TL-tråden - v2 !

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Slowfinns svar gäller det här. Postade fel utan citat.

Okej, Ja jag har WEE TWO ´s höglyftande kammar utan decompen, och ställbara drev,portat och racevinkel på ventilerna inslipade. högkomp 12,7 tror jag det blir med squischen satt sen. Carillos vevstakar, nersvarvad lättat magnethjul ca 250gr.. raceversonen av luftburken,väger nada och med max luftflöde, kvar att göra är lätta o polera veven
Hittar ingen som jag kan lita på när det gäller lättning o balansering av vev. Original CC. men tror det räcker till ändå med lättningen av resten av moppen med över 20 kg.
 
Last edited:

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Cmxi: Var beställde du den rs125 bakärslet o vilken årsmodell på hondan gäller. ?
Har glömt bort den biten.
Ser bra ut det där :rock

Okej ser att den var beganad nu troligtvis, men var beställer man en sån ny,,,nån som vet o har koll på marknaden nu.( jag har tappat mycket info och fakta nu ) Så jag får fråga er nu. :)
 
Last edited:

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Någon cm bara jämfört med orginal med tailraisers.. måste hitta något bra sadelmaterial bara.. gärna runt 10mm tjockt..

Cellgummi. finns i olika tjocklekar och går att modelera och forma hur man vill med smärjelrondell.
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Hm...får ställa upp mina motordelar på bänken nu tror,,,,får ju lite blodad tand igen:brynad av slowfinns och cmxi passion i sina byggen. :)
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Synd att inte herr Mattebusa håller på med vevaxeljobb och balansering,han håller ju till på rätt sida stan :)

Vad man nu får ut från hans hemsida,,,måste jag tillägga.
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Kan försöka fota min luftburk helt olik original invändigt. om det är intressant. :3freak
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Last edited:

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Kan försöka fota min luftburk helt olik original invändigt. om det är intressant. :3freak

Det är det! I ett annat liv ska jag försöka plasta en ny luftburk till hojen.. Kanske även ett annat elsystem så man kan flytta fram och gömma all apparatur, alt byta mot eftermarknadsgrejer... Men då får jag nog återfödas minst en gång emellan...:D
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Ja du ser :) Tack för den....Mer frågor kommer,,,,så man uppgraderar sig igen :)
:yoparty

Den där bakramen du gjort :yoparty är det möjligt att få lite info om mått o vinklar och dina erfarenheter o fallgropar hur du gjort den. Om inte på forumet så kanske ett privat meddelande.
Vore mycket vänligt och inspirerande för att få igång mitt bygge igen :Bugar

När jag är klar så lägger jag upp allt som en separat guide hur man går tillväga... iaf på ett ungefär och vad man behöver..

Enkelt är det att bygga övre delen först, sen se till att få rätt lutning.. det svåra är att få plats med elen..
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
När jag är klar så lägger jag upp allt som en separat guide hur man går tillväga... iaf på ett ungefär och vad man behöver..

Enkelt är det att bygga övre delen först, sen se till att få rätt lutning.. det svåra är att få plats med elen..

Ja Vad kul :) Det ser jag fram emot.
Fridens liljor :yoparty
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Det är det! I ett annat liv ska jag försöka plasta en ny luftburk till hojen.. Kanske även ett annat elsystem så man kan flytta fram och gömma all apparatur, alt byta mot eftermarknadsgrejer... Men då får jag nog återfödas minst en gång emellan...:D

HaHa ja mycket jobb är det...mer än vad man tror.
Ja min burk är helt tom inuti :3freak
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Slowfinns svar gäller det här. Postade fel utan citat.

Okej, Ja jag har WEE TWO ´s höglyftande kammar utan decompen, och ställbara drev,portat och racevinkel på ventilerna inslipade. högkomp 12,7 tror jag det blir med squischen satt sen. Carillos vevstakar, nersvarvad lättat magnethjul ca 250gr.. raceversonen av luftburken,väger nada och med max luftflöde, kvar att göra är lätta o polera veven
Hittar ingen som jag kan lita på när det gäller lättning o balansering av vev. Original CC. men tror det räcker till ändå med lättningen av resten av moppen med över 20 kg.

OK får vi fart på någon av motorerna med kammar mm så kommer trattar att provas ut igen!! Forskning o montering pågår:smasha
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Hur är det egentligen med uppsticket fram? Jag har fattat det som att de flesta anger uppstick mätt från skarven rör-lock och inte från ovankant lock? Det skiljer ju typ 3mm beroende på mätpunkt.

Japp, det är från skarven som räknas. :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top