TL-tråden - v2 !

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
När ska egentligen kylarfläktarna gå igång?? Stod på tomgången en stund efter en tur i helgen och då gick tempvisaren upp till 99 grader utan att fläktarna gick igång så då stängde jag av den. Har en icke aktiv tre monterad. Kan det ha nåt med saken att göra? Hur kan man mäta på termostaten så att den fungerar som den ska?

Tror inte det är någon fara. Kan kolla i "boken" när den skall starta på TLS:en, men jag vet att andra hojar jag haft (RSV Mille bla) har startat på över 100 grader.

PP
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Tror inte det är någon fara. Kan kolla i "boken" när den skall starta på TLS:en, men jag vet att andra hojar jag haft (RSV Mille bla) har startat på över 100 grader.

PP

Okej får väl dra en test och låta den gå och se ifall fläktarna går igång då. :Bugar Tack för svaret.:)
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
tror min startade vid 108 satt där och tänkt att nu djä"#¤r kokar skiten sönder och lutade mig lite framåt då startade dom och blåste upp en fräsch ström av varm atlantluft mitt i nyllet :D
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
När ska egentligen kylarfläktarna gå igång?? Stod på tomgången en stund efter en tur i helgen och då gick tempvisaren upp till 99 grader utan att fläktarna gick igång så då stängde jag av den. Har en icke aktiv tre monterad. Kan det ha nåt med saken att göra? Hur kan man mäta på termostaten så att den fungerar som den ska?

Inte för att jag har några fläktar på min men... det är Runt 110 grader C.

Vid runt 120-125 stänger motorn av som överhettningskydd.

104 grader C är mitt personliga max i en bilkö. Men så fort jag kör ligger den på 83-85, beroende på ytter temepratur. Mitt i sommaren brukar det bli runt 85 med lite inspirerad körning. :)
 

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Ge mig vinter med is, snödrivor, men med det underbara snöljuset i tre månader, sen kan det få bli vår med snösmältning och vägsopning och efterföljande hojsäsong.

Håller med dig i sak... älskar vintern :tummenupp

Men blir det nu ingen vinter så gör det ju inget att det är + 7 och torra vägar :D

kör och slit på grejerna ni så är min maskin i topptrim när jag kan plocka ut den ur garaget i Juni nån gång

.... slita på min Tiller på vintern :va e du inte klok... vägsalt och skit på min Tiller... :näsblod

... Näää.. på vintern kör jag ju med min (och sambons) vinterhoj :D
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Förresten Octo, var har du din stående så här mitt i vintern? :cool:

:gnissla
garage.jpg


Fast det där var förra året. Den här vintern har hon sällskap av en liten CB250. :)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
:va Får du inte problem med fukt (kondens) under plasten ???

... jag hade en XJR 1300 som stod så en vinter, den rostade...
Han bor i söder, dom har väl 18-23 plusgrader året runt, inga bekymmer... :)
 

Slakt

Allt under 1000cc är moped!
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Sölvesborg
Hoj
Tl 1000s -98
Problem

Hallå tl åkare.

Efter vintervilan så är det dags att ge sig på hojen igen. Tänkte börja med att kolla hur tps´n stod. Fixade fram ctek kopplingen som man skall bygla för att få upp "strecken" på displayen. Började först med att koppla ur batteriets + pol för att vara på den säkra sidan, när jag byglat med en snygg koppling så skall jag plugga in batteriet kontakt igen. Då brinner kabeln av och det börjar ryka :näsblod Ser sen att kontakten går från + på batteriet direkt till minus:confused: Till vilken nytta??? Har jag varit helt ute och rest och tagit fel kontakt? Sitter med ett rejält brännmärke i tummen :tummenupp och är allmänt förvirrad.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Man skulle kunna säga att du tagit fel kabel. :hihi

Vart var du o pillade nånstans?
 

Slakt

Allt under 1000cc är moped!
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Sölvesborg
Hoj
Tl 1000s -98
Inser nu att jag haft hjärnsläpp ikväll, helt fel kontakt:rodnar Kollade av någon anledning inte att den svarta gick till minus, och det är väl någon form av snabbåtkomst till batteriet...jag som var helt säker på att det var kontakten för att få igång dealer mode:gnissla Jaja det enda som blev skadat förutom tummen och kontakten var mitt självförtroende. Vet nu vilken jag skall bygla.:)
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Lätt hänt. Tur nog är elektroniken ganska stabil i de här hojarna. Jag monterade ner mitt batteri fel väg en gång, kopplade på sladdarna och reagerade på att det gnistrade till lite som om nåt belastade. Tänkte inte mer på det utan skulle försöka starta - DÖD.

Efter att den första rodnaden :rodnar hade lagt sig var det bara att vända på batteriet, byta huvudsäkring och köra. :)


Ang mitt snygga garage... Det är ganska öppet i framkant på det så det är inte helt tätt under, vädrar ganska bra. Å andra sidan har jag ju en CB som offeranod. :D
 

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki z750
hallå boys whats up!

tänkte att mina gängliga banka tackter skulle få upp ögonen...

se ifall jag får in lite bilder från helgen....
 

Bifogat

  • DSC00207.JPG
    DSC00207.JPG
    139.4 KB · Visningar: 76
  • DSC00208.JPG
    DSC00208.JPG
    141.6 KB · Visningar: 73

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Nästan så man känner för att ställa på TIllern igen... :)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
"gängliga banka tackter"

Är det nåt danskt uttryck?!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top