canonball
Ny medlem
jepp, styrdämparen sitter där, men som du säger, den kanske inte är vad den har varit en gång i tiden. Men jag ska göra så att jag höjer styret igen så får vi se, ska kika över styrlagrena med. Thanks
Tjena folk. En liten snabb fråga bara, har en relativt nyinköpt TL1000R-99 som jag e nöjd med. Enda "problemet" som jag upplever är att den vill gärna "vobbla" lite i kurvorna. Den förra ägaren var betydligt kortare än mig och hade sänkt styret några cm. Har tänkt att prova på att höja tillbaka det o se hur mycket skillnad det gör. Känns som att det kan göra rätt mycket att flytta tyngdpunkten lite. Något annat som kan spela in tror ni? Det e min första lite större hoj o det e ju kul om man kan känna sig riktigt säker på småvägarna med..600 jag hade kände jag mig mycket säkrare på, men vad fan, det kommer väl ju mer man kör kanske..
Om d e som du säger, att med Ölinare bak, rätt däck o inställning, så kan man slänga styrdämpen, då åker den direkt. Om inte annat så e den ful Men nog blir den lättsvängd eller ?
O så ett litet prov på att vitt e vackert (Bellypanen e datamålad)
Ja, nog är det fint nog... Men ett helvette att hålla rent, eller?!?!?!?!?!
- Har du en kålfajjber framskärm?
- Har du kvar originalet?
- Är den hel?
- Vill du avyttra den?
Om d e som du säger, att med Ölinare bak, rätt däck o inställning, så kan man slänga styrdämpen, då åker den direkt. Om inte annat så e den ful Men nog blir den lättsvängd eller ?
O så ett litet prov på att vitt e vackert (Bellypanen e datamålad)
Bakfälgen på kedjesidan är väl inte helt vit alla gånger...
1. Ja
2. Ja
3. Nej. Men endast liten flisa vid ett skruvhål, fortfarande helt ok i övrigt. Bara att skruva på.
4. Ja, om du vill så...
Det går utan på S med, om man har bra styrlager o inte sänker fram.Tyvärr inte på en S. Det är bara R-modellen som mår bättre av att man slänger bort den.
På S-modellen gör man bäst i att köpa en bättre (och snyggare). Gummiramen behöver tyvärr fortfarande styrdämparen även om man fixar till inställningarna.
Riktigt snyggt Peter Pan!!Om d e som du säger, att med Ölinare bak, rätt däck o inställning, så kan man slänga styrdämpen, då åker den direkt. Om inte annat så e den ful Men nog blir den lättsvängd eller ?
O så ett litet prov på att vitt e vackert (Bellypanen e datamålad)
TPS/TB-synk för att ha allt i balans från början.Okej gör ett försök på en TLS fråga/problem.
När man rycker i rullen för att få det där fina mullret vid rödljuset så kan min hoj bluddrar till alternativ dö? Vad måste åtgärdas då tro?
Någon med seriöst svar/tips?
TPS/TB-synk för att ha allt i balans från början.
Justering av insprut med PC eller Yoshbox eller liknande.
Har du nån TRE?
WOW its alive!
TPS kan jag nog kanske fixa själv, fatta dock inte vilken kabel man ska fippla med under pass-cutsen.?
Har inga klockor för TB däremot...
O ingen TRE heller...
O så ett litet prov på att vitt e vackert (Bellypanen e datamålad)
Lasse:
Kommer du åt o mäta lås "ringarna" under styrkronan på din räser?
Ska kapa upp en hylsa o dra dom där ordentligt för en gångs skull när jag byter lager.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |