TL-tråden - v2 !

Icecold

Medlem
Gick med
29 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
TL1000Ssstreetfighter-99, Yamaha XS650 -81 soon to become a flattracker, DRZ400SM -06, R6-08
Fick följande svar förra året, vet inte om han står för det i år, men dra ett mail om du inte tycker det är för dyrt. Han erbjöd också att om jag gav honom min vikt så skulle dämparen vara fabriksinställd efter det. Han finns här på SH också...;

"Tjena.
Dämparen kan du beställa direkt av mig om du vill.
Den som är orginal är ingen höjdare då den är svampig.
Den kostar 4650Sek plus frakt.
Frakten kan man lösa om du är på bana i sverige då jag har 19 förare som är sponsrade och man kan skicka den med en av dom.
Säg bara till om du ska ha så beställer jag den. Betalning vid leverans.
Det tar ca 2 veckor att få hem den. "

Matthew Bonnor
SSRacing Team manager
matthew@ssracing.se

Låter ju inte helt dåligt!? Jag beställde en Bitubo till min TLS från Dan på TLZ och efter frakt & tull så gick hela kalaset på 4.300kr Nu står $$ ännu lägre iof men under 4.000kr tror jag inte att det slutar på ändå.
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Vill du ha en billig försäkring är nog inte TLR rätt hoj. Fast, det beror ju på vad du menar med billig? Min XR är billig i mina ögon... (just nu 17 kr / månaden... :lol )

Jag betalade 8k halv/hel innan den nya 32%iga tillägget, och jag tror det blev runt 9k efter, men jag kommer inte ihåg exakt...

:hej

TLR verkar vara förhållandevis billig tycker jag, då man jämför med liknande hojar. Visst, den väger lite mer än medel R-hojen från samma år men endå. Får betala någon tusenlapp mer per år för halv/hel jämfört med YZF750n jag hade senast.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Låter ju inte helt dåligt!? Jag beställde en Bitubo till min TLS från Dan på TLZ och efter frakt & tull så gick hela kalaset på 4.300kr Nu står $$ ännu lägre iof men under 4.000kr tror jag inte att det slutar på ändå.
Dollarn borde egentligen inte göra nåt åt Bitubopriset eftersom de är köpta från Italien ifrån början och en låg dollar gör då att de kostar fler...
Däremot kanske man kan tjäna en hacka om man köper då dollarn är nedgående...
 

Icecold

Medlem
Gick med
29 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
TL1000Ssstreetfighter-99, Yamaha XS650 -81 soon to become a flattracker, DRZ400SM -06, R6-08
Dollarn borde egentligen inte göra nåt åt Bitubopriset eftersom de är köpta från Italien ifrån början och en låg dollar gör då att de kostar fler...
Däremot kanske man kan tjäna en hacka om man köper då dollarn är nedgående...

True, true ang pris från Italien. Men frakten var på $60 från Dan i USA... Låg/hög dollar kanske inte gör nån skillnad i detta fall. Nåja, det fungerade utmärkt att beställa via Danny på TLZ i alla fall o priset var helt ok. För att återgå till ämnet. :)
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
True, true ang pris från Italien. Men frakten var på $60 från Dan i USA... Låg/hög dollar kanske inte gör nån skillnad i detta fall. Nåja, det fungerade utmärkt att beställa via Danny på TLZ i alla fall o priset var helt ok. För att återgå till ämnet. :)
Agree. Jag köpte min för nästan fem papp för två år sen.

Är det TLR-bitubon som är så mycket billigare? Hörde snack om Bitubo för under tre papp förra året? :va
 

Icecold

Medlem
Gick med
29 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
TL1000Ssstreetfighter-99, Yamaha XS650 -81 soon to become a flattracker, DRZ400SM -06, R6-08
Agree. Jag köpte min för nästan fem papp för två år sen.

Är det TLR-bitubon som är så mycket billigare? Hörde snack om Bitubo för under tre papp förra året? :va

Den jag köpte var till min TLS. De kostade $380 har jag för mig i gruppköpet. Jag missade dock det och fick köpa en som hade blivit över. Då för $420 istället. Men så tillkommer frakt o sen tull på allt = 4.300:-
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Den jag köpte var till min TLS. De kostade $380 har jag för mig i gruppköpet. Jag missade dock det och fick köpa en som hade blivit över. Då för $420 istället. Men så tillkommer frakt o sen tull på allt = 4.300:-
Ahh. Men moms å tull är bara för de som är lurade. :7peta :hihi

Jag köpte min via ett brittiskt GB om jag inte minns fel, så tullen var aldrig inblandad. Åkte dock på brittisk moms, men den är ju lite billigare. :tummenupp

Hur man än vänder å snor på det så är det ändå en grymt prisvärd mod till en TLS. :Bugar
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
TLR verkar vara förhållandevis billig tycker jag, då man jämför med liknande hojar. Visst, den väger lite mer än medel R-hojen från samma år men endå. Får betala någon tusenlapp mer per år för halv/hel jämfört med YZF750n jag hade senast.

Det är ju sant.

MEN, nämnt inte ordet "billig" när orden "försäkring" och "Sporthoj" finns i samma stycke... :hihi
Mindre dyr, är ett bättre alternativ :tungan

Men, jag har kommit fram till slutsatsen att husägare och sporthojs åkare är ekonomiskt handikappade.
Jag läste i en tråd att någon tyckte att 12k för ett helsystem var svinbilligt...
Och i ett mail från mäklaren så nämnde de att man kan få en husbesiktning för en liten extra summa (märk väl, LITEN). Hmm, för mig är en liten summa 1000-1500 eller så. Inte 8000kr och uppåt... :rolleyes:
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
En "kompis" behöver kanske lite hjälp...

"En kille jag känner" :rolleyes: , åkte lite för fort med bil förbi en sån där kamerastolpe och hamnade på bild. Bilen hörde till hans företag och vips bara 2 dagar senare så kom det brev till företaget med begäran om att lämna ut namn på föraren...

E de nån som vet oddsen för att klara sig ur den knipan. Går det att köra "vi har ingen aning vem som körde", och så lägger de ned allt (ja va bra!! :banana ) eller inte ? :gråta . Lite off topics på tråden, men nån kanske vet...
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Vet inte, men det finns väl inget ägaransvar i sverige idag va?

Så det är väl bara o neka?

Hur stort är företaget?
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
"En kille jag känner" :rolleyes: , åkte lite för fort med bil förbi en sån där kamerastolpe och hamnade på bild. Bilen hörde till hans företag och vips bara 2 dagar senare så kom det brev till företaget med begäran om att lämna ut namn på föraren...

E de nån som vet oddsen för att klara sig ur den knipan. Går det att köra "vi har ingen aning vem som körde", och så lägger de ned allt (ja va bra!! :banana ) eller inte ? :gråta . Lite off topics på tråden, men nån kanske vet...
Tja... Finns väl varken ägaransvar eller nåt laga krav att tvingas ange någon?
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Vet inte, men det finns väl inget ägaransvar i sverige idag va?

Så det är väl bara o neka?

Hur stort är företaget?

Nån form av "snygg" story :rolleyes: är det väl läge för, men företaget e litet så skulle de få för sig att leta igenom körkortsbilderna på anställda så blir inte jobbet så tungt för dem...

Tja... Finns väl varken ägaransvar eller nåt laga krav att tvingas ange någon?

Nej jag hoppas på det, o att de lägger ned om de inte får hjälp. Men säger man tvärt nej till att samarbeta kanske de surnar till o gräver själva...:va
 
Last edited:

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Jag känner en kille som dolde ansiktet när polisen ville ha med honom på kort... Han fick åka på station och prata med en trevlig konstapel om hur viktigt det var att man inte dolde ansiktet för att få fast det riktiga buset (Rattonyktra, olovlig körning mm.)

Eftersom det inte var han som körde så blev det aldrig några böter, endast ett kort samtal med Konstapeln:)

Tror det går fint att neka, räkna bara med att få prata med kling och klang i värsta fall. Tror jag hört talas om någon som blev kallad på "riktigt" förhör oxå...
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Jag känner en kille som .........Han fick åka på station och prata med en trevlig konstapel
Tror det går fint att neka, räkna bara med att få prata med kling och klang i värsta fall. Tror jag hört talas om någon som blev kallad på "riktigt" förhör oxå...

Det låter ju inte så farligt, men det var kanske i Boden? Här i Stockholm är jag inte helt säker på att de ha tid för små trevliga samtal...:rolleyes:

Förhör !:skrämd
 

Ludenben

Med lem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Nacka
Hoj
zx9r -99
Hallå "tl bröder"..:rolleyes:

Det är så att jag måste köpa nytt bakdäck till min tl1000r.

Har ni några tips?

jag har kört på 190 bak tidigare. Någon som testat 180?
Skillnad?

Skulle vara tacksam för tips!
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Hallå "tl bröder"..:rolleyes:

Det är så att jag måste köpa nytt bakdäck till min tl1000r.

Har ni några tips?

jag har kört på 190 bak tidigare. Någon som testat 180?
Skillnad?

Skulle vara tacksam för tips!

Om du är en vän av ordentligt nedlägg så kommer du märka att den blir lite mer kvickstyrd och "faller" lite lättare vid nedlägg. Vanesak.
Om du vill ha nya däck så har jag ett par som gått 75 mil till halva priset. Kolla in annonser på min profil i så fall...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top