TL-tråden - v2 !

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
DSC_0144.jpg

Åter hemma från Isle of Man, Var helt sinnessjukt bra, och fett att få köra några varv på The Mountain Course.

Riktigt vacker ö, som förutom TT:t bjöd på vackra vyer och fantastiska vägar att köra hoj på.
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
2an fixad! Fick ju elstopp 9/6 fick tag på en FH012AA regulator (500kr tradera) + mod kopplat o klart, allt el funka o provstarta i garaget:):hihi ! Det e ju så härligt väder så man har ju ingen större lust att vädra moppen! Gla midsommar!!:fyllisar
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
View attachment 420931

Åter hemma från Isle of Man, Var helt sinnessjukt bra, och fett att få köra några varv på The Mountain Course.

Riktigt vacker ö, som förutom TT:t bjöd på vackra vyer och fantastiska vägar att köra hoj på.

Jag var där förra året, brände runt 20 varv på en hyrd cbr600 samt kollade på när de riktiga åkarna brände runt, -imponerande!!

Har Planer på att åka dit nästa år med egen hoj ( Tillern passa perfekt på the mountaincours).
Väldigt trevligt på ön med massa mc-nördar och god stämning. vädret kan vara lite ostadigt med både sol regn och dimma men temperaturen är perfekt för mc körning.:banana
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Vi hade fint hela tiden, låg på berget i T-shirt och tittade ena dan.
Kan dock säga att Tillern är inte perfekt att köra dit och hem på, hade riktigt ont mellan skulderbladen när jag kom hem.

Märktes direkt skillnad i trafikmiljön när man kom hem. Där stannade folk i bilar alltid och släppte fram en och gjorde det allmänt enkelt att köra hoj, här är det ju inte en jävel som kan tänka sig att släppa på sin förkörsrätt för att släppa in någon...
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag har lite funderingar på att uppgradera gaffel/ bromsar.
Om man skaffar nyare GSX 1000 gaffelben och bromsar , vad måste göras?
Funkar gaffelkronan, hjulaxel, fälgarna, skivorna mm ??
:va
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Läs tidigare i tråden. Jag skrev tex om R1 grejer. Finns nog länk på förstasidan.

Hittade en undertail med integrerade blinkers som blev kvar efter jag sålt min hoj, samt även ett eller två oljefilter tror jag..


Om någon är sugen så slå ett PM.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag hade en tanke på att man inte skulle blanda olika märken, men det kanske är standardprylar oavsett märke.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jag har lite funderingar på att uppgradera gaffel/ bromsar.
Om man skaffar nyare GSX 1000 gaffelben och bromsar , vad måste göras?
Funkar gaffelkronan, hjulaxel, fälgarna, skivorna mm ??
:va


150.jpg
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Vi hade fint hela tiden, låg på berget i T-shirt och tittade ena dan.
Kan dock säga att Tillern är inte perfekt att köra dit och hem på, hade riktigt ont mellan skulderbladen när jag kom hem.

Märktes direkt skillnad i trafikmiljön när man kom hem. Där stannade folk i bilar alltid och släppte fram en och gjorde det allmänt enkelt att köra hoj, här är det ju inte en jävel som kan tänka sig att släppa på sin förkörsrätt för att släppa in någon...

Man har inga rättigheter i trafiken. Finns bara skyldigheter :hihi
Men svenska bilister har definitivt mycket att lära när det kommer till hänsyn och allmän trafikvett.

:hej
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
En annan grej jag tänkte kolla om någon känner igen; fick felkod c32 (insprutare cylinder 1), men motorn gick som den skulle, försvann efter att jag slagit av tändningen. Hände första dan på IoM.
Sen när jag körde hem så dog hojen vid ett tillfälle i 90 knyck, startade dock direkt när jag startade om den, men hade nu felkod c32 och c34, dvs 2 insprutare. Stannade och vred av nyckeln, sen inga felkoder och inga mer bekymmer efter det, kört 80 mil sen dess. Jävligt skumt alltså, och man blir ju lite nojig att köra, iom att den kanske dör permanent nästa gång .
Ska kolla över alla kablar, så inget glappar, men det händer för sällan för att vara glapp känns det som.
 
Last edited:
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Man har inga rättigheter i trafiken. Finns bara skyldigheter :hihi
Men svenska bilister har definitivt mycket att lära när det kommer till hänsyn och allmän trafikvett.

:hej

I Stockholm funkar det ganska bra :tummenupp
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jag har en Pyramid kolfiber hugger som jag gärna byter mot en i ett billigare material och en peng imellan, säg till om det är intressant!

Har också en Geelong tank cover i kolfiber (den i bilderna) som är till salu.
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Vad har du gjort Benet,har du vurpat o slashat till en fattigmans renovering.
Har du skadat dig.Är du ok ?
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Röven monterad, jävligt nöjd med linjerna måste jag säga :tuttar

IMG_20150626_133449_zpslcfiyp72.jpg

Ser bra ut! Jag var tveksam till fajterkonvertering av R'en.. Men du har fått till linjerna riktig bra. :tummenupp
(edit: fast du har clip-on kvar, så är det kanske en Caferäser?? :) )

ska du ha någon vild lack på det också?? :)
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
En annan grej jag tänkte kolla om någon känner igen; fick felkod c32 (insprutare cylinder 1), men motorn gick som den skulle, försvann efter att jag slagit av tändningen. Hände första dan på IoM.
Sen när jag körde hem så dog hojen vid ett tillfälle i 90 knyck, startade dock direkt när jag startade om den, men hade nu felkod c32 och c34, dvs 2 insprutare. Stannade och vred av nyckeln, sen inga felkoder och inga mer bekymmer efter det, kört 80 mil sen dess. Jävligt skumt alltså, och man blir ju lite nojig att köra, iom att den kanske dör permanent nästa gång .
Ska kolla över alla kablar, så inget glappar, men det händer för sällan för att vara glapp känns det som.

har haft många fel på mitt elsystem. Funderar på om det var det jag hade när jag renoverade hela skiten hos Robban. Kommer inte ihåg. :(
Hade massa issues med hojen då, bla så är något trasigt med TPS justeringen. om man följer instrumenten går hojen på en cylinder under 5000rpm... :crash men justerar man "med magen" så kan man få det prefekt, fast.. då visar ju instrumenten att den står fel... :hihi
Nästen säker på att jag hade andra fel, varför skulle jag annars bytt ut allt?? men men.. var ju 7 år sen eller så... så kommer inte ihåg. :(
Så, i stort sett värdelöst inlägg... :hihi

FYI, ifall du inte visste så är både c32 och c34 främre cylindern.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top