TL-tråden - v2 !

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Allmänt om våra dyrgripar...

--klippt från "Wikipedia";

" Suzuki's TL motor is still viewed as one of the most enjoyable :tummenupp V-twin motors of the last 15 years... " :D

" The TL1000S was widely known as a "widow-maker" ... " :eek:

"Powerful 996 cc 90o V-twin, DOHC 8-valve, liquid-cooled engine tuned for strong low & mid-range torque... " :Bugar

" Smooth :confused: shifting 6-speed transmission..."
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Eller varför inte bara köra sista svängen på sin examination och äntligen bli färdig LOKFÖRARE! Wihooo!!!:yoparty

Nu blir det mer pengar till TL prylar :D
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Jag o flickvännen är precis hemkomna efter en 3 timmar lång åktur. Fy f*n va kul hoj att köra. :)
 

wissel

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2005
Ort
visby
Hoj
Suzuki TL 1000 R
tja.
Vart ute o kört ida me.. 6 plus o torra vägar.. så jävla kul.MEN!!!!!
svårstartad när den är varm, omöjlig rent ut sagt.Måste stå i typ en kvart.
Kolla tps nu o mellanstrecket är på displayen hur mycket man ä gasar o "idlar" o står på tomgång.. antar att den ska justeras då va:va :va
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
tja.
Vart ute o kört ida me.. 6 plus o torra vägar.. så jävla kul.MEN!!!!!
svårstartad när den är varm, omöjlig rent ut sagt.Måste stå i typ en kvart.
Kolla tps nu o mellanstrecket är på displayen hur mycket man ä gasar o "idlar" o står på tomgång.. antar att den ska justeras då va:va :va

kan vara skiten som alla era raukar släpper ut :confused: har för mig att PL hade samma problem :va
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Tror ni det blir mycket skruva om man köper en tlr som gått 3700 mil, servad enligt serviceboken, fint skick i allmänhet? Hur länge kan man generellt sett köra innan man måste in i motorn och böka? Jag har inga problem med de flesta reparationer men att börja riva motorn och liknande har jag ingen lust med. Tyckte motorn tickade endel från toppen, men har läst att tl-motorerna låter så..
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
tickar gör den och polaren renoverade sin motor efter 7000mil och skulle byta kolvar när mecken frågar varför eftersom dom ser nya ut så det är nog lite olika
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
TL="Ticks Loudly" och det utan att ha en duccekoppling. :)

Servar man och byter olja regelbundet samt håller nere framhjulet så ska den hålla bra. :tummenupp
 

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Sommaren har kommit till Skåne

Sex mil hoj-körning idag.

Plus 7 grader och torra vägar :yoparty

Massor med hojar ute på vägarna:tummenupp
... livet är härligt :)

/ Rickar
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Sex mil hoj-körning idag.

Plus 7 grader och torra vägar :yoparty

Massor med hojar ute på vägarna:tummenupp
... livet är härligt :)

/ Rickar
Dum i huvve.

Vad är det för slags folk som lockas o köpa en TL egentligen?

När man handhar vissa affärer med Lasse, då vet man att man får minst sagt "udda" konto utdrag. Likaså med oCto, även om han är liiiite mer städad.

Men när man dealar med en TL ägare för första gången, och han oxå skriver in en udda kommentar, då måsta vi ju börja fundera på vilka vi är egentligen, är vi smyg homos på riktigt??

Eller har Peter Pan ett företag som heter Gaycontact.com?


:hihi
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Vad är det för slags folk som lockas o köpa en TL egentligen?

När man handhar vissa affärer med Lasse, då vet man att man får minst sagt "udda" konto utdrag. Likaså med oCto, även om han är liiiite mer städad.

Men när man dealar med en TL ägare för första gången, och han oxå skriver in en udda kommentar, då måsta vi ju börja fundera på vilka vi är egentligen, är vi smyg homos på riktigt??

Eller har Peter Pan ett företag som heter Gaycontact.com?


:hihi

:hihi :lol :Rockbanan haha, jag tror jag pinkar på mig så kul man kan ha för en liten kommentar på en banköverföring hahaha :D

Ricken, det är helt o hållet Octos fel :hihi , det va han som lärde mig, hehe.

PS. E de nån som e intresserad av ett parti latexkalsonger, förra årets modell? Kan användas som överdrag på hjälmen när det regnar, man ser ut som fantomen :tummenupp DS.
 
Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Skulle vara intressant o höra om TL1000S och R drar lika mycket soppa som det står i alla provkörningar? Ligger på i snitt 1L/mil enligt dom tester jag har sett och ska tydligen bara dra obetydligt mindre när man kör lugnt.

Med ett soppapris som säkerligen spränger 14kr/liter gränsen nästa år så kan det vara intressant att veta, skriv gärna modell på hojen, årsmodell, körstil och snittförbrukning...
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
TLS
-97
löjligt feg i kurvor och löjligt mycket självförtroende på rakor
feljusterad insprutning (hoppas jag)
~0,9

:hihi
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Skulle vara intressant o höra om TL1000S och R drar lika mycket soppa som det står i alla provkörningar? Ligger på i snitt 1L/mil enligt dom tester jag har sett och ska tydligen bara dra obetydligt mindre när man kör lugnt.

Med ett soppapris som säkerligen spränger 14kr/liter gränsen nästa år så kan det vara intressant att veta, skriv gärna modell på hojen, årsmodell, körstil och snittförbrukning...

normal körning 24 mil på 14 liter :tummenupp
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Mellan ca 0.65-0.75 för mig allt som oftast. Har TLS -97 och kör mest stad/landsväg och inte allt för hetsigt. Inte nåt trim på hojen förutom moddad luftburk, fullsystem och PCII.

Jag undrar hur i helsicke man kan få upp en TL i 1L/mil annat än på bana... :va
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Det va ju långt ifrån så blodigt som testerna visade... Man kan alltså klara sig på 0,6 om man kör touring?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top