TL-tråden - v2 !

Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Ni som vet allt ...
Vilka trådar skall man bygla för att kunna läsa felmeddelande (kontakten undersadeln)
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Någon som kör något.. Jag har fortfarade soppa kvar i tanken sen April..:huvet

Nu har vi precis sålt lägenheten och skall vi flytta till hus.. då blir det säker massor av tid över...:gnissla:gnissla
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Någon som kör något.. Jag har fortfarade soppa kvar i tanken sen April..:huvet

Nu har vi precis sålt lägenheten och skall vi flytta till hus.. då blir det säker massor av tid över...:gnissla:gnissla

Jag va ute och körde Bandit igår :rock
Du kanske ska sälja ut delarna och bygga tillbaka original? Jag vet en intresserad av bakdelen ;)
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Jag va ute och körde Bandit igår :rock
Du kanske ska sälja ut delarna och bygga tillbaka original? Jag vet en intresserad av bakdelen ;)

Hehe... Ja bakramen är nog minsta problemet att bli av med.:tummenupp

Konstigt att ingen nappade när den var ute i somras på anons..

35k känns inte direkt som ett överpris.... eller är det jag som har för höga tankar om hojen?? :va

Tror iof att det är de nyare hojarna som dalart ganska mycket som ställer till det.. inte många som ser fördelarna med en gammal ombyggd hoj längre..det krävs nog en entusiast för att få sålt hojen..

Men men.. hon tar inte så mycket plats ändå.. och nu är det mesta gjort, så hon får väl stå i garaget och mysa..:tungan
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Om jag inte redan haft en Tiller hade så hade jag köpt din :tummenupp.
Vanligt folk förstår inte Tillerns rätta värde.......:va
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
tanken är iaf att min ska bli banmässig till sommaren, framförallt gaffel och bromsar som behöver översyn förutom planerna på naket. vore ju kul att pricka in nån bandag med flera entusiaster där, har inte gjort det på evigheter... varför inte gotland?
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag tycker nog som J-Bone att gaffeln kunde varit lite bättre, jag får ingen riktig stil på den .... (tycker dock att bakdämparen är OK)
Finns det någon modernare gaffel som pasar "bolt on "? typ nyare gixxer
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jag tycker nog som J-Bone att gaffeln kunde varit lite bättre, jag får ingen riktig stil på den .... (tycker dock att bakdämparen är OK)
Finns det någon modernare gaffel som pasar "bolt on "? typ nyare gixxer

I mitt fall så har jag en GSXR750 K4 gaffel på min och fjädrarna är alltför klena (jag väger ca 90 kg). Originalets fjäderbestyckning passade mig faktiskt bättre men jag bytte pga radiellt monterade ok.
Nu är jag ändå inte nöjd riktigt med bromsarna så får hitta på något där...
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Någon som kör något.. Jag har fortfarade soppa kvar i tanken sen April..:huvet

Nu har vi precis sålt lägenheten och skall vi flytta till hus.. då blir det säker massor av tid över...:gnissla:gnissla

Körde TL för några dagar sedan. :) :tummenupp
Polaren fylde 40 den 24:e så hade gett mig f-n på att köra dit på helgen och mullra lite.
Blev favorit bland alla barnen... :hihi
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Har blivit me en TLR (2an) till köpte en i "låda" 97% komplett, motor hopplockad med JE högkompkolvar, spec kammar ställbara,portat o hel yoshirör, burkar? bygd av Mattebusa! Min extra motror som rasade är också på G samma spec som föregående! Ska försöka banta 2an lite mer än 1an. (1an Väger 211kg 2/3tank o verktyg+punkaspray) har fått tag på PVM 6ekrade fälgar med nya skivor! Är det någon här som har TLSens kopplingsmekanism liggande? tänkte köra med vajer till koppling mm. Ska försöka få me lite bilder nästa gång ja e här! :3freak

TLR i delar, trimmad motor.. hmmm.. Åkes hoj??? :crash
 

Raderad medlem 61114

Guest
Tänkte flika in lite prylar som jag har kvar sen min tills -97.

