TL-tråden - v2 !

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Pump till TLR

Hej, jag är en snorig, dryg jävel :crash som vill ha en TLR eller en Busa-pump till min TLS, eftersom jag prutat ned ett par 6kolvsok till en tiondel av nypris:lol , som jag nu skall montera.

Ny pump till TRL kostar 2400 spänn. Nån som har nåt o sälja? Lovar att pruta. :tungan

PP
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Octo, taskigt att ha frugan som avatar på TLZ tycker jag... :tuttar Vet hon om det? :D

BTW - du får gärna förklara på svenska vad du fick ut av din fråga gällande skillnaden på 6 kolvsmontage från TLR o TLS som du drog på TLZ...
 
Last edited:

TLRR

Guest
Hej, jag är en snorig, dryg jävel :crash som vill ha en TLR eller en Busa-pump till min TLS, eftersom jag prutat ned ett par 6kolvsok till en tiondel av nypris:lol , som jag nu skall montera.

Ny pump till TRL kostar 2400 spänn. Nån som har nåt o sälja? Lovar att pruta. :tungan

PP

:lol Jag har två men inte till salu. en tiondel av priset blir ju en slant med frakt o moms i alla fall.men billigt jämfört med nytt här.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Octo, taskigt att ha frugan som avatar på TLZ tycker jag... :tuttar Vet hon om det? :D

BTW - du får gärna förklara på svenska vad du fick ut av din fråga gällande skillnaden på 6 kolvsmontage från TLR o TLS som du drog på TLZ...
Oh... I wish. :)
Skulle gärna gosa med det där paret. :tuttar

Jag jiddrade lite om vilka banjobultar man måste använda. Rufer svarade att både TLR och TLS har samma banjobultar för oken, dvs gängade M10x1.25 så där kan man bara flytta över dem. Däremot har TLS en fingängad bult till huvudcylindern som är M10x1.0. Monterar du en huvudcylinder från en TLR eller Busa så får du byta banjobulten i huvudcylindern till en som har grövre gänga M10x1.25 för den du har passar inte.

Så var det alltså. Du kan behålla alla bultar och slangar, men måste byta banjobult för huvudcylindern.

:lol Jag har två men inte till salu. en tiondel av priset blir ju en slant med frakt o moms i alla fall.
Moms?
Bara om tullen hittar paketet. ;)
 
Last edited:

TLRR

Guest
Jo det är ju sant,och dom hittar ju aldrig paket :rolleyes:
65% och kanske lite till av alla gånger jag importerat från alla möjliga länder till min moped så nog fan har de hittat paketen trots "gift" ikryssat.:mad:

Nån mer som kört 10 mil idag? :pannkyss

Jag testade i 3 mil idag,kul som fan. :)

Tja, vaffan... Jag fick ju ett par fotpinnar av dig. :)

Tja,jag kan vara snäll mot folk jag oxå.Du behövde det då.:)
Likväl som när ni (svensktråden på TLz) stöttar mig när jag är ängslig inför mina operationer :tummenupp.Men va fan jag får ju ännu mera ärr och det är ju tydligen ballt enligt järsarna på SH :va
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Oh... I wish. :)
Skulle gärna gosa med det där paret. :tuttar

Jag jiddrade lite om vilka banjobultar man måste använda. Rufer svarade att både TLR och TLS har samma banjobultar för oken, dvs gängade M10x1.25 så där kan man bara flytta över dem. Däremot har TLS en fingängad bult till huvudcylindern som är M10x1.0. Monterar du en huvudcylinder från en TLR eller Busa så får du byta banjobulten i huvudcylindern till en som har grövre gänga M10x1.25 för den du har passar inte.

Så var det alltså. Du kan behålla alla bultar och slangar, men måste byta banjobult för huvudcylindern.

Men, va f-n. Har suzuki slad huet eller??
De kan ju inte ha både 1.25 och 1.0 gängstigning. :mattias

Japsar ska ha 1.25, och europer har 1.0. Det är ju en universal tummregel! :fakta :gnissla
(eller var det tvärtom... )

Fatta hur länge jag fick leta för att hitta en hydralisk bromskontakt till min Magura med 1.0 stigning för singel ok... (Hittade inte en, så det fick bli för bubbel ok, och med en dummy banjo som bara höll tätt...)


Rent allmänt hade det ju inte skadat om de däringa ingentingöerna städade upp lite och använde lite mer standard bultar på hojarna. Att bara ta av broms/kopplings hantag mm på styret på min Yamaha behövdes 2 olika U-nycklar och både en rak och en stjärnmejsel... :gnissla
Varför inte en 10 eller en 12 nyckel och en rak eller en stjärnmejsel... :rolleyes:
 
Last edited:

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
Tjo!
Någon som har polerat sina fälgkanter på sin tingeling? Hur gjorde ni, lite tips skulle nog vara bra. Funderade på att göra det men vet inte riktigt hur jag ska få bort orginalfärgen från fälgarna.
Vad finns det för olika medel som löser upp färg eller borde man ha en dremel typ och slipa bort den gamla färgen?
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
EDIT EDIT på mig själv!

Jag har kollat upp mig själv lite och har ett direkt fel i mitt påstående ovan!!

TLR MC har samma bult som TLS. Byte av ok och huvudcylinder mellan TLS och TLR är direkt byte. Man behöver inte byta några andra delar.

Däremot måste man byta bult till huvudcylindern om man har tagit en från Hayabusa. Den har samma grova gänga som på oken.

Sorry för detta...
:glömdet
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
EDIT EDIT på mig själv!

Jag har kollat upp mig själv lite och har ett direkt fel i mitt påstående ovan!!

TLR MC har samma bult som TLS. Byte av ok och huvudcylinder mellan TLS och TLR är direkt byte. Man behöver inte byta några andra delar.

Däremot måste man byta bult till huvudcylindern om man har tagit en från Hayabusa. Den har samma grova gänga som på oken.

Sorry för detta...
:glömdet

Du e en hemsk människa Octo :fatta! :lol som straff skall du omedelbart skänka din MC till den som skrev till dig på TL-tråden senast. Först då är du ren från synd :D
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top