TL-tråden - v2 !

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ok, tror jag behöver lite hjälp;

Drog ett pm o frågade hur han ville ha betalt, och han svarade, förutom att frakten skulle kosta 45 dollar, med orden "Pay pal: + hans epostadress". Vad skall jag göra?

PP

PS. Drog även ett ok på fraktkostnaden och frågade om det betydde 2x90dollar + frakt. Får se vad han svarar... Nya kostar 4500:- per ok här hemma :rolleyes: DS.
www.Paypal.com

Du reggar dig där, kopplar ditt kontokort mot tjänsten o sen kan du göra säkra betelningar via internet. Dina transaktioner är till o med försäkrade.

Bra som F!

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
www.Paypal.com

Du reggar dig där, kopplar ditt kontokort mot tjänsten o sen kan du göra säkra betelningar via internet. Dina transaktioner är till o med försäkrade.

Bra som F!

Låter kanon! Gick in på din länk, men orkar inte läsa just nu. Antar att det inte är allt för svårt. Fixar det på söndag o hoppas han orkar vänta.

Letar efter cylinder, har eventuellt en på g från busa, men hur är det med bromsslangarna? Funkar mina stålomspunna eller måste jag ha nya med grövre "hål" ?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Låter kanon! Gick in på din länk, men orkar inte läsa just nu. Antar att det inte är allt för svårt. Fixar det på söndag o hoppas han orkar vänta.

Letar efter cylinder, har eventuellt en på g från busa, men hur är det med bromsslangarna? Funkar mina stålomspunna eller måste jag ha nya med grövre "hål" ?
Slangar är väl standardiserade.

Jag har aldrig hört om det finns nån annan storlek på dom, banjobultarna är väl alltid samma?

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Slangar är väl standardiserade.

Jag har aldrig hört om det finns nån annan storlek på dom, banjobultarna är väl alltid samma?

Tänkte mest på diametern i slangen, eftersom det är större volym i oken och cylindern så kanske det behöver vara mer plats i slangen... :va

BTW - det står en TLS -99 till salu för 34900:- på AVA i Stockholm. Helt orginal o 2500 mil. E inte det lite billigt för att stå på firma?

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Kolla nån som säljer slangar, typ s-racing.se, hr dom inte olika storlekar så finns det bara en...

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
www.Paypal.com

Bra som F!

:nicka

Kan även tipsa att om du har Nordea som bank så har den något som heter säkra internet betalningar, eller dyligt (kommer inte i håg så är sent på kvällen...). Och det är i princip ett virtuellt betalkort som är kopplat till ditt riktigaplast kort. Och vad är då fördelen?
Jo, du måste aktivera det för att använda det, sedan är det bara öppet för ett ( 1 ) köp, sedan är det stängt tills du öppnar det igen.
altså, om ditt kortnummer kommer på villovägar så är det skitsamma eftersom kortet är spärrat tills du öppnar det för en transaktion.
Jag öppnar mitt kort och betalar på PayPal, och kortet är sällan tillgängligt i mer än 10 minuter. Minimal risk! :)

Jag vet att även andra banker har liknande system.

Och, ibland vill säljarna ha en extra avgift på 3-4% för att täcka PayPal kostnaden. PayPal tar 3%, men sedan är där även en 1% valuta konverterings kostnad. Plus att PayPals valuta kurs är lite halvsugig. Men det sklijer typ 10 öre, så det är ju inget att hänga upp sig på.

Lycka till :)

:hej

BTW - det står en TLS -99 till salu för 34900:- på AVA i Stockholm. Helt orginal o 2500 mil. E inte det lite billigt för att stå på firma?

Jo, åk och köööp!! :banana

Fast, AVA suger har jag hört, så det fattar väll inte bättre...
(Om de säljer den för 35k, undra vad de gav i inbyte på den då...)

Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97

Slangarna funkar bara bulla. Samma storlek på allt. Dock måste du byta banjobultar. Om jag nu kommer ihåg rätt så är det en annan gänga ibland. Nu kommer jag såklart inte ihåg alls vilken som var vilken. Om det var olika mellan banjobultarna på oken på TLR/TLS eller om jag bara behövde en annan bult mot busans huvudcylinder.

Får du panik å fixa över pengar så hör av dig. Jag har Paypal och kan hjälpa dig med en överföring. Annars rekommenderar jag dig att skaffa paypalkonto ändå.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
:nicka

Och det blir det busenkelt att ruinera sig när man köper allt Van tillverkar... :hihi :yoparty

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8

Kan minnas fel men sitter inte vätskebehålleren ihop med bromspumpen på busan om det är så kolla att det får plats men jag har nog minneslucka:va

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Slangarna funkar bara bulla. Samma storlek på allt. Dock måste du byta banjobultar. Om jag nu kommer ihåg rätt så är det en annan gänga ibland. Nu kommer jag såklart inte ihåg alls vilken som var vilken. Om det var olika mellan banjobultarna på oken på TLR/TLS eller om jag bara behövde en annan bult mot busans huvudcylinder.

Får du panik å fixa över pengar så hör av dig. Jag har Paypal och kan hjälpa dig med en överföring. Annars rekommenderar jag dig att skaffa paypalkonto ändå.

Tack för erbjudandet, jag skall registrera mig nu under söndagen tänkte jag, lika bra att lära sig det verkar det som. Men däremot fattar jag inte hur jag kan säkra upp att jag verkligen får grejorna efter att ha dragit i väg pengarna... :confused: Hälften vågat, hälften vunnet eller ?

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Tack för erbjudandet, jag skall registrera mig nu under söndagen tänkte jag, lika bra att lära sig det verkar det som. Men däremot fattar jag inte hur jag kan säkra upp att jag verkligen får grejorna efter att ha dragit i väg pengarna... :confused: Hälften vågat, hälften vunnet eller ?
Du har inga garantier om du betalar med paypal till nån privat. Det ska förvisso finnas nåt sätt att klaga och få Paypal att kräva tillbaks pengarna, men jag har ännu inte råkat ut för det. Ett problem är väl att det tar så lång tid att inse att man är blåst att det är för sent att göra en "reklamation"...

Vinsten av att köpa från andra sidan atlanten är förenat med en viss risk.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Du har inga garantier om du betalar med paypal till nån privat. Det ska förvisso finnas nåt sätt att klaga och få Paypal att kräva tillbaks pengarna, men jag har ännu inte råkat ut för det. Ett problem är väl att det tar så lång tid att inse att man är blåst att det är för sent att göra en "reklamation"...

Vinsten av att köpa från andra sidan atlanten är förenat med en viss risk.

Ok, då får man ta risken helt enkelt, grymt mycket billigare även om det är beggat...:)
Ingen som känner till "flyinkiwi" från Kensington, KY. E inte det England? :va

PP

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom