J-Bone
Ny medlem
Tailen hemma.. bygget fortsätter...
-snip-
Mer nästa gång.....
Ser bra ut! Hur mycket högre blir sitthöjden?
Tailen hemma.. bygget fortsätter...
-snip-
Mer nästa gång.....
Ser bra ut! Hur mycket högre blir sitthöjden?
Någon cm bara jämfört med orginal med tailraisers.. måste hitta något bra sadelmaterial bara.. gärna runt 10mm tjockt..
Cmxi: Var beställde du den rs125 bakärslet o vilken årsmodell på hondan gäller. ?
Har glömt bort den biten.
Ser bra ut det där![]()
Hm...får ställa upp mina motordelar på bänken nu tror,,,,får ju lite blodad tand igenav slowfinns och cmxi passion i sina byggen.
![]()
Cmxi: Var beställde du den rs125 bakärslet o vilken årsmodell på hondan gäller. ?
Har glömt bort den biten.
Ser bra ut det där
Okej ser att den var beganad nu troligtvis, men var beställer man en sån ny,,,nån som vet o har koll på marknaden nu.( jag har tappat mycket info och fakta nu ) Så jag får fråga er nu.![]()
Kan försöka fota min luftburk helt olik original invändigt. om det är intressant.![]()
Ja du serTack för den....Mer frågor kommer,,,,så man uppgraderar sig igen
Den där bakramen du gjortär det möjligt att få lite info om mått o vinklar och dina erfarenheter o fallgropar hur du gjort den. Om inte på forumet så kanske ett privat meddelande.
Vore mycket vänligt och inspirerande för att få igång mitt bygge igen![]()
När jag är klar så lägger jag upp allt som en separat guide hur man går tillväga... iaf på ett ungefär och vad man behöver..
Enkelt är det att bygga övre delen först, sen se till att få rätt lutning.. det svåra är att få plats med elen..
Det är det! I ett annat liv ska jag försöka plasta en ny luftburk till hojen.. Kanske även ett annat elsystem så man kan flytta fram och gömma all apparatur, alt byta mot eftermarknadsgrejer... Men då får jag nog återfödas minst en gång emellan...![]()
Slowfinns svar gäller det här. Postade fel utan citat.
Okej, Ja jag har WEE TWO ´s höglyftande kammar utan decompen, och ställbara drev,portat och racevinkel på ventilerna inslipade. högkomp 12,7 tror jag det blir med squischen satt sen. Carillos vevstakar, nersvarvad lättat magnethjul ca 250gr.. raceversonen av luftburken,väger nada och med max luftflöde, kvar att göra är lätta o polera veven
Hittar ingen som jag kan lita på när det gäller lättning o balansering av vev. Original CC. men tror det räcker till ändå med lättningen av resten av moppen med över 20 kg.
http://www.stigsmotormekaniska.se/ ? verkar göra det mesta!Ja bara jag hittar nån som kan lätta och balasera en TLR vev så. som jag får förtoende att han gör rätt.
Hur är det egentligen med uppsticket fram? Jag har fattat det som att de flesta anger uppstick mätt från skarven rör-lock och inte från ovankant lock? Det skiljer ju typ 3mm beroende på mätpunkt.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |