Så va min koppling me innan svetsning! Gixxer 1400 svetsade sin efter att ha haft samma symtom o han vart nöjd! jag håller en peng på slippern!
Som jag förstår så blir bara kopplings sliraren påverkad under negativ moment (motorbroms) och ska ju greppa vid positiv moment. slitet eller dålig utförd funktion från fabrik. Är det så är det ju bara att centrera och tig-svetsa skiten o passa sig noga vid nedväxling sen.
Jo rätt tänkt! Vi får höra hur det går för Holmgren0912! Jag hade ett tiggat centrum i min extra motor som jag skicka till honom! ( det va J-Bone som tipsa mig om extra motorn)Så jag har snart en ny som ska tiggas o är det någon som har behov av en så byter vi!
Är inte här så ofta men nu är det så att jag har ett helsystem Yoshimura. Enligt både återförsäljare och min verkstad så finns det inga DB-killers till denna version av Yoshi-system. Jag har ännu haft turen att besiktningen inte har anmärkt på db-nivån, men jag är lika djävla orolig varje gång.
Tips på vad man kan göra. Hur får jag t ex diskbollar att sitta kvar?
Finns ej heller några skruvhål i pipändan för fastsättning av db-killern.
Ett svarvat don som delarna centrerar o blir rätt i höjd!Vad har ni för något att centrera "sliraren" när ni tig-svetsar
Det borde du tycka,du bor ju här Nä dom sumprunkarna kunde inte heller spela i år.Ett svarvat don som delarna centrerar o blir rätt i höjd!
Kan Sverige spela hocky???
Det borde du tycka,du bor ju här Nä dom sumprunkarna kunde inte heller spela i år.
Don okey.
Japp dom låg i oljebad en natt.. Tycker du jag ska använda dom blånade skivorna ist? Jag har fått tag i värre fjädrar.. Får väl byta olja också mössa
View attachment 420048 Tillverka ett par sådana här och borra ett 5mm hål i varje ändrör för att säkra dem. alt köp mina "besiktningsdämpare"
Till och från besiktning funkar dem utmärkt, hur det ser ut har besiktningen inget med att göra så länge det inte är något skadligt för omgivningen osv.Går det att köra med den sådär??
Tror nog inte besiktningen tror på dig att du har dem på alltid...
Min DB killer ser ut såhär.
View attachment 420152
View attachment 420153
View attachment 420154
Sänker ca 3- 4db, men är tillräckligt för att min ska gå igenom, och, man kan till och med köra om kring med dem. Lite effekt tapp, och lite lustigt "flopp flopp" ljud i vissa varvtal, men på det stora hela funkar de bra.
De tillhör inte M4 systemet, utan är från en tidigare hoj. Men, funkar ju bra ändå.
Till och från besiktning funkar dem utmärkt, hur det ser ut har besiktningen inget med att göra så länge det inte är något skadligt för omgivningen osv.
Och även om det är uppenbart att det inte är något permanent så kan dem bara göra sin bedömning utifrån hur det ser ut/låter vid kontrolltillfället. ��
Haha ja lite testande har det varit innan jag fick den att gå så pass att man fick upp den i 100 på motorvägenSå sant så. Bara förvånad att det går att köra med. När jag gör något liknande på min motard går den så ruttet att det alltid är en utmaning att bara komma till besiktningen utan att få motorstopp...
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |