TL-tråden - v2 !

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Va på Gotlandring igår o körde halv dag!:) Kul bana teknisk o väldigt kuperad (fast det e på Gotland) Träffade Tomas TL1000R som va där med sin TLR lite ruffig men med läckra bitar på!!Ska försöka fixa lite bilder! Körde lite KTM 990SM o EN gammal ZX9 Kawa konstatera att KTMen har mycke kortare dragregister o Kawan ??? ja va ska man säga, kändes somsom den slira på kopplingen när man gasa! Vi va överens om att V2orna va som 4takts 500 endurohojarna o rad 4orna som 2taktsmoppar:yoparty även en hayabusa provades!:tungan (gänget kör även enduro)
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
tl12.jpgtl1.1.jpg

På den ena bilden e det Tomas TL1000R som ligger före! E lite krasslig så jag orkade inte ståpå ordentligt men det funka!
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TL-spotting:

13:45 Rosenhill
Blå-vit -00 TLR med mörkt dubbelbubbel och yoshi kolfiber rör.

Någon här?
 

Raderad medlem 61114

Guest
jaa men då vart det min tur! Klotade förra helgen på Kinnekulle. Har precis skickat in papper till f-bolaget, frågan är om jag ska låta dom lösa in hojen som det troligtvis blir, eller om jag ska försöka få loss den och laga själv..

Det jag kan behöva om det vill sig riktigt illa är ny framgaffel, annars bara packa om ena gaffelbenet... å få tag i vänster framkåpa!!

Så om någon sitter på en vänster framkåpa eller gaffelben ifrån lämplig donator träd fram, or forever hold your peace.... Resten är ringa kosmetiska saker som inte är några bekymmer...

För mig själv gick det bra, hade ont som fan i hälarna dagen efter men har börjat kunna gå normalt igen, ont i vristerna, nacken (gammal skada) å ont i ena axeln.. Axeln är det som känns värst... inget att uppsöka läkare för eftersom armen sitter kvar...

Positiv lärdom av detta: Att klota är som att trilla när man springer väääldigt fort :crash... Man ska inte köra om om man inte har tillräckligt mkt högre fart ut genom kurvan än framförvarande så man hinner om innan nästa kurva.. (Go figure :dummer) Ska man göra bort sig passar det bäst i slutet av säsongen :tummenupp
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
jaa men då vart det min tur! Klotade förra helgen på Kinnekulle. Har precis skickat in papper till f-bolaget, frågan är om jag ska låta dom lösa in hojen som det troligtvis blir, eller om jag ska försöka få loss den och laga själv..

Det jag kan behöva om det vill sig riktigt illa är ny framgaffel, annars bara packa om ena gaffelbenet... å få tag i vänster framkåpa!!

Så om någon sitter på en vänster framkåpa eller gaffelben ifrån lämplig donator träd fram, or forever hold your peace.... Resten är ringa kosmetiska saker som inte är några bekymmer...

För mig själv gick det bra, hade ont som fan i hälarna dagen efter men har börjat kunna gå normalt igen, ont i vristerna, nacken (gammal skada) å ont i ena axeln.. Axeln är det som känns värst... inget att uppsöka läkare för eftersom armen sitter kvar...

Positiv lärdom av detta: Att klota är som att trilla när man springer väääldigt fort :crash... Man ska inte köra om om man inte har tillräckligt mkt högre fart ut genom kurvan än framförvarande så man hinner om innan nästa kurva.. (Go figure :dummer) Ska man göra bort sig passar det bäst i slutet av säsongen :tummenupp


Ut och jaga på ebay bara, gsxr framända är populär uppgradering. finns färdiga "conversion kit" på tlplanet bl a
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Har kåpor som är iochförsig omlackade efter egen klotning men hela. Pma. om intresse finns.

jaa men då vart det min tur! Klotade förra helgen på Kinnekulle. Har precis skickat in papper till f-bolaget, frågan är om jag ska låta dom lösa in hojen som det troligtvis blir, eller om jag ska försöka få loss den och laga själv..

Det jag kan behöva om det vill sig riktigt illa är ny framgaffel, annars bara packa om ena gaffelbenet... å få tag i vänster framkåpa!!

Så om någon sitter på en vänster framkåpa eller gaffelben ifrån lämplig donator träd fram, or forever hold your peace.... Resten är ringa kosmetiska saker som inte är några bekymmer...

För mig själv gick det bra, hade ont som fan i hälarna dagen efter men har börjat kunna gå normalt igen, ont i vristerna, nacken (gammal skada) å ont i ena axeln.. Axeln är det som känns värst... inget att uppsöka läkare för eftersom armen sitter kvar...

Positiv lärdom av detta: Att klota är som att trilla när man springer väääldigt fort :crash... Man ska inte köra om om man inte har tillräckligt mkt högre fart ut genom kurvan än framförvarande så man hinner om innan nästa kurva.. (Go figure :dummer) Ska man göra bort sig passar det bäst i slutet av säsongen :tummenupp
 

Raderad medlem 61114

Guest
Gott att höra! avvaktar f-bolagets bud :) Hade egentligen tänkt att byta hoj till våren, men det svider i hjärtat om hojen inte skulle få leva vidare :krama
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Jag har så sakteliga börjat bygga ihop min stackars trasiga tiller nu igen och har en liten fundering ang bakramen. Som den ser ut nu är den rätt sne och min tanke är att kapa vid svetsfogarna och liksom bygga ihop den igen. Tror ni det är möjligt eller är det kanske en bättre idé att spänna upp den och försöka böja tillbaka den istället? Alla fyra fästpunkter motramen har gått av så där måste jag svetsa på/fabrikera nya.
 

Holmgren0912

Medlem
Gick med
29 Dec 2013
Ort
Kungsör
Hoj
2000, Suzuki tl1000r
Jag har så sakteliga börjat bygga ihop min stackars trasiga tiller nu igen och har en liten fundering ang bakramen. Som den ser ut nu är den rätt sne och min tanke är att kapa vid svetsfogarna och liksom bygga ihop den igen. Tror ni det är möjligt eller är det kanske en bättre idé att spänna upp den och försöka böja tillbaka den istället? Alla fyra fästpunkter motramen har gått av så där måste jag svetsa på/fabrikera nya.

En original bakram brukar gå att hitta billigt på ebay. Frågan är vad som är värt att göra om man kan få en beg rak runt 500:-
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
En original bakram brukar gå att hitta billigt på ebay. Frågan är vad som är värt att göra om man kan få en beg rak runt 500:-
Har tänkt på att kanske köpa en också, men eftersom jag har hela vintern på mig så tänkte jag nästan testa att såga isär den gamla och försöka montera ihop den igen. Kommer inte ha någon cuts i framtiden heller, så jag kanske kan ta bort lite av ramen också.
 

Holmgren0912

Medlem
Gick med
29 Dec 2013
Ort
Kungsör
Hoj
2000, Suzuki tl1000r
Har tänkt på att kanske köpa en också, men eftersom jag har hela vintern på mig så tänkte jag nästan testa att såga isär den gamla och försöka montera ihop den igen. Kommer inte ha någon cuts i framtiden heller, så jag kanske kan ta bort lite av ramen också.

Ja då är det bara testa, kul att modda lite :Tummenupp

Jag har en kapad som du kan få om du behöver den bakre delen, jag har tagit fästena till en annan ram..ImageUploadedByTapatalk1410283859.494872.jpg
 
Last edited:

Raderad medlem 61114

Guest
Denna beslutsångest... Å ändå vet jag inte ens vad försäkringsbolaget säger ännu.... Är så sjukt sugen på att göra iordning min TLS, köpa lite lullull på ebay å bli skitglad.... Men samtidigt är jag så jäkla nyfiken på att ha en hoj med ordentlig prestanda:yoparty Lutar isf åt en ZX10R -04, 185hk låter sååå kul :rofl Å billiga kåpset på ebay gör inte saken sämre :fakta

Ventilering en fredagskväll :fyllisar
 

Raderad medlem 61114

Guest
Kändes sentimentalt att se dom leda in hojen i verkstaden idag, troligtvis sista ggn jag såg hojen :gråta

Btw: Har nu rökfärgad lyckt"skydd" över, transparent kåpglas, ny hugger från s-racing, hemmasprayad svart (hann aldrig montera den), orginaldämpare liggandes om nån e intresserad! Just det ja, nya främre belägg köpta på s-racing finns också, har öppnat paketet men monterade aldrig för mina gamla vart ju inte slitna det minsta nästan:p
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
jaa men då vart det min tur! Klotade förra helgen på Kinnekulle. Har precis skickat in papper till f-bolaget, frågan är om jag ska låta dom lösa in hojen som det troligtvis blir, eller om jag ska försöka få loss den och laga själv..

Det jag kan behöva om det vill sig riktigt illa är ny framgaffel, annars bara packa om ena gaffelbenet... å få tag i vänster framkåpa!!

Så om någon sitter på en vänster framkåpa eller gaffelben ifrån lämplig donator träd fram, or forever hold your peace.... Resten är ringa kosmetiska saker som inte är några bekymmer...

För mig själv gick det bra, hade ont som fan i hälarna dagen efter men har börjat kunna gå normalt igen, ont i vristerna, nacken (gammal skada) å ont i ena axeln.. Axeln är det som känns värst... inget att uppsöka läkare för eftersom armen sitter kvar...

Positiv lärdom av detta: Att klota är som att trilla när man springer väääldigt fort :crash... Man ska inte köra om om man inte har tillräckligt mkt högre fart ut genom kurvan än framförvarande så man hinner om innan nästa kurva.. (Go figure :dummer) Ska man göra bort sig passar det bäst i slutet av säsongen :tummenupp

Jag satt som flaggvakt innanför räcket du dundrade in i :p Hörde ett skrap och sedan smällen i räcket och jorden som flög i nacken på mig.
Tur det gick bra, där jag satt kändes det som en rejäl vurpa.
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Såg en gul/svart TLR i Linköping i veckan.. blir nästan lite sugen på att sparka igång monstret. . I år gick hon 15-20mil... ? nu är det jakt säsong och nästa sommar är det husfix....ingen risk att man sliter ut grejerna direkt...
 

Raderad medlem 61114

Guest
Jag satt som flaggvakt innanför räcket du dundrade in i :p Hörde ett skrap och sedan smällen i räcket och jorden som flög i nacken på mig.
Tur det gick bra, där jag satt kändes det som en rejäl vurpa.

Ahaa, du e du ;) Nja jag dundrade väl inte in direkt, kanske studsade in i det lite innan jag fortsatte :crash Träffade hojen räcket?
Men de gick ju rätt bra fram tills dess :fakta :lol
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Ahaa, du e du ;) Nja jag dundrade väl inte in direkt, kanske studsade in i det lite innan jag fortsatte :crash Träffade hojen räcket?
Men de gick ju rätt bra fram tills dess :fakta :lol

Det är jag ^^
Hojen träffade räcket, eller om det var du :p
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Denna beslutsångest... Å ändå vet jag inte ens vad försäkringsbolaget säger ännu.... Är så sjukt sugen på att göra iordning min TLS, köpa lite lullull på ebay å bli skitglad.... Men samtidigt är jag så jäkla nyfiken på att ha en hoj med ordentlig prestanda:yoparty Lutar isf åt en ZX10R -04, 185hk låter sååå kul :rofl Å billiga kåpset på ebay gör inte saken sämre :fakta

Ventilering en fredagskväll :fyllisar

Provkör ett par olika märken av Rad4:eek:r innan du avskriver Tillisen.
Provade själv en ZX12R för någon månad sedan och blev grymt besviken. 180+ hästar... men va fan, det var ju inget "liv" i hojen, bara super effektivt och funktionell elmotor....
Men, sen dagen efter körde jag en BWM K1200s och den var 100 gånger roligare, med ett bra riv och liv i motorn. :)

PS. Jag letade touring hoj, och de två passade mina kriterier.. jag vet att en del kallar Guldvinge för touring hoj, personligen tycker jag Blackbird/ZX12R/K1300S/ och liknande är det enda som är intressant i touring segmentet.

Eller byt till en TLR :hihi
Billigare än så här blir de inte :fakta
http://www.blocket.se/uppsala/Suzuki_TL1000R_56048325.htm?ca=23_3&w=3

Hade den stått "några" mil närmre hade jag nog köpt den bara för att den är röd... :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top