TL-tråden - v2 !

Holmgren0912

Medlem
Gick med
29 Dec 2013
Hoj
2000, Suzuki tl1000r
308bd129b497314507d1e0aabafd5b00.jpg
☀️ premiär turen för året igår

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Fått dit tailguarden nu. Blev rätt så bra där bak, problemet är att jag antar att man måste kapa originaldelen så att man kan sno batterihållaren för som det är nu är det bara ett hål rätt ner, tailguarden slutar precis innan där batteriet satt.

Last edited:

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Löste skiten :banana

Kapade av originalbaken i höjd med ecun och bultade fast dom som dom satt från början. Sen var tailguarden i sådan form att den kunde monteras utanpå utan problem. Så batterihållare och ecu är original. Däremot så rök verktygssatsen men den behöver man knappast till en TL :D
Ny skylt och blinkers kvar sen är det komplett!!

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
wow, snacka om Blast from the Past!1

Fast, nu fick jag ditt nummer så nu ska jag googla fram vad du bor och terra dig med TL ljud... :D

Kan intyga att det där är en TLS med guldkant. Mycket TLC investerat i den. :kär

Helt klart en Blast from the past.....
Hoppas verkligen någon nappar för till rätt person så kommer det bli en klart lönsam och spännande affär!
Det är nog lättare att berätta vilka delar som inte ingår.... :)
Men än så länge har det varit stiltje.......
Bästa för mig hade säkert varit att slakta den och sälja delarna men det känns bara så fel och tid och ork finns inte riktigt för det just nu.

lurvensudd

lurvensudd
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
BMW R60-67,TLS
Tjena.. Tobias heter jag. Har hängt på sporthoj sen -05 nån gång, men läser mest andras äventyr... Har haft ett gäng hojar sen 90-tal, mest twinnar. Första riktiga hojen jag köpte var en svart-97 TLS.

Köpte den -99 när den gått 500 mil. Körde runt en 2000 roliga mil innan jag bytte in den mot en SP1. Sen vart det en Firestorm, sen en zx9 sen en mille. Trevliga hojar allihopa men TLs'en och millen var väl dom som stack ut. SP1:an kändes väldigt tam i motorn kommer jag ihåg.. Fast det var den väl egentligen inte.

I alla fall har jag igen köpt en TLs. En röd -97:a, bara gått 2400 mil. Förutom blek i lacken på plasten så är den i rätt fint skick. Numera nyservad & besiktad men har råkat ut för dem typiska felen. Oljeläckage kopplingskåpa + kopplingsslir. Hade isär och bytte lameller & fjädrar i kopplingen men inte stållamellerna
( blåanlöpta ) tyvärr. Slirade ändå så nu har jag beställt nya såna + en ny kåpa och o-ring från -00 modell..

Det enda bekymmer jag hade på den gamla TL:en var kopplingsbyte som gick på garantin, annars var den klockren. Däremot var det intressant att igen köra modellen. Har inte provat nån sen jag hade min, det börjar bli 15 år sedan, men allt känns igen.. Vibrationer,ljud muller.. Beteende.. Väldigt intressant och bekant..

Ska försöka förädla den så långt d går. Ska bara få ordning på kopplingen så jag kan köra lite.. ��

Last edited:

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Tjena.. Tobias heter jag. Har hängt på sporthoj sen -05 nån gång, men läser mest andras äventyr... Har haft ett gäng hojar sen 90-tal, mest twinnar. Första riktiga hojen jag köpte var en svart-97 TLS.

Köpte den -99 när den gått 500 mil. Körde runt en 2000 roliga mil innan jag bytte in den mot en SP1. Sen vart det en Firestorm, sen en zx9 sen en mille. Trevliga hojar allihopa men TLs'en och millen var väl dom som stack ut. SP1:an kändes väldigt tam i motorn kommer jag ihåg.. Fast det var den väl egentligen inte.

I alla fall har jag igen köpt en TLs. En röd -97:a, bara gått 2400 mil. Förutom blek i lacken på plasten så är den i rätt fint skick. Numera nyservad & besiktad men har råkat ut för dem typiska felen. Oljeläckage kopplingskåpa + kopplingsslir. Hade isär och bytte lameller & fjädrar i kopplingen men inte stållamellerna
( blåanlöpta ) tyvärr. Slirade ändå så nu har jag beställt nya såna + en ny kåpa och o-ring från -00 modell..

Det enda bekymmer jag hade på den gamla TL:en var kopplingsbyte som gick på garantin, annars var den klockren. Däremot var det intressant att igen köra modellen. Har inte provat nån sen jag hade min, det börjar bli 15 år sedan, men allt känns igen.. Vibrationer,ljud muller.. Beteende.. Väldigt intressant och bekant..

Ska försöka förädla den så långt d går. Ska bara få ordning på kopplingen så jag kan köra lite.. ��
Du köpte ingen barnettkoppling direkt?
har aldrig haft nått kopplingsstrul sen jag bytte till deras grejer.

Gött att du hittat tillbaka till TL:n igen, gjorde samma sak för några år sen.

Blir bara sjukt nöjd varje gång jag ser den stå i garaget, hade jag haft möjlighet hade jag köpt en S också, blir kanske nån gång i framtiden

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Mookachacka

Medlem
Gick med
20 Jan 2011
Hoj
RC51
Ligger en del TL1000R ute på blocket nu, ev. sugen på att klippa en senare i år. Vad ska man tänka på gällande de olika årsmodeller? Läste någonstans att R:en också hade en Rotary dämpare bak så som S:en, stämmer det och är den lika dålig som man läser om?

