J-Bone
Ny medlem
Tailen hemma.. bygget fortsätter...
-snip-
Mer nästa gång.....
Ser bra ut! Hur mycket högre blir sitthöjden?
Tailen hemma.. bygget fortsätter...
-snip-
Mer nästa gång.....
Ser bra ut! Hur mycket högre blir sitthöjden?
Någon cm bara jämfört med orginal med tailraisers.. måste hitta något bra sadelmaterial bara.. gärna runt 10mm tjockt..
Cmxi: Var beställde du den rs125 bakärslet o vilken årsmodell på hondan gäller. ?
Har glömt bort den biten.
Ser bra ut det där
Hm...får ställa upp mina motordelar på bänken nu tror,,,,får ju lite blodad tand igen av slowfinns och cmxi passion i sina byggen.
Cmxi: Var beställde du den rs125 bakärslet o vilken årsmodell på hondan gäller. ?
Har glömt bort den biten.
Ser bra ut det där
Okej ser att den var beganad nu troligtvis, men var beställer man en sån ny,,,nån som vet o har koll på marknaden nu.( jag har tappat mycket info och fakta nu ) Så jag får fråga er nu.
Kan försöka fota min luftburk helt olik original invändigt. om det är intressant.
Ja du ser Tack för den....Mer frågor kommer,,,,så man uppgraderar sig igen
Den där bakramen du gjort är det möjligt att få lite info om mått o vinklar och dina erfarenheter o fallgropar hur du gjort den. Om inte på forumet så kanske ett privat meddelande.
Vore mycket vänligt och inspirerande för att få igång mitt bygge igen
När jag är klar så lägger jag upp allt som en separat guide hur man går tillväga... iaf på ett ungefär och vad man behöver..
Enkelt är det att bygga övre delen först, sen se till att få rätt lutning.. det svåra är att få plats med elen..
Det är det! I ett annat liv ska jag försöka plasta en ny luftburk till hojen.. Kanske även ett annat elsystem så man kan flytta fram och gömma all apparatur, alt byta mot eftermarknadsgrejer... Men då får jag nog återfödas minst en gång emellan...
Slowfinns svar gäller det här. Postade fel utan citat.
Okej, Ja jag har WEE TWO ´s höglyftande kammar utan decompen, och ställbara drev,portat och racevinkel på ventilerna inslipade. högkomp 12,7 tror jag det blir med squischen satt sen. Carillos vevstakar, nersvarvad lättat magnethjul ca 250gr.. raceversonen av luftburken,väger nada och med max luftflöde, kvar att göra är lätta o polera veven
Hittar ingen som jag kan lita på när det gäller lättning o balansering av vev. Original CC. men tror det räcker till ändå med lättningen av resten av moppen med över 20 kg.
http://www.stigsmotormekaniska.se/ ? verkar göra det mesta!Ja bara jag hittar nån som kan lätta och balasera en TLR vev så. som jag får förtoende att han gör rätt.
Hur är det egentligen med uppsticket fram? Jag har fattat det som att de flesta anger uppstick mätt från skarven rör-lock och inte från ovankant lock? Det skiljer ju typ 3mm beroende på mätpunkt.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |