Ber om ursäkt om jag uppfattades som en greedy bastard som försökte "sno" prylar framför ögonen på en TL broder...
//
Stefan
Vadå!? Trodde de va halva grejen med dessa forum!
Ber om ursäkt om jag uppfattades som en greedy bastard som försökte "sno" prylar framför ögonen på en TL broder...
//
Stefan
Klargöring.
Är medveten om att PP var först på den, min egentliga fråga var hur stor skillnad det ger med R bromshandtag.
Har inga pengar över nu, har köpt Bitubo och lite Vandrivergrejjs.
//
Stefan
men jag har faktiskt hittat flera stycken, inte minst med Octos hjälp, så det finns till oss båda till vettiga priser.
TLR 5/8 Master Cylinder £25 på Zonen
http://www.tlzone.net/forums/looking-sell/94511-bit-bobs-sale.html
På min TLS sitter det 6-kolvsok fram. Antar att det kommer från en Gsx-R eller liknande.
För att få ut max av grejerna behöver man en sån cylinder då eller?
Har inte riktigt koll, oken satt ju som sagt på när jag köpte knarren
så mitt tips var inte värt något då
Förlåt hur kunde jag glömma! Du har dessutom hjälpt till med annat...
Har du kollat att du verkligen inte har en 5/8-cylinder på den redan? Jag vet inte om man ser nån större skillnad på TLS/TLR på utsidan om man inte har dem brevid varandra för jämförelse...
Vet ärligt talat inte. Har inte en TLR 5/8 och TLS 9/16 att jämföra. Har en TLS och en hayabusa och de är helt olika eftersom behållaren är integrerad på busan.Nu kommer newbien fram igen, hur ser jag det då? Står Nissin på oken iaf.
Ska till garaget imorgon och ta lös gammeldämparen så att jag bara behöver klappa dit Biyubon när jag kommer hem sen. Kan jag se på något sätt om det sitter 5/8 cylinder på?
Förresten $100 för två R bromsskivor original är ju rätt bra kurs, pratade med en skrot i sverige och han skulle ha 1500:- 100 bucks är ju mindre än halva priset då... Vad tror ni? Blir mycket prylar att packa ner när man ska hem från staterna...
//
Stefan
Fjädrar, ja. Inget annat.Hur många här kör med barnett kevlarkoppling och fjädrar?
Sugen på att hoppa på GB't på Zonen...
Är det värt det?
Förresten $100 för två R bromsskivor original är ju rätt bra kurs, ...Vad tror ni? Blir mycket prylar att packa ner när man ska hem från staterna...
//
Stefan
Fjädrar, ja. Inget annat.
Enkelt, ha dem som örhängen när du går genom tullen, det kommer bara se modernt ut ( i vissa kretsar)
Vasd menar du nu? Att det bara är värt att köpa fjädrar eller att du inte provat med annat än fjädrar?
Vet ärligt talat inte. Har inte en TLR 5/8 och TLS 9/16 att jämföra. Har en TLS och en hayabusa och de är helt olika eftersom behållaren är integrerad på busan.
Nån annan som har de båda brevid varandra och kan ta reda på nån yttre skillnad?
Fjädrar, ja. Inget annat.
Jag var ner till garaget vid 18, men eftersom jag är en så oerhört upptagen människa så berättar jag först nu vad jag upptäckte.
På min S pump fanns det en 4 innan Nissin texten, på R pumpen en 5:a.
Är det nån som vill bekräfta detta?
Finns ju så mycket man vill ha, typ Vandrivers kopplingskåpa och tryckplatta. Verkar dock som att han intge gör för 5-håls kopplingen längre...
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|