TL-tråden - v2 !

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Vilka skivor o ok va det som passade till TLS nu igen? (Octo du tipsade mig tidigare, va de gsx/hayabusa ?)

PP
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Saxat från Discacciati:
Front brake disks listed below can only be used on Suzuki:
- GSXR600 (GSXR 600, GSX-R 600, GSX R600, GSX-R600, GSX R 600, 600 GSX R, GSX600R) of the years 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002 and 2003
- GSXR750 (GSXR 750, GSX-R 750, GSX R750, GSX-R750, GSX R 750, 750 GSX R, GSX750R) of the years 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002 and 2003
- TL1000S (TL 1000 S, TL1000 S, TL 1000S) of the years 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002 and 2003
- TL1000R (TL 1000 R, TL1000 R, TL 1000R) of the years 1998, 1999, 2000, 2001, 2002 and 2003
- GSXR1000 (GSXR 1000, GSX-R 1000, GSX R1000, GSX-R1000, GSX R 1000, 1000 GSX R, GSX1000R) of the years 2001 and 2002
- GSXR1300 (GSXR 1300, GSX-R 1300, GSX R1300, GSX-R1300, GSX R 1300, 1300 GSX R, GSX1300R) Hayabusa of the years 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005 and 2006.
 

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Dum i huvve.

Vad är det för slags folk som lockas o köpa en TL egentligen?

När man handhar vissa affärer med Lasse, då vet man att man får minst sagt "udda" konto utdrag. Likaså med oCto, även om han är liiiite mer städad.

Men när man dealar med en TL ägare för första gången, och han oxå skriver in en udda kommentar, då måsta vi ju börja fundera på vilka vi är egentligen, är vi smyg homos på riktigt??

Eller har Peter Pan ett företag som heter Gaycontact.com?


:hihi

Citerade du mig eller??? :va

Måtte snön ligga meterdjup utanför ditt garage, medan solen skiner på torra vägar hos mig, Octo och Putte Liten.

Att bo i centraleuropa har sina fördelar... :tungan

:pannkyss

/ Rickar
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
TL="Ticks Loudly" och det utan att ha en duccekoppling. :)

Servar man och byter olja regelbundet samt håller nere framhjulet så ska den hålla bra. :tummenupp


Okej, är det kilometerwheelies vi snackar då eller är det väldigt känsligt så att kortare powerwheelies också dåligt för smörjningen?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Citerade du mig eller??? :va

Måtte snön ligga meterdjup utanför ditt garage, medan solen skiner på torra vägar hos mig, Octo och Putte Liten.

Att bo i centraleuropa har sina fördelar... :tungan

:pannkyss

/ Rickar
Ja, på dum i huvve biten iallafall.:)
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Okej, är det kilometerwheelies vi snackar då eller är det väldigt känsligt så att kortare powerwheelies också dåligt för smörjningen?
Nån powewheelie kvittar, annars skulle nog ingen TL leva idag. :)

Däremot går pumpen torr vid höga långa wheelies och det krävs inget geni för att inse att det inte är nån höjdare. :rolleyes: Så TL är inte precis nån stunthoj.

Måtte snön ligga meterdjup utanför ditt garage, medan solen skiner på torra vägar hos mig, Octo och Putte Liten.

Att bo i centraleuropa har sina fördelar... :tungan

:pannkyss

/ Rickar

Fast jag skulle hellre ha 3 dm snö än denna förbannade eviga oktober! Det har varit mörkt, grått och regnigt i snart fem månader! :näsblod
Ge mig vinter med is, snödrivor, men med det underbara snöljuset i tre månader, sen kan det få bli vår med snösmältning och vägsopning och efterföljande hojsäsong.

Kanske är bättre väder i Danmark, men nu har jag haft fem månader av konstant skitväder. Less! :mad:
 
Last edited:

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Torra vägar? Skulle inte vilja byta mina -8 och strålande sol mot barmark i Februari någonsin...

Köra hoj i februari, klart om man bor i DANMARK!!!:mad:

Jaja, besten är nerskruvad ändå så kör och slit på grejerna ni så är min maskin i topptrim när jag kan plocka ut den ur garaget i Juni nån gång :gnissla

Nä men helt seriöst, kul för er att ni kan köra hoj. Själv gillar man ju att det finns årstider:näsblod
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Det va ju långt ifrån så blodigt som testerna visade... Man kan alltså klara sig på 0,6 om man kör touring?

0.46 l/milen är mitt personliga Touring rekord. (med tankväska och ryggsäck)
Typ, 6:ans växel i (runt) 90 med enstaka "power bursts" när man swichar förbi någon bil.

Men en TL verkar dra linjärt med hur mycket man drar i gasen. 1 l/mil eller mer drar den bara på bana. Och genom staden kan den ju dra en del om man måste stanna stup i kvarten.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
tja.
Vart ute o kört ida me.. 6 plus o torra vägar.. så jävla kul.MEN!!!!!
svårstartad när den är varm, omöjlig rent ut sagt.Måste stå i typ en kvart.
Kolla tps nu o mellanstrecket är på displayen hur mycket man ä gasar o "idlar" o står på tomgång.. antar att den ska justeras då va:va :va

Samma symptom som jag hade.
Låter nästan som jag hade, körde man in och tankade så hade jag två alternativ, "supersnabb" tanking eller en 15 minuters tankning.

