TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Dubbla slangar från bromscylindern eller enkel, vad är bäst?

På min TLS sitter det ju en enkel slang ner till ena oket och sedan går det en slang över till andra sidan.

Nu när jag ska skaffa nya slangar ska jag fixa en slang ner till det ena oket och en slang ner till det andra raka spåret? Dvs skippa att ha en enkel slang ner och köra med dubbla. Dvs raka vägen ner till båda oken?

Spelar det någon roll? Bara dyrare? Idiotiskt? hjälp :va
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
J-Bone skrev:
Har smågrejat lite i garaget i helgen. :)
:fyllisar

Asså din PhotoManiac!
Se till å få fingret ur nu å skeppa över mina bilder... Om du nu ändå sitter å laddar ner dina bilder kan du la skeppa över mina samtidigt? eller? :7peta
E ju bara att dra dem i ett mail lixom! :va

Säger bara "Bling" "Bling"

And the name is J-Bling! :rofl

tjo

KaZ
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
JAG HAR HITTAT PORR !!!! :banana

db_sf.jpg
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
J-Bone skrev:
Jodå, bilder kommer. Lasse, så du är en klippa på att lägga glasfiberväv alltså? Jag har ett uppdrag åt dig isåfall, PM:a så kan jag berätta mera och så får du säga hur mycket du vill ha för jobbet, om du kan/vill alltså.


Hmm klippa eller ej vet jag inte men "learning by doing" är kul :tungan

Pm skickat
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
J-Bone skrev:
Har smågrejat lite i garaget i helgen. :)

Akrapovic grenrör och mellanrör(burkar och fästen kommer senare, har en bakram att modda först)


Nu funkar bilderna :tummenupp

Vad ska hända med den då :va
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
WestW skrev:
Dubbla slangar från bromscylindern eller enkel, vad är bäst?

På min TLS sitter det ju en enkel slang ner till ena oket och sedan går det en slang över till andra sidan.

Nu när jag ska skaffa nya slangar ska jag fixa en slang ner till det ena oket och en slang ner till det andra raka spåret? Dvs skippa att ha en enkel slang ner och köra med dubbla. Dvs raka vägen ner till båda oken?

Spelar det någon roll? Bara dyrare? Idiotiskt? hjälp :va


Dubbla slangar ska vara bäst.

Jag har enkel på min, men det krävs en del bankörning för att det ska märkas skillnad. Och jag tror att det är pga detta som mina fadar lite på en varm bandag, men det tar ca 15 minuter in på körningen innan man känner något. Men då får man helt plötsligt ta i som in ihelvete för att få samma bromsförmåga som i början.
Vid tillfälle ska jag ändra på min hoj. Men det är riktigt lågprioriterat.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TLRR skrev:
Vägde på kul originalstötdämpare och fjäder = 5,24 kg
Wilbers Komplett = 2,65 kg
:tungan

:bow stabilt. kan tänka mig att min dämpare väger ungefär lika. :banana

TLRR skrev:
Nice bilder "Benet" Men hur har du löst det med bromsljuskontakten ?
Sitter det en microbrytare i nya pumpen eller monterar du en hydraulisk kontakt. :tummenupp

Har en annan banjoskruv som ska dit istället för Galferskruven som sitter i på bilderna. Det följde med en till pumpen som har färdig lösning. :banana
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
PutteLiten skrev:
Dubbla slangar ska vara bäst.

Jag har enkel på min, men det krävs en del bankörning för att det ska märkas skillnad. Och jag tror att det är pga detta som mina fadar lite på en varm bandag, men det tar ca 15 minuter in på körningen innan man känner något. Men då får man helt plötsligt ta i som in ihelvete för att få samma bromsförmåga som i början.
Vid tillfälle ska jag ändra på min hoj. Men det är riktigt lågprioriterat.

Tack.
Tänkte att det är bäst fixa bästa möjliga bromsar när man ändå håller på.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Fråga till TLRR:

Har du monterat din ISR MC (För det var du som köpte en sådan? Eller var det J-Bling?? :) )
Har du/ni foto på den monterad?

Har ju börjat fundera lite i ISR banor själv till min XR (fast jag har inte ringt och frågat priser ännu...).
Men, jag tycker MC ser lite väl high-tech ut för en XR? :va

(kommer ni ihåg priser på ok och MC? 6kolvs, ej rejsing...)

Tackar på förhand. :)
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Tjing!

Så här ser det ut 2 meter från J-Bones hoj!
Måste säga att hans TLR kommer bli grym! kul som fan att se den löpande förändringen!

Så här ser en Mille ut när den e naken! :banana :hihi
Har lite kvar att göra!

cbild14.JPG
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Vee-twn skrev:
KaZ, får man fråga vad det är du har att göra?

:hihi

syns inte det?

Men om du menar vad jag gjort och gör för förändringar så, Det sitter så pass mycke bra komponenter på den orginal tex. öhlins dämpare fram och bak, brembo bromsok och skivor. stålspunna slangar till broms å koppling, tanken är i plast, OZ-fälgar och en hel del kolfiber... så det är inte så mycket jag kan göra för att förbättra, det mesta handlar om inställningar på befintliga prylar. Men lite har det blitt iaf!

lack, kåpor å fälgar å bort med dekaler... se avatar
nytt DB Dark tint. (Fabbri kåpglas)
portade toppar
omdrevat bak å fram 16/44 (17/42 org.), ny DID kedja
Barnett race clutch
renegade airkit (special-luftkit. luftburken är helt borttagen)
PC III (powercommander)
moddad collector + Arrow slipon (ger samma effekt som helsystem, nästan :hihi )
nya bromsskivor fram (brembo-04)
EBC bromsbelägg
nya tändkablar (low resistans)+ tändstift (iridium)
sänkt gaffelbenen och samtidigt höjt ridehight!

Har säkert missat nåt! :D

sen en massa små detaljer som att byta ut skruvar, lampor, blinkare och annat smått, dock bara orginal när det gäller skruvar, sätter inte på några anodiserade "bling bling" saker. Och en rejäl rengöring av ram, sving och gaffelben!

När allt är ihopplockat körs den ner till Tejbys för mappning/bänkning!

ja, ungefär så! :tummenupp

tjing
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Coolt!! Min såg i princip likadan ut i mellandagarna, förrutom att jag lämnade motorn kvar i ramen!!
Jag har bara hört bra saker om EBC-beläggen. Var har du inhandlat dem? Hur mycket fick du betala för kåpglaset? jag vill byta mitt orginalglas men jag har inte riktigt hittat nått som jag tycker är riktigt snyggt än, sedan är ju allt så j-vla dyrt i Sverige når det gäller delar...
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
försäkring -98 mot .-00

Nu tänker de rejält på Th tror jag. Nyfiken på deras teori om varför det skall skilja så hårt mellan en -00 och en -98 i försäkring. Skillnaden överstiger i flesta fall värde skillnaden :huvet priser på delar borde inte skilja då det skall vara samma båge?! De som väntar får se..
Otroligt om folk skall behöva köpa gamla bågar av denna anledning! Överväger ju att sälja men nu skiner solen och min resa verkar att dröja till hösten.. Kanske behålla?! Aghh

Vi får se om nån vill köpa till att börja med :hihi
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top