J-Bone
Ny medlem
Majk skrev:Nu när man väl kommit igång med lite moddar så måste jag höra mig för.
Vart sätter man brickorna (dom 2 millimeter tjocka x 3) om man ska höja dämperiet bak Om jag fattar det rätt ska dom placeras under det övre stötdämparfästet ? Måste man skruva bort dämparen helt och hållet för det eller? Hur stora ska brickorna vara i omkrets ?
Sen undrar jag vart man får tag på plast material till att göra en egen undertail ? Har en ganska skön ide om hur den ska se ut, skulle vara kul att ha nåt som ingen annan har.
Tack på förhand Majk.
Japp, du har hajat. De ska sitta på undersidan av det övre fästet, storleken vettifan, jag köpte de största jag kunde hitta på Clas-olle och filade upp hålet i dem tills de passade. De brickorna var förresten 3mm tjocka så jag använde två st. Det enklaste sättet är att sätta en järnstång igenom svingfästet i ramen och sedan sätta upp den på pallbockar, så blir fjädern helt avlastad. Sen är det bara att lossa på fästena och pilla dit brickorna och skruva ihop allt igen. Dra helst med rätt moment när du sätter tillbaka grejorna.