TL-tråden - v2 !

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Varför går spänningsregulatorn på min hoj ?.
Nu rt det 2:a regulatorn på mindre än ett år ...

Är det för att jag köper billigt Kina-skit ?
Trots att de påstår att det är Mosfet teknologi mm för typ 300:- så verkar de pajja

Det räcker ju inte att springa igång hojen när det inte finns ström till insprutningen ....:huvet

Köpte också en R/R på eBay fr Kina... Satte dit den i vintras, slet bort den för en månad sen igen... Klarade inte att ladda batteriet bättre än min gamla som är original... Så ska man klabba med regulatorn så får man nog bita i de sura å köpa en shingenen (eller hur de nu stavas) mosfet...
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Varför går spänningsregulatorn på min hoj ?.
Nu rt det 2:a regulatorn på mindre än ett år ...

Är det för att jag köper billigt Kina-skit ?
Trots att de påstår att det är Mosfet teknologi mm för typ 300:- så verkar de pajja

Det räcker ju inte att springa igång hojen när det inte finns ström till insprutningen ....:huvet
Öhhhh, för att antingen batteriet eller generatorn också är knas?
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Öhhhh, för att antingen batteriet eller generatorn också är knas?
Generator ger 75 volt på alla trådar, som den ska...
Jag chansar på en ny Kina regulator, men av annat märke
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Benet : vad är fördelen med "nål&fjäder kit från FactoryPro" ?
Har bara V&H 4-1 på den, motor orörd.
Förgasarvärlden har man glömt mycket av.
Nu ska vi inte tjata om gsx här i TL tråden så mycket. Men nyfiken blir man :)

Ja det är ju alltså motsvarande DynoJet men FactoryPro har bättre rykte för kvalitet hos OldSkool Suzuki luft/oljekokartrimmare. Plus att man kör det med riktiga Mikuni original munstycken istället för Dynojets egna "crap". Det är ett steg3 kit, för att köras utan luftburk, med modifierad topp (portning och större ventiler) och större headers. För du ska väl trimma? :crash
Vet inte om vattenskadade gixxers har samma spacing dock som oljebrännarna.
 
Last edited:

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Ja det är ju alltså motsvarande DynoJet men FactoryPro har bättre rykte för kvalitet hos OldSkool Suzuki luft/oljekokartrimmare. Plus att man kör det med riktiga Mikuni original munstycken istället för Dynojets egna "crap". Det är ett steg3 kit, för att köras utan luftburk, med modifierad topp (portning och större ventiler) och större headers. För du ska väl trimma? :crash
Vet inte om vattenskadade gixxers har samma spacing dock som oljebrännarna.

Nej! kommer inte trimma den i det närmaste, möjligen att man putsar kanalerna och sätter dit högkomp kolvar den dagen den behöver delas på. Räcker gott med de 160 på veven nu. det är en riktig best o vara stark. glömt hur det var när man åkte sånt här med förgasare....björnstark, :banana
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
:) Åker ni något med TL-r-s-ena eller bygger alla garage? Har hjälpt en gammal TLS med svetsat kopplingcentrum! (5 fjädrat)(Ja just det,fixa även en S med en trasig gasrulle! S-ena verkar va lite sä___) Den ska mekas ihop i helgen.Har själv bara varit ute med 1an,en liten tur!
Snickrar för fullt på garaget som jag hoppas bli klart före semestern! Där mina TLRer(3st+motor.mm) +Vw typ1 1963 med elefantmödis (soltak) ska få plats.*ÅKE* har ju fegat ur o köpt en rak4a???? Han har varit förbi o kollat på bygget o spånat lite! Försöker att peppa honom att börja plocka ihop TLRen! (eller sälja skrotet till mig):smasha

Hare :fyllisar
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag väntar på en spänningsregulator från Kina , sen blir det åka...:
 
Last edited:

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Pryttlarna har kommit...och jag hoppar på tårna :banana
Ska passa på att tacka "Sakta finnen" med för att han lekt underleverantör för skinnbranschen :) Baren med discoboll blir ball och alla regnbågens färger kommer att gnistra i garaget o kylen full med bira. FEST
HEHE..
 
Last edited:

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
:) Åker ni något med TL-r-s-ena eller bygger alla garage? Har hjälpt en gammal TLS med svetsat kopplingcentrum! (5 fjädrat)(Ja just det,fixa även en S med en trasig gasrulle! S-ena verkar va lite sä___) Den ska mekas ihop i helgen.Har själv bara varit ute med 1an,en liten tur!
Snickrar för fullt på garaget som jag hoppas bli klart före semestern! Där mina TLRer(3st+motor.mm) +Vw typ1 1963 med elefantmödis (soltak) ska få plats.*ÅKE* har ju fegat ur o köpt en rak4a???? Han har varit förbi o kollat på bygget o spånat lite! Försöker att peppa honom att börja plocka ihop TLRen! (eller sälja skrotet till mig):smasha

Hare :fyllisar
Köpa mitt skrot ??? vad yrar herrn om. Kopparn menar du ?
Menar du TLR tillbehör...så har du inte deniro så det räcker...ger inte student rabatt till 50+ -åringar på sprillans nya grejer som inte finns längre till dom. Basta
:fyllisar
 
Last edited:

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Hej allihopa :hej
Börjar här...1 st hubb för bakfälg till TLR köpes.
:banana
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Hej allihopa :hej
Börjar här...1 st hubb för bakfälg till TLR köpes.
:banana

Har ev. fälg med hubb över, ska räkna fälgarna! Och i så fall även en framfälg!:hej
Hur gick det med däck mm? Åker på sem. fre. 1/7 så du får rappa på lite om du ska ha hjälp!
Snart är garaget klart att fyllas på med mopparna mm. elen är kvar, tänkte få det klart innan jag börjar flytta in.:smasha
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Jag får däcken i morgon tisdag :yoparty fint Slowfin, ska jag hjälpa dig att räkna till min favör ;-)

Så roligt min favorit butik har öppnat i kungens kurva :banana
Har allt i lagerväg SKF, simringar, nållager och fetter/smörjmedel proffsgrejor för industri.

Så nu har jag nya lager o tätningar för fälgarna, till en bråkdel av kostnaden som mc-nätbutikerna tar för dessa.
 
Last edited:

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Beställde grenrör från England...som kommit nu idag. 4 dar leveranstid.
Beställde samtidigt från två svenska nätbutiker...
(går ju inte gå in till en Mc handlare idag och få grejor över disk längre för de i sin tur måste beställa ALLT,då väljer man internet istället så besparar man sig resa och tid.)inte sett röken av någonting än...allt fallerar för några drevbultar till hubben:gnissla....vad sätter man för betyg på det.
Morsning...
 

Don.T

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2006
Ort
Linköping
Hoj
GPZ 1100 unitrak-84,GSX 750f-99 och Tl1000r-00
Hej.Nån som har originalblinkers fram liggandes :yoparty till tlr.en.Råkade bryta av vä fram.........:Bugar
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Hej.Nån som har originalblinkers fram liggandes :yoparty till tlr.en.Råkade bryta av vä fram.........:Bugar

Jag har nog några st över! Får se om jag hinner kolla nu, jag ska iväg en sväng och är hemma 1a v.aug!
Har du inte hittat något innan dess så kan du pma.:)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Är det någon som vet vilken "typ" av tändning vi har?
Ska koppla varvräknaren på Koso-instrumentet till någon av polerna på tändspolen men vilken?
Det står i instruktionerna att om man har "transistor type" så ska det koppla på negativ pol och om man har "cdi type" så ska det kopplas på positiv pol. Jag hittar inte nånstans vilken typ det är....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top