TL-tråden - v2 !

Krille-B

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
Huddinge
Hoj
TL1000R -00 "SportKombi"
Vet inte vad du tycker e billigt men jag betalar 10 093kr Hel/halv och är 26år och bor i sthlm
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Om du bläddrar i tråden så har vi dragit det här för inte allt för längesen... ;)
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
BAJS, Näe HÅRDBAJS!!!

Tvättade på besten som vanligt idag, gissa vad jag hittade???
20080218002.jpg

Som sagt, HÅRDBAJS var ordet...
20080218.jpg

Vad göra? Såg aldrig detta när jag kollade på hojen och köpte den för att jag inte hittade några sådana här fel...

Går det att Tig:a?

Lessen norrländsk pojke...:näsblod :gnissla :huvet :smasha :jisses :kulspruta :machinegu
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det går att svetsa, ursäkta dum fråga, det här borde jag ju se egentligen, men vart är det nånstans?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Dummhuvve, vart på ramen är det???!!!!

Fäste för rotationsdämparen på ramen??
 
Last edited:

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Om du bläddrar i tråden så har vi dragit det här för inte allt för längesen... ;)

Har läst dessa inlägg, tänkte mer på att om någon varit med om att den blivit försäkrad som just "touring" någonstans och om detta faktum gett en billigare premie.
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Det går att svetsa, ursäkta dum fråga, det här borde jag ju se egentligen, men vart är det nånstans?

Helt rätt, nedre fästet för rotationsdämparen. var förmodligen därför jag aldrig såg det då jag köpte knarren...

Låter sweet att det går att svetsa, måste bara få tag på någon som är duktig på Tig.

Goood news:)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Har läst dessa inlägg, tänkte mer på att om någon varit med om att den blivit försäkrad som just "touring" någonstans och om detta faktum gett en billigare premie.
Om det är så, så är det förmodligen av misstag, alla fb går ju på effekt/vikt, o då är det ingen touring.

Helt rätt, nedre fästet för rotationsdämparen. var förmodligen därför jag aldrig såg det då jag köpte knarren...

Låter sweet att det går att svetsa, måste bara få tag på någon som är duktig på Tig.

Goood news:)
Jag svetsade lite i min ram, var bara ner til en verkstad i sundsvall och kastade åt en gubbe lite pengar. Han blev nöjd o jag blev nöjd.
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Helt rätt, nedre fästet för rotationsdämparen. var förmodligen därför jag aldrig såg det då jag köpte knarren...

Låter sweet att det går att svetsa, måste bara få tag på någon som är duktig på Tig.

Goood news:)
Eller så köper du en Bitubo och monterar då den inte använder de där fästena. Har du redan en Öhlinare eller nåt annat dyrt aftermarket som sitter där bak så kanske svets kan vara på sin plats, men jag skulle aldrig svetsa det där bara för att få montera orginalankaret.
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Eller så köper du en Bitubo och monterar då den inte använder de där fästena. Har du redan en Öhlinare eller nåt annat dyrt aftermarket som sitter där bak så kanske svets kan vara på sin plats, men jag skulle aldrig svetsa det där bara för att få montera orginalankaret.

Planen var jue att shoppa en Bitubodämare.

Har pratat med Dan på zonen men han hade inga Bitubo nu. Han skulle höra av sig när han hade på G.

Någon som provat beställa direkt från fabriken?
 
Last edited:

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Det finns inget bänkpapper så man får nog ta dom siffrorna med en nypa salt.
Han pratade om någon "luftburksmod" men jag har inte hunnit kolla vad som e gjort.

Är det någon som försökt att besiktiga hojen med helsystem på?

Grattis Krille!!!

Jag har besiktigat min med mitt Akrapovi´c Evoulution helsystem utan dB-killers.

Jag vill dock hävda att kolfiberburkarna är lite "rundare" i ljudbilden än alu-burkar.

Jag har dock ett par dB-killers som jag slänger i när jag kör bana. Köpte dem för 70kr/st på Yamahacenter (tror jag det var). Ser ut som stora fingerborgar. Mina passade dock inte, var för små för det överdimensionerade systemet, så jag fick klippa upp dem och vika ut kanterna för att de inte skulle "flyga ut" :D
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Planen var jue att shoppa en Bitubodämare.

Har pratat med Dan på zonen men han hade inga Bitubo nu. Han skulle höra av sig när han hade på G.

Någon som provat beställa direkt från fabriken?
Tja, du kan ju alltid testa slänga iväg ett mail till dem. De är ju i Italien så moms och tull blir ju lite lättare inom EU.
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Om det är så, så är det förmodligen av misstag, alla fb går ju på effekt/vikt, o då är det ingen touring.

Måste vara något sånt, eller så har jag läst nåt gammalt test då försäkringsbolagen hade andra regler eller försäkringsklasser. Som du säger så är det väl i dagsläget endast effekt/vikt som klassar hojarna.
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Måste vara något sånt, eller så har jag läst nåt gammalt test då försäkringsbolagen hade andra regler eller försäkringsklasser. Som du säger så är det väl i dagsläget endast effekt/vikt som klassar hojarna.

Hade en VTR1000F tidigare, den klassades som sporttouring då dom klassade Sp-1 som sport. Detta var Hondas märkesförsäkring via if...

Inte den du tänker på?
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Planen var jue att shoppa en Bitubodämare.

Har pratat med Dan på zonen men han hade inga Bitubo nu. Han skulle höra av sig när han hade på G.

Någon som provat beställa direkt från fabriken?

måste vara återförsäljare :huvet

Dummhuvve, vart på ramen är det???!!!!

Fäste för rotationsdämparen på ramen??

har du aldrig sett detta förut eller :confused: som sagt mans sav i jacken :D
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Bitubo generalagent Sverige

Fick följande svar förra året, vet inte om han står för det i år, men dra ett mail om du inte tycker det är för dyrt. Han erbjöd också att om jag gav honom min vikt så skulle dämparen vara fabriksinställd efter det. Han finns här på SH också...;

"Tjena.
Dämparen kan du beställa direkt av mig om du vill.
Den som är orginal är ingen höjdare då den är svampig.
Den kostar 4650Sek plus frakt.
Frakten kan man lösa om du är på bana i sverige då jag har 19 förare som är sponsrade och man kan skicka den med en av dom.
Säg bara till om du ska ha så beställer jag den. Betalning vid leverans.
Det tar ca 2 veckor att få hem den. "

Matthew Bonnor
SSRacing Team manager
matthew@ssracing.se
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Har läst dessa inlägg, tänkte mer på att om någon varit med om att den blivit försäkrad som just "touring" någonstans och om detta faktum gett en billigare premie.

Med lite tur får man ett riktigt pucko i luren som man kan lura till månen och tillbaka.
Men det är svårt att få "Superbike" till "Touring" på något annat sätt... :hihi

Möjligen skulle man kunna få en TLS till sport-touring. I vilket fall som så är TLS rätt mycket billigare att försäkra eftersom den inte har ett R för Räser i sitt namn....
Fast, jag tror nog effekt/vikt är det samma. 10kg lättare men 10 hk fattigare. Eller så, orginal då. Jag har ju hört rykten om att man kan montera en TLR motor i TLS'n... :rolleyes:

Vill du ha en billig försäkring är nog inte TLR rätt hoj. Fast, det beror ju på vad du menar med billig? Min XR är billig i mina ögon... (just nu 17 kr / månaden... :lol )

Jag betalade 8k halv/hel innan den nya 32%iga tillägget, och jag tror det blev runt 9k efter, men jag kommer inte ihåg exakt...


:hej
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Fast en R motor i en S ram ger ju inte 10hk mer, insprutningen begränsar ju det hela. Det blir väl mest bara en annan effekt kurva, kanske nån extra häst...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top