TL-tråden - v2 !

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Nu är det bestämt tillern blir kvar och jag kommer försöka hitta en billigare endurhoj så man kan äta:) kakan och ha den kvar:tummenupp

& det var inte lite tjatande som krävdes för att få dig att förstå att Tillern skulle vara kvar.

Jag tar åt mig nästan hela äran till ditt beslut :D :D :D
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
& det var inte lite tjatande som krävdes för att få dig att förstå att Tillern skulle vara kvar.

Jag tar åt mig nästan hela äran till ditt beslut :D :D :D
Och det kommer du få höra hela livet:näsblod .fast det här blir ju bättre har ju nästan förankrat enduroiden hos frugan med:confused: :tummenupp
 

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Och det kommer du få höra hela livet:näsblod .fast det här blir ju bättre har ju nästan förankrat enduroiden hos frugan med:confused: :tummenupp

Då har du kommit längre än mig, när jag sa att jag nog ska köpa en hoj TILL tittade min hona bara konstigt på mig & sa ngt som jag censurerar, men hon mjuknar snart (tror jag) :rolleyes:
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Då har du kommit längre än mig, när jag sa att jag nog ska köpa en hoj TILL tittade min hona bara konstigt på mig & sa ngt som jag censurerar, men hon mjuknar snart (tror jag) :rolleyes:

fel taktik gossar :tuttar man köper och ställer in en i garaget innan man säger något :tummenupp sen är den ju liksom betald och klar :D
 

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Östersund
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
Jag har nog hittat en unik hona :)

"Klart du skall ha en hoj till", sade hon... "vi delar på kostnaden". :tummenupp

.... hmmm (skall jag passa på och köpa mer trim till Tillern när hon nu är på detta humöret eller :va )

Nej, du ska passa på och gifta dig med henne om det så krävs Rohypnol och knölpåk för att få henne till altaret. Fan, en brud som säger så.. priceless :yoparty
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag har nog hittat en unik hona :)

"Klart du skall ha en hoj till", sade hon... "vi delar på kostnaden". :tummenupp

.... hmmm (skall jag passa på och köpa mer trim till Tillern när hon nu är på detta humöret eller :va )
Fatta, om nån vecka kommer hon: "ska vi inte skaffa barn?" :)
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Jag har nog hittat en unik hona :)

"Klart du skall ha en hoj till", sade hon... "vi delar på kostnaden". :tummenupp

.... hmmm (skall jag passa på och köpa mer trim till Tillern när hon nu är på detta humöret eller :va )

Sluta nu! Det är fult att ljuga! :mad: Såna tjejer finns inte... :confused: ´
Det var inte sant, eller hur? Dela på kostnaden...ha! Nä du, den gubben går inte...?
E du säker på att hon e kvinna? :va
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Sluta nu! Det är fult att ljuga! :mad: Såna tjejer finns inte... :confused: ´
Det var inte sant, eller hur? Dela på kostnaden...ha! Nä du, den gubben går inte...?
E du säker på att hon e kvinna? :va

instämmer har du kollat kön :confused:

Fatta, om nån vecka kommer hon: "ska vi inte skaffa barn?" :)

du menar om en vecka säger hon "ska vi inte inreda en barnkammare nu när jag är gravid i 3:e veckan eftersom du skulle sälja motorcykeln när vi skaffar barn så får vi ju massor med pengar över" :D

hojen är ju inte så lätt att missa så det är bättre att spara den taktiken till dyra små saker:rolleyes:

som polarens morsa sa en gång

man köper något nytt och låter det hänga i garderoben i någon vecka eller så och när frågan kommer om man har köpt något nytt så kan man ärligt svara att den har hängt där ett tag :tummenupp
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ja 10 mm är nog ett måste men det kanske går att lägga på 5mm under den och 5mm på ovansidan,visserligen kommer ju styret ner 5 mm och jag vet inte i dagsläget om det går.det måste nog undersökas närmare i så fall.

Blir den blinga med bara 1 bult svagare än orginalet?

I så fall tror jag att man behöver 2.
Men är det enbart för bling, så skulle jag heldre ta 1 bult då.

Anledning:
Körställningen på Tillern är rätt ansträngd som den är (i alla fall för gubbar som mig) och ytterligare 5mm ner blir "obra". Imho.
Alternativet att sätta alla 10mm ovanför är ochså det kanske lite extremt. Speciellt för dem som schimsat upp där bak.
Jag har ju beställt den där +1 acentriska svinginfästningen och vill nog inte lyfta gaffelkronan 10mm efter det.


FAST!
Jag vill veta ungefärlig kostnad innan jag signar upp för ett köp. :tungan

+ att dom väger lika mycket :D


140kg fulltankad och klar TLR... :hihi
:tungan
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Jodå, de e sant...

... och hon ÄR kvinna, jag har kollat... :)

... Nu är det så att vi skall ha barn... om ca 14 veckor :tummenupp

... och NEJ, det innebär INTE att hojarna skall säljas...

... jodå, sådana kvinnor finns, så fortsätt leta grabbar :D


Då passar jag på att vara först på tråden att gratulera!! :cpparty :klappar :fyllisar (Det finns säkert någon form av ryggsäck för bebisar...:va )


:fattartil Du förresten!!! Har din fru någon syrra? :kär :cool: :banana :tungan
Om hon har det o e lite svårflörtad så kan du bara säga att jag kör en TLS :yoparty :D :D :D
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Haha, i all sin enkelhet ett inlägg som fick mig att skratta gott ett tag. Tänk, det krävs så lite. Kan det bero på att det är fredag? I helgen blir det tapetsering och whisky. Kanske får posta bilder på måndag :D

...eller varför inte garaget?! :) o riva hojen, förbereda för lackning, o av med svingen för nya lager och lackning av densamme! :tummenupp
SEN blir det en STOR whiskey :D
- o kanske lite bilder på en photoshoppad TLS med olika färgalternativ... vi får se om polarn kan hjälpa till lite som tidigare lovat...

Ha en bra helg allihopa ! SKÅL! :fyllisar
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top