Nya bromsbelägg fram, originalljuddämpare, passagerarsadel, tankskydd i svart skinn, mörktonat strålkastarskydd och manualen.

Om något är av intresse så hör av er!

Oooså kan jag ju svära lite över att jag aldrig kollade upp Suzukis märkesförsäkring när jag hade sen hojen. 2111kr i hel/hel ville de haft... klart att man kollar det efter man inte har kvar hojen :p Ett tips till er bara ;)

Blir gixxer 1000 k3 nu istället, men nog fan saknar jag tillisen som var fan så mkt vackrare :fakta Nästan säker på att jag kommer skaffa ny så småningom.

Trevlig helg på er!
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
3050 kr hel/hel för min TLR... :)

TL(R) - Gata.
Gixxer - Bana.

imho. :hej


Det är ju helt upp till hur man kör, men jag gillar att "rida på vridet" på gata. Och det har inte funkat på någon R4:a jag testat hitintills, fast R4:eek:rna har ju haft en så där 35-45 hk mer.. så köra fort och inspirerat går ju bra, och bättre chassie har väll de flesta också haft. Allt sådant där som är kritiskt på bana, men... imho inte riktigt lika viktigt på gata. Har man väl kommit över "tillräckligt med hk och tillräckligt bra chassie" så är det andra saker som blir viktigare.
Saker som.. att skrämma tanter med ljudet... få små barn att gråta när man startar upp.. ... :crash


:hihi
 

Raderad medlem 61114

Guest
3050 kr hel/hel för min TLR... :)

TL(R) - Gata.
Gixxer - Bana.

imho.

Det är ju helt upp till hur man kör, men jag gillar att "rida på vridet" på gata. Och det har inte funkat på någon R4:a jag testat hitintills, fast R4:eek:rna har ju haft en så där 35-45 hk mer.. så köra fort och inspirerat går ju bra, och bättre chassie har väll de flesta också haft. Allt sådant där som är kritiskt på bana, men... imho inte riktigt lika viktigt på gata. Har man väl kommit över "tillräckligt med hk och tillräckligt bra chassie" så är det andra saker som blir viktigare.
Saker som.. att skrämma tanter med ljudet... få små barn att gråta när man startar upp.. ... :crash


:hihi



Haha! Om ungarna gråter beror det på något annat :7peta För på min gård flockas ungarna kring mig när jag traskade mot hojen och dom riktigt modiga så som min dotter och några få till ställde sig strax bakom och skrek av förtjusning när vidundret snurrades igång :yoparty Lite vrid på rullen så trillade de nästan bakåt. Men grät.... nja :crash

Gixxern låter rätt gott också med sitt arrow helsystem :yoparty Råkade dundra igång den hemma i köket förrförra lördag natt efter lite för mycket findricka :D:fakta
 
Last edited by a moderator:

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Som J-Bone sa NIX! Ska flytta över Öhlinsgaffeln från 1an o 1an får tillbaka sinn org.gaffel, det följde me öhlinare bak på 2an! Motorn har Mattebusa byggt! Min ex motor utan högkommpkolvar men samma spec bromsade 133rwhp omappad, ska ta lite bilder nästa helg!:tungan
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Den skulle ni inte ha råd att köpa,för den är inte till salu i hela mitt liv.
Så äe re. :rock
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
tanken är iaf att min ska bli banmässig till sommaren, framförallt gaffel och bromsar som behöver översyn förutom planerna på naket. vore ju kul att pricka in nån bandag med flera entusiaster där, har inte gjort det på evigheter... varför inte gotland?

Nån bandag på Gotland låter bra! Jag kan kanske fixa boende om man vill stanna några dagar! o så hinner man med att fika "lite"!
/slowfinn11
 
Last edited:

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Jag tycker nog som J-Bone att gaffeln kunde varit lite bättre, jag får ingen riktig stil på den .... (tycker dock att bakdämparen är OK)
Finns det någon modernare gaffel som pasar "bolt on "? typ nyare gixxer

Skrev tidigare i tråden om R1 gaffel och bromsar.. ingen stor operation!!:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top