TL-tråden - v2 !

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
på väg ner till Bålsta så möte jag en gul TLR var det stargazer tro ??? detta var i onsdags
 
Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
FREEEEEEDAG
sitter ni med ena handen runt ku#en och edn andra fingrandes i r#vhålet så ni inte kan skriva eller :arsele
 

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Nacka, Stockholm
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
fixade lite grejer igår :)
ljuddämparfäste och fäste till batteriboxen

fäste för batteriboxen tack till Sam på Zonen för iden

Vad är det för specialbatteri? Måste ha missat diskussionen om det här på tråden. Varför flytta batteriet? Måtten på nya batteriet och var kan man köpa det? Ser intressant ut!! :tummenupp

Man vet ju aldrig när man bygger om en TLS igen... :)

FREDAG! Ska dricka öl och snacka hojbyggen med en polare :yoparty
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Vad är det för specialbatteri? Måste ha missat diskussionen om det här på tråden. Varför flytta batteriet? Måtten på nya batteriet och var kan man köpa det? Ser intressant ut!! :tummenupp

Man vet ju aldrig när man bygger om en TLS igen... :)

FREDAG! Ska dricka öl och snacka hojbyggen med en polare :yoparty

Batteri och box från TLR det är mindre än det till S:n :)

Tanken att vikten flyttas nedåt.
 

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Östersund
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
Ja men vad fan, damen är borta så finns det inte så många andra som kan hålla i den :tungan
Perfekt läge att ta till gräsänklingsdiet med :öl och Grandiosa X-tra allt. Snart ut för att :fyllisar .. Livet har sina ljusa stunder :D
 
Last edited:

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Biltemas racing olja fungerar alldeles utmärkt.

MC-olja, Racing 10W–40

Hej grabbar ( lätt onykter ) :D

Tänkte bara ge ett livstecken ifrån mig och ge mig in i oljedebatten.

Jag har kört på Biltemas racingolja sen precis innan debatten gick
igång ( 2 år sen ? ) och har haft högt förtroende för den.

Jag gjorde en ventiljustering i våras och kontrollerade kammar och
slitage efter att ha kört på oljan hårt och tillräckligt länge för att kunna
avgöra ett slitage.

Jag varken såg eller uppmätte någonting som skulle väcka oro över
fortsatt användande av Biltemas olja! :tummenupp

Dom som känner mig vet att jag lägger lite tyngd över vilka
prylar som sitter både i och på min hoj.....

Mina två cent... kör Biltema olja och lägg pengarna på BLING istället
för att sponsra dom stora oljetillverkarnas stora sponsringskampanjer!

Trevlig helg!

R


Ps. Putte... Gilles styren sitter nu även på min hoj...
och det är ditt fel! :arsele
 

beejay

det ante mig
Gick med
5 Feb 2008
Ort
boxholm
Hoj
TL 1000 S fighter 98
Är lite fundersam på att konvertera hojen till en streetfighter under hösten/vintern. Vet bara att det är Rammstein på denna tråden som kör fighter. Rätta mig om jag har fel.
Måste kablar från handtagen och bromsslang förlängas?
Lättast att borra hål i orginalstyrkronan eller köpa en klar fighterkrona?
Exempelvis: http://www.blocket.se/vi/16899147.htm?ca=8_s
Vad är det för millimeter på styret?
Andra saker man ska tänka på vid ombyggnad?
Andra som går i ombyggnadstankar?

/Niklas

Byggde om min i vintras det enda jag behövde förlänga var bromsslangen.Bikeshop i norrköping har styren och kronor till bra pris.Jag kör utan expansionskärl har nog kört 500 mil i sommar och allt funkar hur bra som helst,, kul är det med...
 

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Östersund
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
I och med att jag kom igång med skrivandet ikväll och tagit mig en liten bit förbi Robsters lätta onykterhet kan jag lika gärna fortsätta i väntan på utgång.

Angående Biltemas olja har jag kört på den i min andra hoj, Bandit 600, praktiskt taget sedan oljan kom. Den lilla skurken har fått leva med konstanta varvtal på mellan 9-12 tusen varv vilket är straffet för att man saknar vridmoment.

Jag plockade ned den och justerade ventiler i vintras och allt såg och uppmättes helt ok. Inget som helst tecken på extra slitage eller ngt annat.

Jag har väl kanske inte samma rykte som Robster vad gäller att bry sig om min hoj men ändå :D
 

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Ort
saltsjöboo
Hoj
nej
Skivor mm säljes

Tjohej! :hej
Ville bara berätta att jag snart kommer avyttra bla ett par klockrena original bromsskivor fram från TLR om någon är intresserad, sen kanske det blir andra originalgrejjer med.. håller på att riva min Tiller för fullt nu inför ett vinterbygge.. kan slänga upp lite bilder sen kanske men orkar inte starta någon seriös byggtråd! :tungan
Sug o svälj trevlig helg!

Testar att fråga om detta igen också(även fast ni sitter och fnyser åt mig) :tungan

Någon som känner till någon fin "rumpa" som passar till "tillern" utan ALLT för mycket kapande och skruvande? altså som kan kläs på bakramen ..eventuellt någon annan bakram som kan bultas på eller likn?? Vill ju gärna kunna återställa till någorlunda original sen. Hej o hå!
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Hej grabbar ( lätt onykter ) :D

......Jag har kört på Biltemas racingolja sen precis innan debatten gick
igång ( 2 år sen ? ) och har haft högt förtroende för den.

Jag gjorde en ventiljustering i våras och kontrollerade kammar och
slitage efter att ha kört på oljan hårt och tillräckligt länge för att kunna
avgöra ett slitage.

Jag varken såg eller uppmätte någonting som skulle väcka oro över
fortsatt användande av Biltemas olja! :tummenupp

Dom som känner mig vet att jag lägger lite tyngd över vilka
prylar som sitter både i och på min hoj.....

Mina två cent... kör Biltema olja och lägg pengarna på BLING istället
för att sponsra dom stora oljetillverkarnas stora sponsringskampanjer!

Trevlig helg!

R

Respekt. :Bugar
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Tjohej! :hej
Ville bara berätta att jag snart kommer avyttra bla ett par klockrena original bromsskivor fram från TLR om någon är intresserad, sen kanske det blir andra originalgrejjer med.. håller på att riva min Tiller för fullt nu inför ett vinterbygge.. kan slänga upp lite bilder sen kanske men orkar inte starta någon seriös byggtråd! :tungan
Sug o svälj trevlig helg!

Testar att fråga om detta igen också(även fast ni sitter och fnyser åt mig) :tungan

Någon som känner till någon fin "rumpa" som passar till "tillern" utan ALLT för mycket kapande och skruvande? altså som kan kläs på bakramen ..eventuellt någon annan bakram som kan bultas på eller likn?? Vill ju gärna kunna återställa till någorlunda original sen. Hej o hå!
Ev. beroende på pris så kan det vara intressant.
 

Torak

Medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
Kawasaki Zx7r turbobygge/ Yamaha wr 450f
Framgaffel

Tjena, en snabb fråga bara, är det farligt att köra med läckande framgaffelpackning?

eller är det inte så farligt förrens oljan e helt slut? och i så fall kan gaffeln ta skada av detta?
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Tjena, en snabb fråga bara, är det farligt att köra med läckande framgaffelpackning?

eller är det inte så farligt förrens oljan e helt slut? och i så fall kan gaffeln ta skada av detta?

Hmm, gaffeln funkar ju inte som den ska med fel oljenivå. Min Rsv fick läckage och då tejpade jag papper (Toa) som absorbent för att undvika slaffs:), körde en gång men det är ju meningslöst då man hela tiden tänker på att det läcker. Ta det säkra före det osäkra.
 

Torak

Medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
Kawasaki Zx7r turbobygge/ Yamaha wr 450f
Hmm, gaffeln funkar ju inte som den ska med fel oljenivå. Min Rsv fick läckage och då tejpade jag papper (Toa) som absorbent för att undvika slaffs:), körde en gång men det är ju meningslöst då man hela tiden tänker på att det läcker. Ta det säkra före det osäkra.

mm vet ju det att den inte arbetar riktigt och blir väldig mjuk i fjädringen, men är det farligt för gaffeln? känns ju inte som om den skulle ta skada bara den inte blir helt torr, med ingen olja kvar i gaffeln.
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
Byggde om min i vintras det enda jag behövde förlänga var bromsslangen.Bikeshop i norrköping har styren och kronor till bra pris.Jag kör utan expansionskärl har nog kört 500 mil i sommar och allt funkar hur bra som helst,, kul är det med...

Låter bra att man förhoppningsvis slipper börja karva och skarva i kablaget.
Tur att jag är i Norrköping i några dagar framöver nu=)
Det är skoj att köra som den är nu men jag hoppas på att den blir ännu roligare som fighter. Ligger ändå inte och pressar i några högre farter.

Tackar för hjälpen:pannkyss
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top