TL-tråden - v2 !

nybban

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
954 03
hallå har lite problem med hojen så tänkte fråga här om nån vet vad som kan ha hänt det är när jag ska upp på slangen gas släpp gas på tvåan men det händer ingenting den bara låter inget acc ingen ökning i varvtalet så den slira ju inte på kopplingen detta fenomen händer dock inte hela tiden men jävligt störande när de kommer. är det nån skillnad pc2 o pc3 tack o skål:va :va

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
hallå har lite problem med hojen så tänkte fråga här om nån vet vad som kan ha hänt det är när jag ska upp på slangen gas släpp gas på tvåan men det händer ingenting den bara låter inget acc ingen ökning i varvtalet så den slira ju inte på kopplingen detta fenomen händer dock inte hela tiden men jävligt störande när de kommer. är det nån skillnad pc2 o pc3 tack o skål:va :va
Vi säger så här, kom igen när du är nyckter o har hittat igen ,. och med en mer utförlig förklaring :hihi :tummenupp

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Ok, då monterar jag ned dem i minsta delarna o låter de göra hela jobbet...

BTW, brickorna till bromsslangarna, e de nån standardstorlek som man kan köpa i järnhandeln, eller ska man köpa det från hojbutiken för 100 spänn styck eller nåt?

Hittade den här killen på TLZ, antar att ni har köpt därifrån allihopa redan, men om inte; http://www.doublezracing.com/
Tror inte du hittar dem i nån järnhandel... Eller kanske. Det är väl vanliga kopparbrickor? Hitta nån butik som säljer hydraulslangar och sånt, de borde ha annars.

Jo, Lohman. Han är en oldie på TLZ. De som inte gjort det än MÅSTE köpa hans 1/5 insert! Mest prisvärda TL-modden! :Bugar

nybban

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
954 03
Vi säger så här, kom igen när du är nyckter o har hittat igen ,. och med en mer utförlig förklaring :hihi :tummenupp

haha jag kan tyvärr inte förklara bättre för de e de som händer absolut ingenting den bara brölar inget drag alls. två öl hade ja i mig så på lyset var jag inte. :) :) :)

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
haha jag kan tyvärr inte förklara bättre för de e de som händer absolut ingenting den bara brölar inget drag alls. två öl hade ja i mig så på lyset var jag inte. :) :) :)
Lite mer kan du. :7peta Är det vid avslag-påslag som den tappar effekt? Känns den slö överlag? Är den tröttare på lägre varv men pigg på högre?

nybban

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
954 03
Lite mer kan du. :7peta Är det vid avslag-påslag som den tappar effekt? Känns den slö överlag? Är den tröttare på lägre varv men pigg på högre?

det är vid avslag påslag på tvåans växel ingen annan växel. och slö är den inte går jätte bra annars :)

TLRR

Guest
Ok, då monterar jag ned dem i minsta delarna o låter de göra hela jobbet...

BTW, brickorna till bromsslangarna, e de nån standardstorlek som man kan köpa i järnhandeln, eller ska man köpa det från hojbutiken för 100 spänn styck eller nåt?

Hittade den här killen på TLZ, antar att ni har köpt därifrån allihopa redan, men om inte; http://www.doublezracing.com/

Brickorna finns på vilken hydraulikfirma som helst för ett par spänn styck,köp de riktiga med gummitätning i eller de billigare alu,brickorna.Ge fan i kopparbrickorna som inte är bra när det regnar.:fakta

det är vid avslag påslag på tvåans växel ingen annan växel. och slö är den inte går jätte bra annars :)

Har du kört på ett hjul mycket(eller *slangat* på finnig målbrottsslang då),och i långa stäckor med oljenivån mitt i mellan min o max ? :brynad

Last edited:

nybban

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
954 03
Har du kört på ett hjul mycket(eller *slangat* på finnig målbrottsslang då),och i långa stäckor med oljenivån mitt i mellan min o max ? :brynad[/QUOTE]

nån bakhjuls fantom är ja ju inte bara en glad amatör som försöker. jaja men de ge sig väll med tiden. en annan sak nu då ska rengöra luftfiltret tänkte jag och jag har hört att man ska lägga på en olja efter stämmer detta isåfall vilken. mina mek kunskaper är inte stora som ni märker men fan man kan inte vara bra på allt puss o kram:tummenupp :tummenupp

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Måste bara kolla upp dem. Det är nån kinesisk tillverkning och jag har hört lite si och så om dem.

:fakta

Märket är Kagazumi och utseendemässigt väldigt lika Braking diskarna. De som kört dessa skivor säger att de är i samma kvalitetssegment som Galfer och något bättre än Braking.
Ett annat namn på skivorna är Solo Corse.

:D

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
:fakta

Märket är Kagazumi och utseendemässigt väldigt lika Braking diskarna. De som kört dessa skivor säger att de är i samma kvalitetssegment som Galfer och något bättre än Braking.
Ett annat namn på skivorna är Solo Corse.

:D
Säger han som säljer dem ja... :rolleyes:

farfar skrev:
Har du kört på ett hjul mycket(eller *slangat* på finnig målbrottsslang då),och i långa stäckor med oljenivån mitt i mellan min o max ? :brynad

nån bakhjuls fantom är ja ju inte bara en glad amatör som försöker. jaja men de ge sig väll med tiden. en annan sak nu då ska rengöra luftfiltret tänkte jag och jag har hört att man ska lägga på en olja efter stämmer detta isåfall vilken. mina mek kunskaper är inte stora som ni märker men fan man kan inte vara bra på allt puss o kram:tummenupp :tummenupp

Bry dig inte om farfar. Han är bara avis på de som har en TL som går att köra. :7peta

Du ska INTE olja in orginalfiltret. Du byter det när det är skitigt bara. Man oljar in andra filter som typ K&N och BMC efter att man rengjort dem.

Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Brickorna finns på vilken hydraulikfirma som helst för ett par spänn styck,köp de riktiga med gummitätning i eller de billigare alu,brickorna.Ge fan i kopparbrickorna som inte är bra när det regnar.:fakta

brickor med gummitätning är inte racing :D

TLRR

Guest
brickor med gummitätning är inte racing :D

Nääääee nu har du nog tittat i kors,blindstyre. Det är VITT som inte är racing hade vi ju kommit övens om. Dessa brickor är just vad superbike teamen använder liksom baa och då är det väl racing på hög nivå utom om man heter Biaggi då rå.

[QUOTE

Bry dig inte om farfar. Han är bara avis på de som har en TL som går att köra. :7peta
[/QUOTE]

Tänkte mest att om han gjort det kunde jag ju köpa motorn sen. :)

Last edited:

nybban

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
954 03
[

Du ska INTE olja in orginalfiltret. Du byter det när det är skitigt bara. Man oljar in andra filter som typ K&N och BMC efter att man rengjort dem.[/QUOTE]

de sitter ett k&n filter i de glömde jag säga, så de oljar jag in efter. då vet jag de tackar så mycket. nä bryr mig inte så mycke han är nog snäll han åxå:pannkyss. opps glömde nästan nu går de med vilken olja som helst eller

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
[

Du ska INTE olja in orginalfiltret. Du byter det när det är skitigt bara. Man oljar in andra filter som typ K&N och BMC efter att man rengjort dem.

de sitter ett k&n filter i de glömde jag säga, så de oljar jag in efter. då vet jag de tackar så mycket. nä bryr mig inte så mycke han är nog snäll han åxå:pannkyss. opps glömde nästan nu går de med vilken olja som helst eller[/QUOTE]
Finns speciell luftfilter olja.

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Tänkte höra med er grabbar som har koll på saker angående TRE's, vet någon var man kan få tag på kontakterna till GPS'en? Tänkte pilla ihop en egen SATRE, och så småningom en växellägesindikator som ett kul projekt.

Sökte i gamla TL-tråden och frågan har dykt upp förut: Kontakter?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Jag tror inte att det faktiskt var nån som hittade/försökte hitta kontakterna.

Men om du lyckas, säg till så sparar vi den infon. :tummenupp

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Jag tror inte att det faktiskt var nån som hittade/försökte hitta kontakterna.

Men om du lyckas, säg till så sparar vi den infon. :tummenupp

Okej, jag ska leta vidare. Hittade denna sida i USA, men känns inte värt att pröjsa frakt för nåra fjuttiga kontakter :tungan

Finns det vetskap om någon som gjort egen ATRE-mod här på forumet?

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
Nån som känner till nåt...

om denna ?
http://www.blocket.se/vi/13379700.htm?ca=11_s

har av nån anledning snöat in stenhårt på en TL till våren trots att jag aldrig kört nån (endast HÖRT !!):tummenupp :tummenupp :tummenupp
denna har iaf en stor buckla i tanken och en så kallad show/kameljontlack men den ser fin ut i övrigt (har varit där å dreglat 4 ggr nu..)
bucklan stör mig inte så mycket då jag skulle vilja måla om den till sommarn -09 och därmed i så fall byta/laga tanken ,är mest orolig hur den har uppkommit....
om nån vet nåt så tas info tacksamt emot här eller via pm...?

man tackar allra ödmjukast på förhand

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...