- Gick med
- 16 Oct 2007
Hur är det med avluftningen på tanken ?
Testa att köra med öppet tanklock.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur är det med avluftningen på tanken ?
Kan det verkligen spela roll så snabbt?
Jag tog isär tanken och soppa-pump nu idag, verkar som om det fanns en del skit på/i filtret. Tror inte mitt tidigare försök återanvända packningen plus lite vulktejp var så lyckat. (Det höll tätt men var delvis upplöst av bensinen...) Tog bort och gjorde rent så bra som det gick. Körde även igenom ett par dl bensin genom pumpen och filtret. Nu flödar det på bra i alla fall. Men jag kan nog inte testa men innan jag har en ny packning mellan tanken och soppa-pumpen.
Om ingen har ett bra tips på hur man garage-lagar en dålig packning?
Hej pojkar!
Har just varit iväg och fått mig en TL1000S -97 med drygt 3000mil på mätaren.
Den har stått några år och behöver således lite service.
Vad kör ni med för olja?
Jag kan köpa Quakerstate Helsyntet 5w50 och Midland Delsyntet 10w40 till bra pris,
är det något att hälla i TL'en?
Är det något specifikt jag behöver kolla innan jag rullar in den på bilprovningen?
Byta bensin och byta luft i däcken står på att-göra-listan..
Om jag hinner innan tisdag även byta bromsvätskor..
Reflex bak, bakbroms pedal kontakt b,ljus ska lysa så snart man andas på pedalen! det tjatar dom om varje gång här i nynäs!,drev,kedje späning! hjullagerglapp? ljusinställning och ljudet mmLycka
till
![]()
OKQ8 race olja på 20 liters dunk i Tillern och enduron.
Jag tycker att din hoj förtjänar helsyntet...gjord för mc
Ja, givetvis använder jag mc-olja, det var mest viskositeten jag var lite fundersam påDet är viktigt att du kör med olja med lite tillsatser för att kopplingen inte skall slira.
Det skall stå Jaso på förpackningen.
5w 50 funkar nog utmärkt
Häller du "bilolja" kommer kopplingen garanterat slira
Hello tråden, jag har lite problem med min TL... När jag slår på tändningen så går soppa-pumpen ett par sekunder och hojen startar, sen efter ett par minuter (eller typ 200m körning) så dör den helt. Det hjälper då att stänga av tändningen igen och köra igång igen. Det är som om det inte finns bensin när hojen går.
Gjorde en liten film tidigare idag också: https://www.youtube.com/watch?v=qjrl6A-x7ZE
Efter att filmen gjordes så tog jag isär insprutning och gjorde rent med bensin och carbu-clean, men det verkar inte ha gjort någon större skillnad. (Jag fixade även en krånglande choke som verkar ha löst ett problem med hög tomgång.)
Någon som har några idéer om hur man felsöker soppa-pump eller hur man kontrollerar det kommer soppa när man kör?
View attachment 422081
Vart ett impulsköp i veckan. Kände ett jag behövde en till knarr!
Skulle haft en ny undertail. Vill inte kapa sönder original så om det är nån som ligger på nåt snyggt så är jag ev intresserad.
Problemet är löst !!!
Efter att ett antal 30A säkringar, kom jag fram till att den kines som monterade kontakterna hade vänt kontakten från regulatorn upp och ner ....
Det som skulle vara + var -.
Man kan konstatera att jag rev halva jävla motorcykeln i onödan.
(men jag är ganska nöjd för att jag kom på det)
Jävla skit-Kina !
Mosfet spännongsregulatorn jag köpte på eBay ger numera 17V....
Batteriet pajade och deformerades, relät till bränsle pumpen brann ihop, hastighetsmätaren och varvräknaren funkar inte längre
Motorn går dock ...
Hur har det gått med moppen? får du ordning på grejorna?
![]()
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
BMW R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Sveriges vägar i allt bättre skick