (från ett Bos system...). Men den går lite fett med dem i, så oftast slänger jag ut dem asap igen.
Fick 102.5 dB med mitt M4 helsytem
Men, jag har slutat chansa och kör med insatser (från ett Bos system...). Men den går lite fett med dem i, så oftast slänger jag ut dem asap igen.
Blääää, Nu har jag renoverat kopplingspumpen och kopplingens slavcylinder, men ändå får jag samma problem.
Jag kan bygga upp tryck i kopplingen och köra ett tag. Efter kanske 10 minuter så börjar kopplingen slira och motorn bara rusar men hojen drar knappt framåt. Efter ett tag så tappar jag driv helt och kan släppa kopplingen med växel i utan att motorn dör.
Det konstiga (enligt mig iaf.) är att jag kan lufta upp trycket i kopplingscylindrarna igen direkt efter att det börjat strula och så fungerar det ett tag till, men är det där problemet ligger tro?
Innan jag nu beställer ytterligare en gång... Det återstår väl bara att det är kopplingslamellerna som strular?
Jag körde omkull och landade på vänster sida i höstas, kan det ha orsakat några skador inuti kopplingen?
Hojen har gått 3400 mil, kanske kan vara dags att byta lameller då?
Jag är ingen häxpert men borde det inte vara svårt att koppla ur ifall det är luft I systemet.
Tror att det är lamellerna som slirar, när du luftat så svalnade det under tiden och greppade igen för att sen slira när du kört ett tag och grejerna värmdes upp..???
Varför det slirar kan vara tex pga oljan eller slitage på lamellerna...
Men jag är bara en ödmjuk gissare med 50 cent!!
PS. Lufta kopplingen genom att trycka oljan baklänges, dvs från slav till mastercyl!
Biltemas racingolja? Hissa eller dissa? Någon med erfarenhet?
Hej grabbar.
Har en tl 1000R som läcker olja, läcker ur packboxen (push rod seal) framför framdrevet, jag bytte den och körde 3 mil sen började den läcka igen? är det ett vanligt fel på tl1000? körde lite bakhjul där jag andvände kopplingen men ska väl tåla det? Nån mer som haft samma problem?
Smorde du in push rod-staven i Molybdenum disulfide? Det borde täta så att olja inte tränger igenom mellan packningen och staven.
Molybdenum disulfide vad är det? vart kan man köpa det?
Ja, jag tänkte jag skulle köpa sv packningen denna gången, hoppas det blir tätt!
Tycker bara det är konstigt att det kan börja läcka så fort med ny packning, fundera på om det kunde vara nått annat som gjorde det men....
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |