TL-tråden - v2 !

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
snygg tjej synd att dom tog en ful hoj :7peta

:lol

måste kännas grymt kul att se sin skapelse i tidningen :tummenupp

Eh, jo det är ballt som f-n. Det börjar bli många tidningar nu så det är kul! :banana
När är din racer klar då?
Den känns som den TL som alla vill veta mer om hela tiden här på SH!
Lite bild uppdateringar?

TLRR

Guest
Eh, jo det är ballt som f-n. Det börjar bli många tidningar nu så det är kul! :banana
När är din racer klar då?
Den känns som den TL som alla vill veta mer om hela tiden här på SH!
Lite bild uppdateringar?

Ja för tusan spiggen,var är bilderna kom ut ur garderoben nu :D

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
:rolleyes:

Look who's talking! :D

Kan bara instämma. Och det baserat på den lilla tiden jag har varit med på forumet.
Så det är två TL byggen (TLRR och tl1000larsson) som behöver visa lite uppdateringar och inspirera oss andra!!! :tummenupp

Snälla?

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
peter pan uppdatera listan nu satskägg annars :mad:

Sorry, har varit borta ett par dagar från tråden... :rolleyes:
MEN, nu har det blivit två listor.. :confused: - TLR o TLS.
Kan väl i för sig göra två listor men jag hade nog tänkt göra TLS först efter som det ligger närmast.. :)

Va bara noga när ni kommer med data till listan att ta med viktskillnaden/HK-skillnad. Jag har tyvärr inte koll på orginalvikten, så det jag behöver är uppgifter där ni redan vet eller kan väga skillnaden. :fakta

Återkommer med uppdaterad lista inom kort. Mer info tack!

TLRR

Guest
Kan bara instämma. Och det baserat på den lilla tiden jag har varit med på forumet.
Så det är två TL byggen (TLRR och tl1000larsson) som behöver visa lite uppdateringar och inspirera oss andra!!! :tummenupp

Snälla?

För min del i bygget så går det lite trögt och sakta med mycket mera tid än vad jag väntat mig plus ett par åtskilliga tappade sugar som jag hämtat mig från,då jag ändrar så mycket och projektet har eskalerat hela tiden med allt vad det innebär med pengar, tid,import från åtskilliga länder,sökande och uppdatering av kunskap,i det här laget så är TL-tråden trötta på mig o mina uppdateringar med bilder då jag beslutat att inte visa mer förrän den är klar likt de andra med sina byggen.

Däremot kan jag säga att det har hänt en del och slutklämmen är nära med de sista maskinella stegen innan ihopmontering av allt som tar den minsta tiden förutom lacken då.

Lasse däremot har vart lite hemlig att visa sina uppdateringar även om jag vet vad det handlar om.

Det finns en till här i forumet som är lite hemlig med sitt projekt och det är Liten Putte aka "Putte Liten" även där vet jag lite men har lovat att hålla käft.
Han själv får yttra sig.

:)

Sorry, har varit borta ett par dagar från tråden... :rolleyes:
MEN, nu har det blivit två listor.. :confused: - TLR o TLS.
Kan väl i för sig göra två listor men jag hade nog tänkt göra TLS först efter som det ligger närmast.. :)

Va bara noga när ni kommer med data till listan att ta med viktskillnaden/HK-skillnad. Jag har tyvärr inte koll på orginalvikten, så det jag behöver är uppgifter där ni redan vet eller kan väga skillnaden. :fakta

Återkommer med uppdaterad lista inom kort. Mer info tack!

Skit i TLR-listan,då detta verkar vara mer ett TLS-forum med all rätt.
Koncentrera dig på TLS-listan.

