Renovera eller byt huvudcyl skulle jag gissa på...
Ny renoverad nu.. Ja man får nog testa med en annan, känns inte som det kan vara så mycket annat.. Samma sak fast man har org grepp på ska tilläggas..
Luftat enligt alla regler nu.
View attachment 407626View attachment 407627
Sista cm nyper den å blir stum, inget luft svampigt svaj eller nått. :/ sätter man på gasrullen och handtaget behöver man inte vara speciellt stark för att nypa in den mot handtaget om man vill??
Fick en obehaglig överraskning på Rudskogen igår, på ena rakan i fullgas så hosta motorn till, alltså tappa helt gasen och lika plötsligt fick den fart igen. Tacka gudarna att det inte skedde i fullt nedlägg... Hur som så körde jag lite försiktigt igenom kurvorna fram till nästa raka och kände på gasen några ggr med bludder som följd, svängde av banan och bröt. Ute i depån sen försökte jag starta hojen men den betedde sig precis som om det vore soppatorsk och ganska snabbt gick den inte alls att starta.
Jag började skruva av lite för att kunna vinkla upp tanken men filtret sitter ju i tanken så det var inte mkt att göra tänkte jag och gick iväg och surade över att jag missar 2,5 körpass. Efter ett par timmar startade hojen lika lätt som vanligt och jag varvade upp och kände på gasen och den gick hur fint som helst...
Kan det vart tändstiften? Dom har gått ganska långt över serviceintervall (ca 800 mil). Någon sa att dom kan strula på det viset när dom blir för varma om dom är dåliga. Självklart ska byta dessa nu men tänkte ändå se om det finns några fler teorier om problemet? Om problemet satt i bränslefiltret borde den väl inte startat och gått så fint igen eller?
Mvh
Men det borde väl visa sig rätt så snabbt? Några repor fullgas rakt fram? Är jätteosugen på att börja rota i tanken
Men hur gör man? Slangar tanken, vinklar upp den, handduk över hojen å lossar skiten å byter? Eller rengör man? Behlvs ny packning?
Mvh
Innan du skruvar ner allt. Sätt ett zipp-strap på dem i "bromsat läge" över natten. Fixar "svampighet" ibland, men tror inte det löser ditt problem.
Kolla så att båda oken funkar/får tryck.
Testa även med annat huvudcylinder.
Har dy bytt några detaljer i systemet?
Dvs, passar grejerna ihopa? För liten eller för stor huvudcylinder ger udda beteende.
Fast.. det låter egentligen bara som att den tar för långt in. Fyll på med vätska och sätt systemet under tryck över natten.
Uppdaterad:
Jag har liknande bromshandtag som dig (Fast från Pazzo racing).
Strax innanför "kulan" så går jag från obromsat till stum på 2.5cm (exakt).
Stum så är det exakt 3cm mellan bromshandtaget och gas handtaget.
Jag har juster "skruven" på läge 3 räknat från höger. (dvs, max höger, och två klick till väster)
Provkörde en ZX12R idag. Tänkte faktiskt köpt den, fixat pengar och allt.
Men... Jag är nog inte kompatibel med rad4r...
Man ska ju inte prata illa om andras flickvänner.. men skit vad tråkig den var... Testade ändå att dra järnet, från långsamt till väldigt fort på motorvägen. Och, jo, rätt gött, och adrenalinkick, men inte kärlek.
Ubersnabb, japp, bättre chassie än TL, japp, bättre sittställning, japp, men den talade inte till mitt hjärta helt enkelt.
Ska nog inte beskylla ZX12R'n för det, det är nog helt enkelt rad4:a (aka symaskin) karaktären på motorn.
Hade köpte den ändå, för skulle bara ge 15 i mellan.
Men... bästa försäkringen var typ 10k hel/hel... 7k mer än Tillern. Faktiskt... mer än jag betalar för alla mina hojar...
Så, en så dyr i drift hoj kan man ju inte köpa "bara för att det kan vara bra att ha en touring hoj"...
Så, tillbaka till ruta 1, och leta vidare.
Har man väl kört en TL så kommer inget annat in i garaget
Provkörde en ZX12R idag. Tänkte faktiskt köpt den, fixat pengar och allt.
Men... Jag är nog inte kompatibel med rad4r...
Man ska ju inte prata illa om andras flickvänner.. men skit vad tråkig den var... Testade ändå att dra järnet, från långsamt till väldigt fort på motorvägen. Och, jo, rätt gött, och adrenalinkick, men inte kärlek.
Ubersnabb, japp, bättre chassie än TL, japp, bättre sittställning, japp, men den talade inte till mitt hjärta helt enkelt.
Ska nog inte beskylla ZX12R'n för det, det är nog helt enkelt rad4:a (aka symaskin) karaktären på motorn.
Hade köpte den ändå, för skulle bara ge 15 i mellan.
Men... bästa försäkringen var typ 10k hel/hel... 7k mer än Tillern. Faktiskt... mer än jag betalar för alla mina hojar...
Så, en så dyr i drift hoj kan man ju inte köpa "bara för att det kan vara bra att ha en touring hoj"...
Så, tillbaka till ruta 1, och leta vidare.
Va? Ska du byta TL'n mot en touringhoj för det "kan va bra att ha"?
ZX12.. ja "snabba finnen" här har ju kört sin polares och beskriver den som en stor elmotor, totalt karaktärslös.
Fast det finns balla fyror också, min B12'a har en jävla själ och sång... för att vara en rad4
Tacka vet jag en rak sexa i så fall...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |