wow, snacka om Blast from the Past!1
Fast, nu fick jag ditt nummer så nu ska jag googla fram vad du bor och terra dig med TL ljud...
Kan intyga att det där är en TLS med guldkant. Mycket TLC investerat i den.
Du köpte ingen barnettkoppling direkt?Tjena.. Tobias heter jag. Har hängt på sporthoj sen -05 nån gång, men läser mest andras äventyr... Har haft ett gäng hojar sen 90-tal, mest twinnar. Första riktiga hojen jag köpte var en svart-97 TLS.
Köpte den -99 när den gått 500 mil. Körde runt en 2000 roliga mil innan jag bytte in den mot en SP1. Sen vart det en Firestorm, sen en zx9 sen en mille. Trevliga hojar allihopa men TLs'en och millen var väl dom som stack ut. SP1:an kändes väldigt tam i motorn kommer jag ihåg.. Fast det var den väl egentligen inte.
I alla fall har jag igen köpt en TLs. En röd -97:a, bara gått 2400 mil. Förutom blek i lacken på plasten så är den i rätt fint skick. Numera nyservad & besiktad men har råkat ut för dem typiska felen. Oljeläckage kopplingskåpa + kopplingsslir. Hade isär och bytte lameller & fjädrar i kopplingen men inte stållamellerna
( blåanlöpta ) tyvärr. Slirade ändå så nu har jag beställt nya såna + en ny kåpa och o-ring från -00 modell..
Det enda bekymmer jag hade på den gamla TL:en var kopplingsbyte som gick på garantin, annars var den klockren. Däremot var det intressant att igen köra modellen. Har inte provat nån sen jag hade min, det börjar bli 15 år sedan, men allt känns igen.. Vibrationer,ljud muller.. Beteende.. Väldigt intressant och bekant..
Ska försöka förädla den så långt d går. Ska bara få ordning på kopplingen så jag kan köra lite.. ��
Måste bara skriva av mej....=)
Va i garaget till 01:00 nåt igår, mekka ihop miniblinkers, motstånd, för korta kablar, undertray som jag laminerade i kolfiber, blev rätt kasst egentligen men jag tänkte ; jag måste ha hojen till jobbet imorrn=)
Nya gasrullen på plats, stort jävla tack till Slowfinn
På med lite kina-bling, passa ju naturligtvis inte...fram med filen, mecka lite...äntligen! Klar!
I morse vakna jag tidigt, upp å käka, sa till kärringen: jag åker hoj idag!
Solsken, lite kallt men faan, va gött det e!!!
Satt på jobbet å grinade framför bildskärmen...kan jag stämpla ut snart? Så tidigt som det bara gick sprang jag till stämpelklockan....nu jävlar! Full patte ut från jobbet, skit i 50skyltar, nu kör jag! Kom på att regskylten låg kvar hemma.
-Oups, hem, skruvdragare o borra, smäck på skylten, sen bar det av igen.
Efter några goa mil landa jag på Bike i Trollhättan.
Parkera brevid en firestorm, kul! (Dock inte för nära...) Kliver in på Bike, men nä, dom kan inte bänka min hoj för jag har "bara" pcII. Meeeeeh!
Kliver ut, tänker ok jag får hitta på nåt annat...går fram till min hoj o blir glatt överaskad! Brevid min står en röd TLR! Coolt! (Nä, inte lika coolt som en TLS, men ändå) Mitt emot mej har däremot en TLS parkerat! Vafaan tänker jag, e alla TL-ägare i bygden här idag?
Börjar snacka med TLR-ägaren, vi e nyblivna TL-ägare båda två...vi slår följe, kör några mil tillsammans på slingriga 70vägar.Skiljs åt i en korsning, men vi byter nummer, bestämmer att vi sms:ar om vi har vägarna förbi=)
Brölar hemåt, tankar, kör in hojen i garaget, tar en bärs....
Fyfaan vilken bra dag!
Var TLS,en mitt emot din röd metallic med Micron burkar på så kan det vart min hoj du såg! Om det var på lördagen du var på Bike? Grabben tycker det är roligare att åka med på den, än på min Mean Streak!
Därför var jag ju tvungen att åka dit igen med dottern på Mean Streaken på söndagen...
Ja, det har den, men inte samma. Har inga som helst problem med den dämparen, även om det finns bättre alternativ.Ligger en del TL1000R ute på blocket nu, ev. sugen på att klippa en senare i år. Vad ska man tänka på gällande de olika årsmodeller? Läste någonstans att R:en också hade en Rotary dämpare bak så som S:en, stämmer det och är den lika dålig som man läser om?
Var ute på en tur med bågen igår, bla. till Rosenhill cafét. Var är alla TL-ar ?
Var inte en enda i sikte ute eller på Rosen, enbart gynstolar med pipskägg där.
Vad gör ni ? Ollar ni bågarna i garaget bara ?
Var ute på en tur med bågen igår, bla. till Rosenhill cafét. Var är alla TL-ar ?
Var inte en enda i sikte ute eller på Rosen, enbart gynstolar med pipskägg där.
Vad gör ni ? Ollar ni bågarna i garaget bara ?
Nämen vad fen...bor du i den här idiotstan nu.
Förstår dig. Pluggar du eller...
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |