TL-tråden - v2 !

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Klargöring.

Är medveten om att PP var först på den, min egentliga fråga var hur stor skillnad det ger med R bromshandtag.

Har inga pengar över nu, har köpt Bitubo och lite Vandrivergrejjs.


Ber om ursäkt om jag uppfattades som en greedy bastard som försökte "sno" prylar framför ögonen på en TL broder...

//
Stefan

Glöm ursäkten, välj plats och vapen:sissy Ha, ha, det är väl först till kvarn som gäller, men jag har faktiskt hittat flera stycken, inte minst med Octos hjälp, så det finns till oss båda till vettiga priser. :tummenupp

Säg till när du vill köpa så hjälps vi åt att leta :)
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
På min TLS sitter det 6-kolvsok fram. Antar att det kommer från en Gsx-R eller liknande.

För att få ut max av grejerna behöver man en sån cylinder då eller?

Har inte riktigt koll, oken satt ju som sagt på när jag köpte knarren:)

Har du kollat att du verkligen inte har en 5/8-cylinder på den redan? Jag vet inte om man ser nån större skillnad på TLS/TLR på utsidan om man inte har dem brevid varandra för jämförelse...
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Nä, man ser ingen skillnad.
Jag tror inte ens att det är nån märkning, det står väl bara "nissin" på dom?
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Har du kollat att du verkligen inte har en 5/8-cylinder på den redan? Jag vet inte om man ser nån större skillnad på TLS/TLR på utsidan om man inte har dem brevid varandra för jämförelse...


Nu kommer newbien fram igen, hur ser jag det då? Står Nissin på oken iaf.:näsblod

Ska till garaget imorgon och ta lös gammeldämparen så att jag bara behöver klappa dit Biyubon när jag kommer hem sen. Kan jag se på något sätt om det sitter 5/8 cylinder på?

Förresten $100 för två R bromsskivor original är ju rätt bra kurs, pratade med en skrot i sverige och han skulle ha 1500:- 100 bucks är ju mindre än halva priset då... Vad tror ni? Blir mycket prylar att packa ner när man ska hem från staterna...


//
Stefan
 
Last edited:

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Hur många här kör med barnett kevlarkoppling och fjädrar?

Sugen på att hoppa på GB't på Zonen...

Är det värt det?
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Nu kommer newbien fram igen, hur ser jag det då? Står Nissin på oken iaf.:näsblod

Ska till garaget imorgon och ta lös gammeldämparen så att jag bara behöver klappa dit Biyubon när jag kommer hem sen. Kan jag se på något sätt om det sitter 5/8 cylinder på?

Förresten $100 för två R bromsskivor original är ju rätt bra kurs, pratade med en skrot i sverige och han skulle ha 1500:- 100 bucks är ju mindre än halva priset då... Vad tror ni? Blir mycket prylar att packa ner när man ska hem från staterna...


//
Stefan
Vet ärligt talat inte. Har inte en TLR 5/8 och TLS 9/16 att jämföra. Har en TLS och en hayabusa och de är helt olika eftersom behållaren är integrerad på busan.

Nån annan som har de båda brevid varandra och kan ta reda på nån yttre skillnad?

Hur många här kör med barnett kevlarkoppling och fjädrar?

Sugen på att hoppa på GB't på Zonen...

Är det värt det?
Fjädrar, ja. Inget annat.
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag kan kolla pumparna sen. Men är rätt säker på att det inte är nån synlig skillnad.

Det är väl mäta insidan som gäller antas det.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Förresten $100 för två R bromsskivor original är ju rätt bra kurs, ...Vad tror ni? Blir mycket prylar att packa ner när man ska hem från staterna...
//
Stefan

Enkelt, ha dem som örhängen när du går genom tullen, det kommer bara se modernt ut ( i vissa kretsar) :D
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Fjädrar, ja. Inget annat.


Vasd menar du nu? Att det bara är värt att köpa fjädrar eller att du inte provat med annat än fjädrar?

//

Stefan

Enkelt, ha dem som örhängen när du går genom tullen, det kommer bara se modernt ut ( i vissa kretsar) :D

Easy Peasy...

Tänkte sätta en vid vardera skinka, säger bara "baby got back" och knallar genom tullen:D

Nä tänkte packa allt och checka in bagaget, om man sätter allt i sambons väska så borde väl hon kunna hitta på en rimlig förklaring?!?:D

Kan man stå bredvid bara och rycka på axlarna och skaka på huvet:banana :hoppskrat
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Vasd menar du nu? Att det bara är värt att köpa fjädrar eller att du inte provat med annat än fjädrar?

Sorry, var lite oklar där.
Jag har bara Barnettfjädrar, allt annat är orginal.

Vet inte vad kevlarplattor skulle ge för fördelar? :confused:
Barnetts andra plattor brukar snarare kunna ge lite problem med slir på TL då de tydligen är något tunnare, vad jag hört hittills så rekommenderas orginalplattorna. Om det gäller kevlarplattorna vet jag inte.
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Lär väl tjacka fjädrar då...

Hittills:

Bitubo.
Begade R-Bromsskivor.
Vandrivers drevkåpagrej.
Vandrivers bakbromsfjäder och bling.

Ska se om jag hittar någon powercommander, kanske blir nå handtag oxå. Eventuelllt drev och kedja med.

Finns ju så mycket man vill ha, typ Vandrivers kopplingskåpa och tryckplatta. Verkar dock som att han intge gör för 5-håls kopplingen längre...

Blir som sagt tung väska hem:yoparty
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Håll ögona öppna. Han gjorde en begränsad serie med tryckplattor för 5-fjädrar. Jag har sett nån säljas igen på TLZ...

Jag gick den hårda vägen och köpte mig en sexfjädrad koppling att montera min platta på. :) :rolleyes:
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag var ner till garaget vid 18, men eftersom jag är en så oerhört upptagen människa så berättar jag först nu vad jag upptäckte.

På min S pump fanns det en 4 innan Nissin texten, på R pumpen en 5:a.

Är det nån som vill bekräfta detta?
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Vet ärligt talat inte. Har inte en TLR 5/8 och TLS 9/16 att jämföra. Har en TLS och en hayabusa och de är helt olika eftersom behållaren är integrerad på busan.

Nån annan som har de båda brevid varandra och kan ta reda på nån yttre skillnad?


Fjädrar, ja. Inget annat.

inte man nog att köra med 5/8 :trixie

jag kan kolla när jag kommer hem :)

Jag var ner till garaget vid 18, men eftersom jag är en så oerhört upptagen människa så berättar jag först nu vad jag upptäckte.

På min S pump fanns det en 4 innan Nissin texten, på R pumpen en 5:a.

Är det nån som vill bekräfta detta?

kan kolla när jag kommer hem:tummenupp

Finns ju så mycket man vill ha, typ Vandrivers kopplingskåpa och tryckplatta. Verkar dock som att han intge gör för 5-håls kopplingen längre...


salt i såren satans newbie :7peta

http://www.tlzone.net/forums/looking-sell/94506-fs-5bolt-vans-billet-clutch-pressure-plate.html
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top