TL-tråden - v2 !

TLRR

Guest
:mad: Nu har man ägnat en hel halvtimme åt att skriva under signatur,på all mina delar o moddar,så tar skiten inte emot mer än 625 tecken.det får man först veta när man försöker spara det.
 
Last edited:

TLRR

Guest
Här är en TLS som är läcker lack på och som inte är vit :D
Det här kallar jag lack.
 

Bifogat

  • d4cb8d65.jpg
    d4cb8d65.jpg
    119.6 KB · Visningar: 135
Last edited:

Tulo

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Köping
Hoj
Suzuki TL1000R -98 Honda XL600R-83
Hej !!
Köpte en TLR i Oktober väntar nu bara på att det skall bli vår så man får köra upp teorin är fixad.
 

Bifogat

  • Suzuki 3.JPG
    Suzuki 3.JPG
    65.7 KB · Visningar: 85

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Hej !!
Köpte en TLR i Oktober väntar nu bara på att det skall bli vår så man får köra upp teorin är fixad.

Grattulerar till köpet, ser riktigt fin ut :tummenupp , MEN...

...om jag inte har helt fel om geografin i vårt land :va så ligger Köping på samma breddgrader som Stockholm, o hos mig e det plusgrader och körbart...bara å åka! :D

Ni andra har väl inte ställt in, eller...:tungan
 
Last edited:

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Nacka, Stockholm
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
Polarn lovade skicka lite tips via mail till mig, som jag kunde dra vidare till dig o de som vill här på tråden. Han e borta ett par dagar men e tillbaks i mellandagarna vid burken...:tummenupp

Förresten; hur lägger man till och tar bort trådar från " mina sparade länkar" ? Hittar det inte... :va

Ja, tack PM:a gärna photoshop tips till mig också! :tummenupp

God fortsättning, M
 

TLRR

Guest
Putte köpte inte du Vandriver´s intigrerade bakbroms reservoar som var extra vinklad ? Lägg upp en bra bild på den monterad tack. O Gott Nytt År.

Den går väl inte igenom besiktningen utan "fönster" för yttre beskådning av nivån för bromsoljan,har för mig det är så om det inte blivit nya EU regler ?

Hej !!
Köpte en TLR i Oktober väntar nu bara på att det skall bli vår så man får köra upp teorin är fixad.

Ahh en till TLR i TLS-tråden,welcome :tummenupp
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Fanns det en version med mer vinkel oxå?
Jag köpte en, men jag kommer inte ihåg att det fanns nån xtra vinklad?

Jag bes kawwan för nåt år sen o då såg vi inte behållaren så killen sa att det var ok, för hojar sköttes så pass mycket bättre än övriga fordon. Så han litade på mig, vikken miss :hihi
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Hej!
Det lutar mer och mer åt att jag avyttrar min TDM till förmån för ett TL-inköp.
Nu till frågan; Kan tysksålda TL vara behäftade med någon slags strypning? Har för mig att jag har hört någon yra om att klippa någon sladd och byta insugsgummin för att åtgärda det.

Trevlig tråd!
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Putte köpte inte du Vandriver´s intigrerade bakbroms reservoar som var extra vinklad ? Lägg upp en bra bild på den monterad tack. O Gott Nytt År.

Den går väl inte igenom besiktningen utan "fönster" för yttre beskådning av nivån för bromsoljan,har för mig det är så om det inte blivit nya EU regler ?

Jag har inte fått den ännu.
Jag tror det är det paketet som kommer kl 16:00 till posten. Men är inte säker på vilka bitar han stoppade i paket 1, och vilka som kommer i paket 2. :)

Den gamla gick igenom, så den nya borde gå igenom oxå. Sådanadär regler brukar sällan vara retroaktiva.
Och, imho, den är mest för syns skull. Vem behöver en extra bakbroms?? finns ju motorbroms så det räcker... :hihi


@Ricken.
Japp, finns en v1.2 för Gilles Toolings rear set. Var limited ed. i början, men jag tror nog att han kan göra båda två i fortsättnignen. :tummenupp

Ironiskt nog så kanske jag har lite delar tillsalu senare i vår...
"Mint condition", aldrig använda... :gnissla
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ett litet urdrag från vår systertråd- GSX1100 tråden

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3331000&postcount=3580

Skönt att se att vi inte är de enda som har problem. :hihi
Måste vara något magiskt med kanjii S'et som förgiftar våra hjärtan. :nicka


Och, lite mer från systertråden.
En drömhoj är till salu. :dräggla
http://www.blocket.se/vi/14471418.htm?ca=9_s&last=1

Hade jag haft de pengarna liggande och inte skulle köpt hus (letar fortfarande, är ju för fan apsvårt att hitta något som inte kostar +3 mille ...) så hade jag förverkligat den drömmen. :)

Wroom Wrooom!
 

TLRR

Guest
Jag har inte fått den ännu.
Jag tror det är det paketet som kommer kl 16:00 till posten. Men är inte säker på vilka bitar han stoppade i paket 1, och vilka som kommer i paket 2. :)

Den gamla gick igenom, så den nya borde gå igenom oxå. Sådanadär regler brukar sällan vara retroaktiva.
Och, imho, den är mest för syns skull. Vem behöver en extra bakbroms?? finns ju motorbroms så det räcker... :hihi


@Ricken.
Japp, finns en v1.2 för Gilles Toolings rear set. Var limited ed. i början, men jag tror nog att han kan göra båda två i fortsättnignen. :tummenupp

Ironiskt nog så kanske jag har lite delar tillsalu senare i vår...
"Mint condition", aldrig använda... :gnissla

DIBS på Yoshi kopplingskåpan och bakbromsvätskebehållaren :näsblod




Ett litet urdrag från vår systertråd- GSX1100 tråden

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3331000&postcount=3580

Skönt att se att vi inte är de enda som har problem. :hihi
Måste vara något magiskt med kanjii S'et som förgiftar våra hjärtan. :nicka


Och, lite mer från systertråden.
En drömhoj är till salu. :dräggla
http://www.blocket.se/vi/14471418.htm?ca=9_s&last=1

Hade jag haft de pengarna liggande och inte skulle köpt hus (letar fortfarande, är ju för fan apsvårt att hitta något som inte kostar +3 mille ...) så hade jag förverkligat den drömmen. :)

Wroom Wrooom!

Nä men se där :tungan Den katanan måste jag köpa som andrahoj och skjutshoj. Tack Putte ska genast ta kontakt med säljaren :tummenupp
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
DIBS på Yoshi kopplingskåpan och bakbromsvätskebehållaren :näsblod

Du har sedan länge dibs på Yoshi kopplingskåpan :tummenupp

Jag får se vad som händer i vinter / vår vad jag ska behålla och vad som ska säljas. Förhoppningsvis säljer jag inget. Men i och med att tysk fjutten stulade så mycket och sålde kittet framför ögonen på mig så jag har nu bestämt mig för att sätta MC byggt på Pause tills jag köpt huset och fått allt det där klart. Det är dumt att "slänga" ut 60-90k på ett hojbygge när jag igentligen behöve de pengarna till lagfart, skuldbrev och fan och hans moster med menlösa papper som man måste punga ut för vid hus köp, och för att inte glömma kontant insatsen...



Nä men se där :tungan Den katanan måste jag köpa som andrahoj och skjutshoj. Tack Putte ska genast ta kontakt med säljaren :tummenupp

Sååå jäkla läcker hoj den där!!! :nicka

PS. Stackars den spättan som sitter bakpå den där dragstern.... :lol DS.
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Tror mina frågor försvann lite i alla jul & nyårs hälsningar.

Fundering 1: Vad kör ni på för bromsvätska respektive kylarvätska?

Fundering 2: Kör ni med vanligt grafitfett till hjulaxlarna eller använder ni något annat?

Fundering 3:Någon som bytt hjullager utan att använda specialverktyg, vad ska man använda?

Fundering 4: Passar några andra lager än Suzuki original hjullager? Har två bakhjulslager men behöver framhjulslager me...

Blir väl pulverlack av fälgarna nästa vecka, ska åka till Bike City i Lule och beställa lite grejer oxå.

Fattar inte varför det är så dött i tråden, det är väl nu man har tid att skriva när det inte är säsong?!? Eller bor alla ute i garaget nu under vintern.

/
Stefan:yoparty
 
Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
1. Shell Kylarvätska för mc (passar för alumotorer/kylare) Bromsvätska den som finns på hyllan. Dot4
2. Castrol fett för båtar.
3. Nej

Ganska simpelt faktiskt förtom lagerbytet men man kan knacka ut dom med ett rundjärn men man måste vara väldigt försiktig så dom inte kantrar.
Tror mina frågor försvann lite i alla jul & nyårs hälsningar.

Fundering 1: Vad kör ni på för bromsvätska respektive kylarvätska?

Fundering 2: Kör ni med vanligt grafitfett till hjulaxlarna eller använder ni något annat?

Fundering 3:Någon som bytt hjullager utan att använda specialverktyg, vad ska man använda?

Fundering 4: Passar några andra lager än Suzuki original hjullager? Har två bakhjulslager men behöver framhjulslager me...

Blir väl pulverlack av fälgarna nästa vecka, ska åka till Bike City i Lule och beställa lite grejer oxå.

Fattar inte varför det är så dött i tråden, det är väl nu man har tid att skriva när det inte är säsong?!? Eller bor alla ute i garaget nu under vintern.

/
Stefan:yoparty

Visa ord från en skåning :)

Ett hus är alltid värt pengarna men som du säger det drar iväg satan med kontantinsats, lagfart mm trodde vi skulle ha ca 50,000 kvar efter köpet men glömde bort att räkna med lagfart, pantbrev & dyligt:huvet

Yes den hojen vore något att brassa satskägg med :tummenupp
Du har sedan länge dibs på Yoshi kopplingskåpan :tummenupp

Jag får se vad som händer i vinter / vår vad jag ska behålla och vad som ska säljas. Förhoppningsvis säljer jag inget. Men i och med att tysk fjutten stulade så mycket och sålde kittet framför ögonen på mig så jag har nu bestämt mig för att sätta MC byggt på Pause tills jag köpt huset och fått allt det där klart. Det är dumt att "slänga" ut 60-90k på ett hojbygge när jag igentligen behöve de pengarna till lagfart, skuldbrev och fan och hans moster med menlösa papper som man måste punga ut för vid hus köp, och för att inte glömma kontant insatsen...





Sååå jäkla läcker hoj den där!!! :nicka

PS. Stackars den spättan som sitter bakpå den där dragstern.... :lol DS.
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
woohoo-smiley.gif


DSC00036.jpg
 

TLRR

Guest
Nice Putte :tummenupp nu är det bara att vänta på tryckplattan,viken färg tog du ?

Edit:Såg i "gruppköpartråden"
 
Last edited:

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Hej! Är på gång att sälja av min Cagiva Elefant och funderar nu på en Cagiva Navigator ni vet den med tl1000 motorn. Är det nån av er som har provat den nån gång. Vstrom har ju också Tl1000 motor men den tycker jag inte är så snygg. Ska förövrigt sätta min TL i bänk nu i vår, man kan kanske klämma ur lite extra horsepower.. Allt för reta nyare twinnar då dom inte hänger med!!
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top