Castrol

Här ska det säkert stå något roligt...
Gick med
23 Nov 2004
Hoj
Mean Streak 1600 -06 / ZX9R -99
Måste bara skriva av mej....=)
Va i garaget till 01:00 nåt igår, mekka ihop miniblinkers, motstånd, för korta kablar, undertray som jag laminerade i kolfiber, blev rätt kasst egentligen men jag tänkte ; jag måste ha hojen till jobbet imorrn=)

Nya gasrullen på plats, stort jävla tack till Slowfinn:krama:krama

På med lite kina-bling, passa ju naturligtvis inte...fram med filen, mecka lite...äntligen! Klar!

I morse vakna jag tidigt, upp å käka, sa till kärringen: jag åker hoj idag!

Solsken, lite kallt men faan, va gött det e!!!

Satt på jobbet å grinade framför bildskärmen...kan jag stämpla ut snart? Så tidigt som det bara gick sprang jag till stämpelklockan....nu jävlar! Full patte ut från jobbet, skit i 50skyltar, nu kör jag! Kom på att regskylten låg kvar hemma.
-Oups, hem, skruvdragare o borra, smäck på skylten, sen bar det av igen.
Efter några goa mil landa jag på Bike i Trollhättan.

Parkera brevid en firestorm, kul! (Dock inte för nära...:7peta) Kliver in på Bike, men nä, dom kan inte bänka min hoj för jag har "bara" pcII. Meeeeeh!

Kliver ut, tänker ok jag får hitta på nåt annat...går fram till min hoj o blir glatt överaskad! Brevid min står en röd TLR! Coolt! (Nä, inte lika coolt som en TLS, men ändå) Mitt emot mej har däremot en TLS parkerat! Vafaan tänker jag, e alla TL-ägare i bygden här idag?

Börjar snacka med TLR-ägaren, vi e nyblivna TL-ägare båda två...vi slår följe, kör några mil tillsammans på slingriga 70vägar.Skiljs åt i en korsning, men vi byter nummer, bestämmer att vi sms:ar om vi har vägarna förbi=)

Brölar hemåt, tankar, kör in hojen i garaget, tar en bärs....

Fyfaan vilken bra dag!:banana:banana:banana

Var TLS,en mitt emot din röd metallic med Micron burkar på så kan det vart min hoj du såg! :banana Om det var på lördagen du var på Bike? Grabben tycker det är roligare att åka med på den, än på min Mean Streak!
Därför var jag ju tvungen att åka dit igen med dottern på Mean Streaken på söndagen... :)

elNico

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2015
Hoj
TL1000S, Candy jade lime Yellow:)
Var TLS,en mitt emot din röd metallic med Micron burkar på så kan det vart min hoj du såg! :banana Om det var på lördagen du var på Bike? Grabben tycker det är roligare att åka med på den, än på min Mean Streak!
Därför var jag ju tvungen att åka dit igen med dottern på Mean Streaken på söndagen... :)

Njaa, det va ju en fredag tror jag! Eller en arbetsdag iaf...inte på Bike-dagarna.

Men det hade ju vart kul å samlas ett gäng å dra en gemensam repa?!

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Ligger en del TL1000R ute på blocket nu, ev. sugen på att klippa en senare i år. Vad ska man tänka på gällande de olika årsmodeller? Läste någonstans att R:en också hade en Rotary dämpare bak så som S:en, stämmer det och är den lika dålig som man läser om?
Ja, det har den, men inte samma. Har inga som helst problem med den dämparen, även om det finns bättre alternativ.

Vad jag vet skiljer det inget mer än färgen mellan årsmodellerna.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Var ute på en tur med bågen igår, bla. till Rosenhill cafét. Var är alla TL-ar ?
Var inte en enda i sikte ute eller på Rosen, enbart gynstolar med pipskägg där.
Vad gör ni ? Ollar ni bågarna i garaget bara ?
:7peta

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Var ute på en tur med bågen igår, bla. till Rosenhill cafét. Var är alla TL-ar ?

Och du va ute med TLRen??????:va
Snart klar med garaget, sen blir det åka av!
Var på mitt årliga grusbus i Finska Karelen, det gick åt, fyra armar, ett korsband och en älg!( Älgen sköts men föraren klarade sig med brutna armar o korsband.)Själv klarade jag mig med två punkor o en bucklig fälg!!!:rock

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Hoj
Inte på TLRen men väl på en Suzuki nostalgi :rock Satan vad den går,,,är väl jag som inte är riktigt van med en tung best än.
Ja man gjorde stora ögon när du berättade om äventyret i Finland.
Bilden på avtrycket av björntassen var inte att leka med heller. Hoppas det går väl med din polare som råkade värst ut.

Ni som undrar på fan kan få en liten ledtråd... 4 st CV40....hehe

Last edited:

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Hoj
En fråga... vilket försäkringsbolag är det som betecknas som Suzuki märkesförsäkring nu ?
Får olika svar i dumburken vid sökning...huvva

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono

Vi var på Tuvängen och pangade.
Lekstuga kallas det visst.

Inte TL dårå, men där var jag. :vinka:

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Hoj
Länsförsäkringar är det ju. Hittade svaret efter ett par timmars sökning med långsam dator med telefonmodem. :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Förstår dig. Pluggar du eller...

Nä, när jag bodde i ösd så blev jag erbjuden ett jobb av en firma här. Så jag jobbade på distans i ett år sen tog det slut med tjejen, hunden avlivades och TL:n hade jag redan skrotat. Så livat var ju redan förstört, varför inte slå spiken i kistan och flytta till Sthlm. ;)

Nädå, så illa är det inte, jag tänkte att man ska prova en gång i alla fall. Sen träffade jag nytt fruntimmer här och så hamnade jag i Sumpan.

Jag har svart bälte i bananskal så jag följer bara med när det händer nåt världsomvälvande. Brukar funka bra. :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept