TL-tråden - v2 !

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
Blir att beställa en Bitubo genom Danny på Zonen. Med frakt i USA landade på ca 3200 svenska penningar:D

Eftersom jag åker till San Diego om en månad ungefär får han skicka den till släkten och jag tar hem den i resväskan:yoparty

Hittade även Frank Thomas skinnställ och KBC hjälm till riktigt bra priser:)
KBC har jag testat hos en handlare men känner någon till Frank Thomas skinn?!?

Lär bli övervikt på bagaget på hemvägen:D

//
Stefan

Last edited:

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Hallå alla TL-vänner! Kan nu tala om att min TLR är såld. Det är med en tår i ögat jag lämnar min bästa hoj någonsin. Hojen får nu tas om hand av en trevlig kille från Västerås som jag ger de bästa lyckönkningar till!
Har nu köpt en ZX10R -07 som jag hoppas bli lika nöjd med. Vill passa på att tacka alla på tråden, många av er innehar en otrolig kunskap om dessa härliga maskiner, vilket har varit en stor tillgång! Lycka till alla och fortsätt sprida gott v-twin muller i vår och sommar. Ni kan vara säkra att jag kommer fortsätta kolla in vad som händer här på tråden! Jonas MR Z.

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
fjolla :trixie inte man nog att köra twin längre :7peta

skojja bajja :D en zx10 -07 inte helt fel :yoparty

Hallå alla TL-vänner! Kan nu tala om att min TLR är såld. Det är med en tår i ögat jag lämnar min bästa hoj någonsin. Hojen får nu tas om hand av en trevlig kille från Västerås som jag ger de bästa lyckönkningar till!
Har nu köpt en ZX10R -07 som jag hoppas bli lika nöjd med. Vill passa på att tacka alla på tråden, många av er innehar en otrolig kunskap om dessa härliga maskiner, vilket har varit en stor tillgång! Lycka till alla och fortsätt sprida gott v-twin muller i vår och sommar. Ni kan vara säkra att jag kommer fortsätta kolla in vad som händer här på tråden! Jonas MR Z.

Lycka till jag har redan tippsat tullen :D

Blir att beställa en Bitubo genom Danny på Zonen. Med frakt i USA landade på ca 3200 svenska penningar:D

Eftersom jag åker till San Diego om en månad ungefär får han skicka den till släkten och jag tar hem den i resväskan:yoparty

//
Stefan

Last edited:

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
ojoj, spelar ingen roll... Jag kommer att klä mig i "enoskyldigresandedräktensominteförsökerlurastatenpåskatt":D

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
ojoj, spelar ingen roll... Jag kommer att klä mig i "enoskyldigresandedräktensominteförsökerlurastatenpåskatt":D
Turban och helskägg? :va

Har hört att "Ahmed Mullajihad Bin Laden" i passet är också en höjdare. Man blir lite pillad i stjärten, men de ger blanka fan i om det ligger en Bitubo i bagaget.

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Hoj
*Såld*
Körde hem idag i det blåsiga småland. Hojen relativt stabil men fy fan vad den kasar på asfalten när det kommer en kastby men det beror väl mest på däcken. ;) Ha det gött alla TL åkare.

Krille-B

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
TL1000R -00 "SportKombi"
Nu e det dax för mig att ställa mig i skamvrån. När jag skulle till bilprovningen i dag så glömde jag skivbromslåset och det blev tvärnit och jag la hojen försiktigt på sidan men trotts det så blev den repig som fan :huvet
Nu är det bara att skaffa fram färgkod och lacka om :mad:
Bra början på denna sesång :rolleyes: kan bara bli bättre nu

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Washers o bultar ?

Frågade på TLz om eventuellt behov av att byta bromsslangar när jag byter till TLR-ok. Fick svaret att det inte behövdes men;

"....If you already have aftermarket ones and they fit to the new calipers (which they should) you will have to change just the washers at the end of the line you are going to unbolt.... "

Vad är "washers" för nåt? :va Är det bulten med hål i som skruvas in i oket? Nån Tiller-pilot som har ett par ni vill bli av med i sådana fall?

PP

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Hallå "tl bröder"..:rolleyes:

Det är så att jag måste köpa nytt bakdäck till min tl1000r.

Har ni några tips?

jag har kört på 190 bak tidigare. Någon som testat 180?
Skillnad?

Skulle vara tacksam för tips!

Jag har kört med lite olika.

180 svänger lättare, men ser faktiskt lite tunt ut på hojen bakifrån. Kör du höghastighets banor med snabba långa kurvor med mycket nerlägg (hmm, möjligen Falkenringen och Anderstorp) så kan du få problem med att det faktiakt är mindre kontaktyta vid kraftigtnerlägg med 180 däcken. Men, du får spetta på fett för att du ska nå dit.

Bästa dimensionen är utan tvekan 190/55. (Normalt är väll 190/50). Är faktiskt lite mer lättsvängda än 180, och breda som 190, så ingen mindre kontaktyta vid extremnerlägg.
Nackdelar. Din hugger kan sitta för tight så att däcket tar i vid högafarter. Relativt ovanlig dimension så däcken kan vara svåra att hitta / lite dyrare.

Kör du mest gata så gör jag det enkelt för mig och rekomenderar Michelin Pilot Power 2CS.

Men, det finns många andra som är lika bra och bättre. Det handlar väll mest om hur ofta du vill byta däck och vilken körstil du har.

TLRR

Guest
Ha,nu plötsligt vill många ha TL-R bromsok o pump till Touringhojarna TL-S :D .

När jag försökte sälja mina Originalok,pump,nya belägg och kevlar slangar för nån ynka peng (200:) så prutade till och med studenterna ytterligare på det priset
Skäms :mad: ,så nu ligger dom nerpackade i kartongen med nåt mjukt omkring sig så fint.

Vurpan,inte Michelin :7peta :brynad
Metzeler ska det va :yoparty

:glömdet

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Vem prutade på det?

Jag fick betala tusingen för mina, och det var ett tag sen. Då hade jag ju kunnat köpa dina för 500 istället ju. :)

TLRR

Guest
Vem prutade på det?

Jag fick betala tusingen för mina, och det var ett tag sen. Då hade jag ju kunnat köpa dina för 500 istället ju. :)

Meeh lilla bubben såg du inte min annons här ? du hade ju fått köpt dom för 200 spänn lätt,frakten kunde jag bjudit på,spiggen.

Kan ju tillägga att dom inte är till salu mer,tack vare dryga snoriga skitungar som inte vet nåt om värde och tror att bara för dom är köpare så rooolar dom.FEL+(välkomst smiliesén på TLz)

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Meeh lilla bubben såg du inte min annons här ? du hade ju fått köpt dom för 200 spänn lätt,frakten kunde jag bjudit på,spiggen.

Kan ju tillägga att dom inte är till salu mer,tack vare dryga snoriga skitungar som inte vet nåt om värde och tror att bara för dom är köpare så rooolar dom.FEL+(välkomst smiliesén på TLz)
Du ska få en kram nån dag farfar ;)

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97

Meh, jaaag e inte bitter! :rolleyes:

:pannkyss

TLRR

Guest
Meh, jaaag e inte bitter! :rolleyes:

:pannkyss

Är aldrig bitter så såna komentarer biter inte på mig,men oförskämda dryga människor unga som gamla bryr jag mig inte om och nonchalerar dom så totalt och fattar dom inte det och blir påstridiga o följer efter eller hänger på en,så får dom höra ett o annat ja.

Sen ändrade jag mig när jag fick höra av Suzuki vad dom kostade nya :yoparty

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM