www.Paypal.com
Du reggar dig där, kopplar ditt kontokort mot tjänsten o sen kan du göra säkra betelningar via internet. Dina transaktioner är till o med försäkrade.
Bra som F!
Kan även tipsa att om du har Nordea som bank så har den något som heter säkra internet betalningar, eller dyligt (kommer inte i håg så är sent på kvällen...). Och det är i princip ett virtuellt betalkort som är kopplat till ditt riktigaplast kort. Och vad är då fördelen?
Jo, du måste aktivera det för att använda det, sedan är det bara öppet för ett ( 1 ) köp, sedan är det stängt tills du öppnar det igen.
altså, om ditt kortnummer kommer på villovägar så är det skitsamma eftersom kortet är spärrat tills du öppnar det för en transaktion.
Jag öppnar mitt kort och betalar på PayPal, och kortet är sällan tillgängligt i mer än 10 minuter. Minimal risk!
Jag vet att även andra banker har liknande system.
Och, ibland vill säljarna ha en extra avgift på 3-4% för att täcka PayPal kostnaden. PayPal tar 3%, men sedan är där även en 1% valuta konverterings kostnad. Plus att PayPals valuta kurs är lite halvsugig. Men det sklijer typ 10 öre, så det är ju inget att hänga upp sig på.
Lycka till
BTW - det står en TLS -99 till salu för 34900:- på AVA i Stockholm. Helt orginal o 2500 mil. E inte det lite billigt för att stå på firma?
Jo, åk och köööp!!
Fast, AVA suger har jag hört, så det fattar väll inte bättre...
(Om de säljer den för 35k, undra vad de gav i inbyte på den då...)