TL-tråden - v2 !

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Lämnade in hojen idag på 1200 mil service. Inte kul väder men va fan det var ju ingen snö iallafall. ;) Killen på verkstaden såg lite förvånad ut iallafall när jag kom på hojen.
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Här kommer lite fler bilder på mitt inköp ifall det är någon som är intresserad av att se.
 

Bifogat

  • Billede_002.JPG
    Billede_002.JPG
    137.3 KB · Visningar: 76
  • Billede_003.JPG
    Billede_003.JPG
    168.3 KB · Visningar: 77
  • Billede_006.JPG
    Billede_006.JPG
    140 KB · Visningar: 69

JOTAck

Kommer våren snart?
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Trivsamma trivsamma T
Hoj
Laverda Jota 1980, Kawasaki ZZR1400 2006
Den såg mycket fin ut, får man fråga var du fick tag på den? Hur mycket kostade den? Var finns den bästa (billigaste) försäkringen?
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Här kommer lite fler bilder på mitt inköp ifall det är någon som är intresserad av att se.
Naajs. :) :tummenupp
Den är typ orginal förutom burkarna?

Jag har möjligheten att låta tillverka en lite roligare övre gaffelkrona till TL och lägger ut ett par bilder med ex. på den design jag tänkt mig.Finns det nåt intesse för en sådan eller andra designer ? jag vet inga priser ännu men blir vi några stycken så blir nog priset överkomligt kan jag tro.Eloxering av olika färger kan jag ev. fixa beroende på om den firman jag tänker på inte är fullsmetad av jobb.Nå låt höra :2cool
Absolojtely! :Bugar

Men då måste man snickra nån typ hyperpro styrdämpare att montera på gaffelbenen? Eller kan en Scott eller liknande funka?
Hur blir det med tändlås och styrlås?
Åsså priset förståss... men snyggt blir det. :)
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Här kommer lite fler bilder på mitt inköp ifall det är någon som är intresserad av att se.

Najs :)
Den ser rätt "ljudlig" ut med de däringa "ljuddämparna" :hihi
Finns det några moddar på den förrutom sliponen?

Jag måste f-n ta tag i mitt liv och laga mina orginalkåpor till min TL.

Jag har möjligheten att låta tillverka en lite roligare övre gaffelkrona till TL och lägger ut ett par bilder med ex. på den design jag tänkt mig.Finns det nåt intesse för en sådan eller andra designer ? jag vet inga priser ännu men blir vi några stycken så blir nog priset överkomligt kan jag tro.Eloxering av olika färger kan jag ev. fixa beroende på om den firman jag tänker på inte är fullsmetad av jobb.Nå låt höra :2cool


Jag är intresserad, men allt beror på priset.

En ny PCIII har högre prioritet för min del. Men jag måste betala av alla bling grejer från TLZ gruppköp innan jag signar upp på med dyra saker... :rolleyes:
 
Last edited:

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Den såg mycket fin ut, får man fråga var du fick tag på den? Hur mycket kostade den? Var finns den bästa (billigaste) försäkringen?

Här finns en fin Tiller iallafall till salu
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=12549

men skärp dig nuför i helvete :mad: har ju inte ens hunnit se hojsatan :näsblod

men god fortsättning på dig med min vän :)
om jag hör något så hojtar jag till :rolleyes: vad har du på gång :confused:

Tjena jag har har varit sugen på att åka i skogen och sprätta mossa och spruta lite grus samt vill prova åka motard men har för tillfället inte råd med 2 hojar (som vissa:gnissla ) så just nu lutar det åt en XR650R med offroad/motardhjul mn vi får se vad som händer:yoparty
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Här finns en fin Tiller iallafall till salu
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=12549



Tjena jag har har varit sugen på att åka i skogen och sprätta mossa och spruta lite grus samt vill prova åka motard men har för tillfället inte råd med 2 hojar (som vissa:gnissla ) så just nu lutar det åt en XR650R med offroad/motardhjul mn vi får se vad som händer:yoparty
Sluta fjanta o behåll hojen. :fegis
 

TLRR

Guest
Okey,då vet jag att det finns lite intresse här,för att få fästet kvar till original styrdämparen på den så tror jag att det lutar lite åt den "högra" bilden.vitsen är ju att det skall passa med originalbitar (styrdämpare/tändningslås).Den måste ju vara tillverkad i sådan legering så det inte görs avik från hållfastigheten och "hålningen" får ju inte vara för stor.

Jag funderar o ritar lite skisser,skall ta kontakt med han som kan tänka sig utföra det o ge honom lite ideer så får vi se vad han säger.
 
Last edited:

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Här finns en fin Tiller iallafall till salu
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=12549



Tjena jag har har varit sugen på att åka i skogen och sprätta mossa och spruta lite grus samt vill prova åka motard men har för tillfället inte råd med 2 hojar (som vissa:gnissla ) så just nu lutar det åt en XR650R med offroad/motardhjul mn vi får se vad som händer:yoparty

Hade själv tlr i sommar men sålde den o köpte en ktm 660 04 Fan vilken rolig maskin det är ångrar inte mig en sekund, Sen så är det ju ganska manligt att kicka också bara plus
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hade själv tlr i sommar men sålde den o köpte en ktm 660 04 Fan vilken rolig maskin det är ångrar inte mig en sekund, Sen så är det ju ganska manligt att kicka också bara plus
Kicka?

Det är såååå 80-tal...




:hihi
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Förutom sliponen är det vita miniblinkers på den annars är den helt original. Killen som hade den innan var sjukt pedantisk. Hade lite tur och hittade den på blocket typ 5 timmar efter att han lagt in annonsen så jag tvekade inte många sekunder att svara på den. Jag har min försäkring i folksam bara för att jag har både bil o hemförsäkring där så det blev billigare än någon annanstans. Är det någon som har en bild på hur en undertail ser ut monterad på en tlr?? Är sugen på en sån om det är snyggt.
 

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
BACK IN BLACK!
senast hade jag en R nu är det en S!
Bilder kommer senare idag! :)
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Här finns en fin Tiller iallafall till salu
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=12549



Tjena jag har har varit sugen på att åka i skogen och sprätta mossa och spruta lite grus samt vill prova åka motard men har för tillfället inte råd med 2 hojar (som vissa:gnissla ) så just nu lutar det åt en XR650R med offroad/motardhjul mn vi får se vad som händer:yoparty


Svarade på Pimmet. Men, kan ju bara understryka vad jag sa där att byt inte Tillern mot en Motard. :(

Prismässigt står de dock ungefär på samma nivå.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top