TL-tråden - v2 !

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Som jag sa "I FINT SKICK" tror jag nog man kan göra ett rejält klipp!

Sen tror jag att tempmodden är ett måste kan inte vara bra att köra omkring med en cykel som aldrig kommer upp i arbetstemp...
SOM JAG SA, vi kommer aldrig rekomendera någon o köpa en 97:a...
 

Barrkis

reparatör
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Lindesberg
Hoj
Suzuki gsx 1100 EF, Suzuki GT 750
kall motor

SOM JAG SA, vi kommer aldrig rekomendera någon o köpa en 97:a...

Ni som är ägare av dessa twinnar.
Går det inte bara att byta termostat så att motorn går var ordentligt varm på 97 or:na eller finns de nå mer som gör att dom inte går ordentligt varm ?
:confused: barrkis
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ni som är ägare av dessa twinnar.
Går det inte bara att byta termostat så att motorn går var ordentligt varm på 97 or:na eller finns de nå mer som gör att dom inte går ordentligt varm ?
:confused: barrkis
Kylsystemet är uppbyggt annorlunda på senare hojar. Octo har gjort ett bra inlägg om det hela, läs det.

Men sen är oljekanalerna trängre på 97 orna, så det är inte bara värmen som är problemet.
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Micke240sx Har du fixat dina läckande gaffelben?

tjena trikarn. Jopp jag bytte p-boxarna i veckan, så nu e det torrt om både stövlar o bromsok :)
Såg dig fisa förbi lilla horhuset i dalen idag åxå, men du kom ju inte in o fika med oss andra tuffingar.

Btw, Det ryktades om att tanten vid "bed ´n Breakfast" utefter bulten har varit ute o sandat vägen, antar att det var risk för minusgrader inatt :confused: :confused:

Däckstryck är bra att kolla ibland åxå, hade varmt 2,2 i bak o 1,4 i fram :( fan va duktig man e på att sköta sina egna grejer.. :huvet
 

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RA
Fick mina kolfiber skärm fram o hugger bak ,vart riktigt bra.:tummenupp

Köpte de från England för 253.99£ med frakt:yoparty

Här e en del BILDER från ida när ja skruvade på de...
Ingen som kan ge förslag på va man kan ha för skruvar istället för de som ja har satt dit där nu..... alla förslag e bra...:confused:

Skruvade ner bakstötdämparens länkage o smörjde upp de, se om de slutar gnecka om de... de va lite pyssel, men de aldrig fel med lite tid med Tillen...
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
SOM JAG SA, vi kommer aldrig rekomendera någon o köpa en 97:a...
Rätt. Ärligt talat rätt.

97'an har en lite speciell karaktär som bara bör tilltala den som vill inleda sin TL-karriär med att bygga om allt som de "inte tänkte på" när Zuki byggde sin första TL.

Köp en 99 eller senare. Då har du nyare sexfjädrade kopplingen och alla uppdateringar som gjorts på modellen. Finns ingen som helst anledning att köpa sig en äldre TL om man inte verkligen VILL ha lite extra mek att göra.

Men VILL du ha det så, köp en 97'a, spara några tusingar och få den RIKTIGA TL'en (förutsatt att den är röd också :rolleyes:) med själ!

tjena trikarn. Jopp jag bytte p-boxarna i veckan, så nu e det torrt om både stövlar o bromsok :)
Såg dig fisa förbi lilla horhuset i dalen idag åxå, men du kom ju inte in o fika med oss andra tuffingar.

Btw, Det ryktades om att tanten vid "bed ´n Breakfast" utefter bulten har varit ute o sandat vägen, antar att det var risk för minusgrader inatt :confused: :confused:

Däckstryck är bra att kolla ibland åxå, hade varmt 2,2 i bak o 1,4 i fram :( fan va duktig man e på att sköta sina egna grejer.. :huvet
Tja micke!

Överlever du utan varvräknade eller vill du ha tillbaks din Schweizerost? Hör jag inget börjar jag såga och så säger vi att vi är kvitt. :)
 
Last edited:

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
Rätt. Ärligt talat rätt.

97'an har en lite speciell karaktär som bara bör tilltala den som vill inleda sin TL-karriär med att bygga om allt som de "inte tänkte på" när Zuki byggde sin första TL.

Köp en 99 eller senare. Då har du nyare sexfjädrade kopplingen och alla uppdateringar som gjorts på modellen. Finns ingen som helst anledning att köpa sig en äldre TL om man inte verkligen VILL ha lite extra mek att göra.

Men VILL du ha det så, köp en 97'a, spara några tusingar och få den RIKTIGA TL'en (förutsatt att den är röd också :rolleyes:) med själ!


Tja micke!

Överlever du utan varvräknade eller vill du ha tillbaks din Schweizerost? Hör jag inget börjar jag såga och så säger vi att vi är kvitt. :)


Eller lär känna hojen genom att ändå börjar mecka som alla ändå i slutändan gör på nya hojar också :tungan
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Tja micke!

Överlever du utan varvräknade eller vill du ha tillbaks din Schweizerost? Hör jag inget börjar jag såga och så säger vi att vi är kvitt. :)

Tjenixen, sorry att jag inte hört av mig. Men såga på du, hellre utan varvräknare än med sönderspikad maskin. Den går ju så mycket finare, nästan så man glömt alla pungsmällar man fick när den dog iväg från rödljusen.

Jag pmár svar angående kopplingspryttlarna :)
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Dempen!!!

Gick det bra att beställa direkt från Pyramid Plastics eller fick du gå genom nån webshop?!? Såg ju najjst ut med kåålfajjber:D

Vi har aldrig rekomenderat någon här o köpa en 97:a, och det kommer vi fortsätta med.

Satsa på en nyare så är det en stabilare motor.

Finns ingen anledning o snåla på en billigare 97:a o sen åka på ett ras.

Jag har inte rekommenderat nån att köpa en -97:a... Jag har rekommenderat nån att läsa din köpguide, själv skulle jag nog ha köpt den svarta -00:a som finns på Mc-Bolaget i Stockholm:D
http://www.blocket.se/vi/16981700.htm?ca=1_3_s

Sen erbjöd jag bara oskyldigt ett byte, min är ju fakktiskt trimmad av McXpress serrö!

Edit:Får man ändra sig?
http://www.blocket.se/vi/16544899.htm?ca=1_3_s&last=1
KÖÖÖÖP
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag har inte rekommenderat nån att köpa en -97:a... Jag har rekommenderat nån att läsa din köpguide, själv skulle jag nog ha köpt den svarta -00:a som finns på Mc-Bolaget i Stockholm


Ingen fara junior, det var inte du som vidhöll att man kunde göra ett klipp på en 97:a, köpa billigt är att köp dyrt. :tummenupp
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR

Deppa inte :pannkyss -de enda de här killarna gillar att diskutera e alla fel de hittar! De har inget annat att göra ute på landet :D

Pratade häromdagen med en butik som har sålt Suzuki i massor av år, och förutom rotationsdämparen så upplevde han inte TL som någon problemhoj. De hade bytt in flera stycken sista året, och sålt dem direkt ! :tummenupp
ÄVEN 97:OR.
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top