Jag gör listan för TLR på ett annat forum där det finns flera med TLR än här. jag fixar den där så slipper det bli så mycket krångel för sånt tar tid det med,jag förstår dig
Mvh TLRR :hej

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
...Skit i TLR-listan då detta verkar vara mer ett TLS-forum med all rätt.
Koncentrera dig på TLS-listan :hej

Jag gör listan för TLR på ett annat forum där det finns flera med TLR .
Mvh TLRR :)

Ok, det blir lite mindre att gapa över så här till att börja med :tummenupp

- men visst är det lika mycket en TLR-tråd som TLS-tråd eller? Finns det en annan tråd för er TLR-grabbar på SH ? :confused:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
För min del i bygget så går det lite trögt och sakta med mycket mera tid än vad jag väntat mig plus ett par åtskilliga tappade sugar som jag hämtat mig från,då jag ändrar så mycket och projektet har eskalerat hela tiden med allt vad det innebär med pengar, tid,import från åtskilliga länder,sökande och uppdatering av kunskap,i det här laget så är TL-tråden trötta på mig o mina uppdateringar med bilder då jag beslutat att inte visa mer förrän den är klar likt de andra med sina byggen.

Varför inte? Det kan ju vara till mycket hjälp för andra här, framförallt bilder där du arbetar med motorn. Det är grymt att ha bilder och kommentarer på motorjobb innan man river i sånt själv. Har du tid så får du gärna posta bilder på delar och arbeten som du utför. Tar det tid mellan dessa gör det väl inget, det är bara kul att se om nåt rör sig framåt.

Skit i TLR-listan då detta verkar vara mer ett TLS-forum med all rätt.
Koncentrera dig på TLS-listan :hej

Jag gör listan för TLR på ett annat forum där det finns flera med TLR än här.
Mvh TLRR :)

Jo, nog verkar det vara liten övervikt för TLS här men martyrgnäll lär knappast ändra det. Peter har en TLS och söker såklart främst efter S-specifik information. Däremot vad gäller motorerna där du har riktigt bra koll kan du ju bidra med info även här. Det är trots allt en TL-tråd. :hej

TLRR

Guest
HaHaHa martyrgnäll :D Nä du,jag gnäller inte och är inte upplagt för sånt, förstå innerbörden istället,en lista för TLS där det är övervägande TLS är ju befogat och en lista för TLR där det är mer TLR är ju på sin plats. Annars så blir det ju som Pannan "Peter Pan" säger,confusion eller hur ? och han har ju rätt. :tummenupp. Bilder har ni sett nog av från mig.

Det är ett TL-forum och även andra bör svara för att hjälpa till.
Det ska ju f*n inte bara vara jag som tjatar här med en följd att de andra ska få den uppfattningen att man är nån j*vla messersmith,ni andra bör ju dra ert strå till stacken om det ska bli ett forum som fungerar för andra här på en TL-maskin.

Efterlyser: Robster för han är den regerande TL motor mekarkungen och det övriga på TLS-hojen

Octo för Elektronik på TLS.

Ricken för behandling av dum-dum frågor likt de Åke hade och på hur en motor med lageras skall behandlas och inte låta,även han har rivit ett par 5 motorer och är novis.

Och övriga som sitter inne med kunskap och svar,annars dör tråden ut som J-bone skapade för många år sen.

Kommer frågan upp om att starta upp en TLR forum här på SH ? :yoparty

Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
man tar lite delar
P8310209.JPG

tjackar en ram från holland med papper
PA070238.JPG

en motor
PB180009.JPG

tjackar en låda godis
P1020006.JPG

börjar skruva
P1090006.JPG

köper mera godis
P1280017.JPG

P2220061.JPG

tar en macka med räkost och tomat
P2050030.JPG

mekar lite till
P3020079.JPG

fortsättning följer en annan gång :hej

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Får man fråga vart du køpte Bitubon ifrån? Ny eller beggad?
(Edit: det var ju inte den bilden jag skulle få med)

köpte den av en kompis på TLZ från USA :tummenupp

Kul att se! :tummenupp
Några lack förslag gjorda? Såg det blåa tanklocket..

har lite olika ideer men

blå slangar, lock och bromsslangar, fälgar kåpor svarta eller svarta med vit racing stripe :confused:

vita fälgar svarta kåpor och blå slangar, lock

svårt som fan men troligast är svarta kåpor eller kanske blå :va vetafan för väll se när man får ihop mera hur det tar sig

Last edited:
Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...