Nu vet jag inte exakt vad vi gjorde för att fixa det, för vi gjorde allt på en gång.

Men, en rätt kvalificerad gissning är TPS.
Om du kan, så kolla även TB, och byt tändstift till Iridium om du tänker pilla mycket med TPS'n. Vanliga kan sota igen lite om man har otur.
Är det inte TPS/TB så är det troligen en ventil justering som behövs. Jag vet att vi inte justerade mina ventiler, vi (uh, Robban) kontrollerade ventilerna och de var alla inom spec.

TPS - tomgång ska vara 1200 vi mittenläget, och rör du gasen bara någon cm så ska den hoppa upp till toppen. Runt typ 1400 rpm, eller något sådant.
Du kan göra detta med motorn avstängd. Ger i princip samma resultat, men har du något problem så upptäcks det dock inte om du kör "torr varianten".
Har du som jag (hade) en extremt orolig tomgång som hoppade mellan 800-1500 så går det inte att hitta ett "runt 1200 rpm", då är det enklare att göra det med motorn avstängd.

Mitt problem är att det är något fel på mitt TPS system. Någonting gör att jag inte kan följa markeringen på instrumentet. Jag får ställa den med motorn igång och med "magkänsla". och utan Iridium tändstift så sotar den igen på 5 minuter med "magkänsla-metoden".


Lycka till!

:hej
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Ahh. Det där är egentligen bara en lista av vilka bromsskivor som passar modellerna. Alla de där modellernas skivor är utbytbara iaf.

Jag har monterat TLR-ok och en behållare/MC från Busa. TLR/TLS är i vilket fall helt utbytbara, se bara till att ha en matchande MC till dina ok. Har du TLR-ok måste du ha en MC från Busa/TLR eller annat 6-kolvsok för TLS'en har en lite mindre diameter på pumpkolven i handtaget så den pumpar lite för lite olja för att få känsla i ett sexkolvsok - det blir svampigt. Omvänt med TLR/Busa-MC på 4-kolvsok ger en stum känsla med lite bromskraft.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Ahh. Det där är egentligen bara en lista av vilka bromsskivor som passar modellerna. Alla de där modellernas skivor är utbytbara iaf.

Jag har monterat TLR-ok och en behållare/MC från Busa. TLR/TLS är i vilket fall helt utbytbara, se bara till att ha en matchande MC till dina ok. Har du TLR-ok måste du ha en MC från Busa/TLR eller annat 6-kolvsok för TLS'en har en lite mindre diameter på pumpkolven i handtaget så den pumpar lite för lite olja för att få känsla i ett sexkolvsok - det blir svampigt. Omvänt med TLR/Busa-MC på 4-kolvsok ger en stum känsla med lite bromskraft.

Ok, tack! Kan väl lika gärna slänga ut en trevare här till att börja med, TLR-ok och behållare/MC från Busa står alltså på önskelistan. Om någon har eller vet nån som har så vill jag gärna köpa...

PP
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ok, tack! Kan väl lika gärna slänga ut en trevare här till att börja med, TLR-ok och behållare/MC från Busa står alltså på önskelistan. Om någon har eller vet nån som har så vill jag gärna köpa...

PP
Tänk på att busan har bromsvätskebehållaren gjuten i pumpen, Octo tycker det är snyggt, men han är ju gay.
 

gixxer1000

...nu på en svart retta...
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Täby
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
nån som vet...

....var man kan få tag på täcklock till blinkershålen på en tiller? eller kanske nån vet vem som kan svarva ihop nått snyggt? ja fick ett tips om att montera infällda blinkers o sen lacka glaset men dom sticker ju ändå ut ett gäng mm i bakkant...hmmm.... ja har sett på nån jänke sida där dom hade skitsnygga såna med TL1000R instansat men ja kommer fan inte ihåg vart..tips anyone?...................ser förresten fram emot en bra säsong med x-antal muller maffia träffar!! d e väl tur att hojpan e nerplockad för annars hade man väl dragit ut på en sväng i d underbara februari vädret o klotat på nån grusfläck hahah
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
ja vem fasen är inte glad :)

:va Eh...

Kanske dags att sluta snacka gay på den här tråden, snart börjar gästande surfare tro att det är en tvillingtråd till den där tråden som faktiskt handlar om gayriders... :arsele

Ingen med en Tiller som hade tänkt sluta bromsa o vill sälja sina ok ? :tungan
Förresten Octo, var har du din stående så här mitt i vintern? :cool:

....var man kan få tag på täcklock till blinkershålen på en tiller?....

Hett tips; Hålen går att dekaltrimma bort! :tummenupp
 
Last edited:

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
När ska egentligen kylarfläktarna gå igång?? Stod på tomgången en stund efter en tur i helgen och då gick tempvisaren upp till 99 grader utan att fläktarna gick igång så då stängde jag av den. Har en icke aktiv tre monterad. Kan det ha nåt med saken att göra? Hur kan man mäta på termostaten så att den fungerar som den ska?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top