Det går att svetsa, ursäkta dum fråga, det här borde jag ju se egentligen, men vart är det nånstans?
Om du bläddrar i tråden så har vi dragit det här för inte allt för längesen...
Det går att svetsa, ursäkta dum fråga, det här borde jag ju se egentligen, men vart är det nånstans?
Om det är så, så är det förmodligen av misstag, alla fb går ju på effekt/vikt, o då är det ingen touring.Har läst dessa inlägg, tänkte mer på att om någon varit med om att den blivit försäkrad som just "touring" någonstans och om detta faktum gett en billigare premie.
Jag svetsade lite i min ram, var bara ner til en verkstad i sundsvall och kastade åt en gubbe lite pengar. Han blev nöjd o jag blev nöjd.Helt rätt, nedre fästet för rotationsdämparen. var förmodligen därför jag aldrig såg det då jag köpte knarren...
Låter sweet att det går att svetsa, måste bara få tag på någon som är duktig på Tig.
Goood news
Eller så köper du en Bitubo och monterar då den inte använder de där fästena. Har du redan en Öhlinare eller nåt annat dyrt aftermarket som sitter där bak så kanske svets kan vara på sin plats, men jag skulle aldrig svetsa det där bara för att få montera orginalankaret.Helt rätt, nedre fästet för rotationsdämparen. var förmodligen därför jag aldrig såg det då jag köpte knarren...
Låter sweet att det går att svetsa, måste bara få tag på någon som är duktig på Tig.
Goood news
Eller så köper du en Bitubo och monterar då den inte använder de där fästena. Har du redan en Öhlinare eller nåt annat dyrt aftermarket som sitter där bak så kanske svets kan vara på sin plats, men jag skulle aldrig svetsa det där bara för att få montera orginalankaret.
Det finns inget bänkpapper så man får nog ta dom siffrorna med en nypa salt.
Han pratade om någon "luftburksmod" men jag har inte hunnit kolla vad som e gjort.
Är det någon som försökt att besiktiga hojen med helsystem på?
Tja, du kan ju alltid testa slänga iväg ett mail till dem. De är ju i Italien så moms och tull blir ju lite lättare inom EU.Planen var jue att shoppa en Bitubodämare.
Har pratat med Dan på zonen men han hade inga Bitubo nu. Han skulle höra av sig när han hade på G.
Någon som provat beställa direkt från fabriken?
Om det är så, så är det förmodligen av misstag, alla fb går ju på effekt/vikt, o då är det ingen touring.
Måste vara något sånt, eller så har jag läst nåt gammalt test då försäkringsbolagen hade andra regler eller försäkringsklasser. Som du säger så är det väl i dagsläget endast effekt/vikt som klassar hojarna.
Planen var jue att shoppa en Bitubodämare.
Har pratat med Dan på zonen men han hade inga Bitubo nu. Han skulle höra av sig när han hade på G.
Någon som provat beställa direkt från fabriken?
Dummhuvve, vart på ramen är det???!!!!
Fäste för rotationsdämparen på ramen??
Har läst dessa inlägg, tänkte mer på att om någon varit med om att den blivit försäkrad som just "touring" någonstans och om detta faktum gett en billigare premie.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |