TL-tråden - v2 !

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Har använt allt från 3 till 5Nm för att se om det blir tätt...
Vad gör man om ytan inte är plan?
Tack :)!

Jag knackade ner ytorna med gängan o filade ytorna me, kollade med en kontokorts kant (kort linjal).
o så hade jag ett plättjärn som jag bände o riktade tätytan. Min tank läcker ej längre, provade först med loctit 5922 som ska tåla bensin mm. läckte så klart! Jag har set att dom gör en extra packning o klämmer in med olika resultat, om du provar det så se till att gummit e viton det tål bensin bäst!
 

Force

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
-
Hoj
Aprilia RSV1000R
Jag knackade ner ytorna med gängan o filade ytorna me, kollade med en kontokorts kant (kort linjal).
o så hade jag ett plättjärn som jag bände o riktade tätytan. Min tank läcker ej längre, provade först med loctit 5922 som ska tåla bensin mm. läckte så klart! Jag har set att dom gör en extra packning o klämmer in med olika resultat, om du provar det så se till att gummit e viton det tål bensin bäst!



Tackar och bockar!
Ska försöka på mig på det imorgon och se hur det går.
 

Force

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
-
Hoj
Aprilia RSV1000R
Jag knackade ner ytorna med gängan o filade ytorna me, kollade med en kontokorts kant (kort linjal).
o så hade jag ett plättjärn som jag bände o riktade tätytan. Min tank läcker ej längre, provade först med loctit 5922 som ska tåla bensin mm. läckte så klart! Jag har set att dom gör en extra packning o klämmer in med olika resultat, om du provar det så se till att gummit e viton det tål bensin bäst!

Det var precis som du sa, någon hade dragit åt för mycket...ytan var inte ens närheten av rak.
Försökte först knacka och fila det rakt men var fortfarande inte hundra, så tog ett vitongummiark och klippte till en extra packning!
Tätt och fint nu, åtdraget med 4Nm.

Tack för hjälpen
 

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Installerat vakuumdämparen som slowfinn så generöst skickade till mig! Hittade en bra plats under luftburken för den.



Tackar och bockar ännu en gång!!!
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Vägde 2:an med full tank mm. 201 kg. då har jag ej rensat ramen o svingen på fästen som e oanvända!

öhlins fram o bak, brembo ok f.,egna gaffelkronor ställbart offset,ATHON XS laptimer, LSL clipon,radialpump, snabbrulle alu,tunna handtagsgummin ,sebimoto kåpor snorklar, projektor lyse, carbomoto luftburk,korta spjällhus, litium-ion batteri,vajerkoppling (TLS),Yoshimura helrör o akra burkar,525 17/42, PVM fälgar, Beringerskivor fram(310mm),godismotor by mattebusa, mm:)
 
Last edited:

grantorinoM8

Ny medlem
Gick med
5 May 2012
Ort
Boxholm
Hoj
TL1000S FIGHTER
Tjo! dags att uppdatera försäkring igen. Har idag folkskam hel/hel för drygt 9500 kr om året. När jag tog den för 2-3 år sen (22 år då) var dom billigast av alla och då låg den på 6300 kr. De har altså smugit upp med priset trots att jag blivit äldre mc:n äldre och med lite bonus för 2 skadefria år mm. Jag är dessutom över 25 år nu men det har ändå blivit bra mycket dyrare!
Men går i tankarna om jag behöver helförs? Har en tls 97a reggad som fighter så lite ombyggd då. Riktigt fin och ca 3000 mil på mätaren. ett värde på 20-27 kan jag tänka mig. Är det annorlunda om det är ombyggd och man krachar eller hur funkar det? Nämn gärna ett bra försäkringsbolag som ni har.
aja ska inte tjata för mkt men jag hatar försäkringsbolagen så är det bara. :gnissla
 

Force

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
-
Hoj
Aprilia RSV1000R
Tjo! dags att uppdatera försäkring igen. Har idag folkskam hel/hel för drygt 9500 kr om året. När jag tog den för 2-3 år sen (22 år då) var dom billigast av alla och då låg den på 6300 kr. De har altså smugit upp med priset trots att jag blivit äldre mc:n äldre och med lite bonus för 2 skadefria år mm. Jag är dessutom över 25 år nu men det har ändå blivit bra mycket dyrare!
Men går i tankarna om jag behöver helförs? Har en tls 97a reggad som fighter så lite ombyggd då. Riktigt fin och ca 3000 mil på mätaren. ett värde på 20-27 kan jag tänka mig. Är det annorlunda om det är ombyggd och man krachar eller hur funkar det? Nämn gärna ett bra försäkringsbolag som ni har.
aja ska inte tjata för mkt men jag hatar försäkringsbolagen så är det bara. :gnissla
http://suzukimcforsakring.se/ och http://dina.se var de som var billigast på mig 25 år och i Göteborg.
Kör också en Tl1000s Fighter 1997
 

Onewall72

Medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z900 2018
Efter att ha sålt min TL1000R så har jag hittat lite prylar i garaget som jag inte behöver längre, så är det någon som vill ha ett depåstöd bak samt ensits-cutsen (den där uppsvällda saken) i blå-vit-svarta färgerna så skicka ett pm eller ngt. Min var en -98:a men det kanske passar till andra årsmodeller oxå? Bortskänkes mot avhämtning.
 

Psyanid

Invalido
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Härryda
Hoj
Fajtad TLS av svart modell
Ni som har uppdragna pipor på era TLS.... Vilka system kör ni med eller är det så att jag måste tillverka rören själv för att få upp dem? :confused:
 

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Ni som har uppdragna pipor på era TLS.... Vilka system kör ni med eller är det så att jag måste tillverka rören själv för att få upp dem? :confused:

Det var en tidigare ägare som fixat min.. Tror de e originalsystemet som han kapat strax bakom fotpinnarna, sen gjort fäste för fjädrar.. Sen sista biten bak e nått hemmameck.. Så ja e inte mycket till hjälp.. :)
 

Micke M

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2014
Ort
Oxelösund
Hoj
TL1000S
Sitter och funderar över att bygga streetfighter av min TLS för att få upp styret en bit då ryggen inte är den bästa och jag är ca 190 cm lång. Nån som har lite bilder och idéer hur jag löser det med ett resultat som man inte behöver skämmas över?
 

Ledarn

Vet var skåpet ska stå
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia Caponord Rally Raid-04, XR600-95
Jag har en gaffelkrona med tillhörande risers och förlängd bromsslang till salu om det är intressant? Jag sålde min TLS för några år sedan och grejerna har legat igen låda sedan dess. Det borde finnas bilder i mitt garage.
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Micke M
Googla tl1000s streetfighter steering o klicka bilder/Slowfinn:fyllisar
 

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Jag har en gaffelkrona med tillhörande risers och förlängd bromsslang till salu om det är intressant? Jag sålde min TLS för några år sedan och grejerna har legat igen låda sedan dess. Det borde finnas bilder i mitt garage.

Hur mycket vill du ha för grejorna?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top