Tomas TL1000R
Ny medlem
Det där med smalare tank har jag också funderat på. Vet du om den där killen tillverkar flera, och säljer??
(PS. som du ser har jag redan varit på och smalnat av min tank på vänstersidan... )
Jag har en liten styrbackspegel på vänster sida. "fisheye" funkar faktiskt bättre än original som bara visar armbågarna...
View attachment 399964View attachment 399965View attachment 399966
Jag har haft 299 (dvs max) på mätaren och den drog vidare... (tror verklig fart var nog 280:ish)
Det var naturligtvis på avlyst sträcka, ingen trafik och blah blah blah...
Jag hade en aerodynamisk ryggsäck på mig, undrar om det gav någon extra kilometer i toppfart? Sedan så är jag rätt tanig och väger lite och ger inte mycket extra luftmotstånd utöver kåpor etc..
Läskigt blev det först när man skulle bromsa, det är då man inser hur mycket energi man byggt upp...
Men fantastiskt hur stabil en TLR är i hög fart.
Jag ska kolla upp snubben i Canada åt dig, priset låg nånstans runt 10 000 omräknat sen kommer ju resten. Har bilder och websida nånstans i datorn, jag återkommer till dig! Hittade sidan, jag kopierar in den här!
http://t2rasso.free.fr/Sells/ Hoppas det funkade!
Topphastighet: Jag vet inte vad min gör men jag har varit uppe i ca 285 på mätaren innan kolfiber fälgar och raceluftburk! Då fanns det mer och ge då pratar vi 80 väg på gotland som dessutom inte var spikrak! Det är stadiga grejer vi har men min framgaffel är rätt mjuk nu så den tenderar till något förstadie till wobbel vid hastiga nedlägg i högfart. Jag har en styrdämpare från Tyska Wilbers som funkar dåligt trots att jag har den ställd på trögaste läget! Det finns så mycket man vill åtgärda! 299 sa du, det är nog som du säger ca 280 ärliga! Drevning brukar dock stöka till hastighetsmätaren något! jag drevade ner min för bättre acc i motorn med en kugg, då föreföll det som om mätaren visade "mer fel" nu har jag drevat om tvärt om alltså original i motorn och tre kuggar extra bak (39 till 42) tror det motsvarar som en fram sas. Tänkte att den då visar mer rätt för därinne nånstans sitter givaren för hastighet (men jag vet ej)? Jag är ingen guru på det mekaniska men gillar teori!
Har du knackat in tanken själv eller? Det lär va struligt som fan att knacka tankar har jag läst mig till? Ger du klartecken kan du ge dig fan på att jag ger på med klubban bums! Utseendet är inte heligt (har ju en extra)