TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Pappsen skrev:
Nu tänker de rejält på Th tror jag. Nyfiken på deras teori om varför det skall skilja så hårt mellan en -00 och en -98 i försäkring. Skillnaden överstiger i flesta fall värde skillnaden :huvet priser på delar borde inte skilja då det skall vara samma båge?! De som väntar får se..
Otroligt om folk skall behöva köpa gamla bågar av denna anledning! Överväger ju att sälja men nu skiner solen och min resa verkar att dröja till hösten.. Kanske behålla?! Aghh

Vi får se om nån vill köpa till att börja med :hihi

Klart du ska behålla!! :fyllisar

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
worthless.gif

Vill vi se dedäring lyx speglarna... :)

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Vee-twn skrev:
Coolt!! Min såg i princip likadan ut i mellandagarna, förrutom att jag lämnade motorn kvar i ramen!!
Jag har bara hört bra saker om EBC-beläggen. Var har du inhandlat dem? Hur mycket fick du betala för kåpglaset? jag vill byta mitt orginalglas men jag har inte riktigt hittat nått som jag tycker är riktigt snyggt än, sedan är ju allt så j-vla dyrt i Sverige når det gäller delar...

Belägg och kåpglas är inhandlade i UK på:
där hittar du priser och dylikt.. :yoparty

www.rsvr.net :banana

Tjing

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
TLRR skrev:
Kaz,skall bli kul och se din hoj när den är klar,likaså J-Bling´s :tummenupp

Ja, ska bli intressant å se om jag får ihop den... "fungerande", :rofl Men det ska väl gå bra. :tummenupp

Vad har du för tids-perspektiv på din TLRR? Hinner du med allt till vårbetet?
Du kommer def. ha den läckraste TLR'en när du rullar ut.. nyfiken som fan på den! :Bugar

Sen sist men inte minst... garva inte så liiiite när jag såg att du anammat J's nya Nick!

För han e juh verkligen vår nya J-BLING! :lol :rofl :banana

piiis

KaZ

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLRR skrev:
Jag köpte en ISR MC och skall montera den snart,men måste få mina styrhalvor först.Priset för den var 3000:- men fick lite rabatt.6-kolvsoket kostar 4500:- st.
320 mm skivorna tar han 4500:- paret för.

Mina Nissin ok kostade 4195:paret med racing belägg och skall vara snäppet bättre än Brembos 4-kolvsok tvådelade (inte racing "billet" men snarlikt) Har en bild på MC monterad provisoriskt men den är suddig.

Jag hade nog tänkt mig "budget" grejerna, dels för att en XR väger 60kg mindre tankad och klar och sedan så går den i max 160...Känns lite overkill att smeta på de värsta som finns... :)

Så, som det ser ut nu så lutar jag åt en 21-011-OK MasterCylinder (14mm, righthanded, "vanlig", dvs ej radial monterad) 1820kr (enligt listpris) + extra för att få den justerbar.
Ok funderar jag mellan ett 22-025 4-piston caliper(3185kr) eller ett 22-042 6-piston caliper(5500). Det handlar ju om pengar... 6 kolvs oket är ju nästan dubbelt så dyrt.. Och jag har lite svårt att motivera 2300kr för det extra blinget.
Det funns ju en "billigare" :)lol) 6 kovls ok, men det verkade som om han inte sålde dessa till motarder? :va

Hmm, dyrt med bromsar...
Får en ju att uppskatta Brembo lösningen på TLRen lite mer... :D
(jag har de där Brembo som är lite sämre än dina Nissin, + skivor)

Verkar som om "mitt" Akrapovic helsystem får vänta ett tag...

Och Tillern får jag nog lacka i omgångar... Får börja med att göra den tvåfärgad... :lol

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLRR skrev:
Jag tror inte gemene lekman märker så stor skillnad på just oken. Utan skillnaden känner man av på skivor och belägg samt MC.
Mina nya tror jag inte att jag kommer att märka så mycket,om de är bättre eller sämre än tokico oken. Men jag tycker de är ballare och så är de lättare.
(Hade nissin oken på min Honda RC30 och det var grym bromsverkan)

Jag vet inte om de är bättre eller sämre än dina,men de sa så som jag skrev tidigare på Rev. :confused:

Mina fadar lite vid bankörning :mad:
Men, jag skyller på att slangarna är feldragna. Det går en från MC till Ok ett, och sedna vidare till ok två. :kocko
Fast, ska jag var ärligt så är det bara vid ett tillfälle som det fejdat så att jag blivigt irriterat. Fick fan köra av banan (30grader i luften den dagen dessutom...). Bromsen var stenhård och tog skitdåligt så jag vågade inte stanan ute på banan. Men som sagt, en gång har det varit så.
Kanske var något annat? Men det var ju ok igen senare samma dag så något skit var det.

Ju mer jag tänker på ISR desto mer känns det rätt. :)
ISR MC (vanlig) och ett 4kolvs ok, borde räcka för mig. :)
Lagom med bling också.

Sedan behöver jag ju en ny MC till Tillern oxå... (orginal, kan vara det som fallerar med mina bromsar...)

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KaZ skrev:
Ja, ska bli intressant å se om jag får ihop den... "fungerande", :rofl Men det ska väl gå bra. :tummenupp

Vad har du för tids-perspektiv på din TLRR? Hinner du med allt till vårbetet?
Du kommer def. ha den läckraste TLR'en när du rullar ut.. nyfiken som fan på den! :Bugar

Sen sist men inte minst... garva inte så liiiite när jag såg att du anammat J's nya Nick!

För han e juh verkligen vår nya J-BLING! :lol :rofl :banana

piiis

KaZ

:D lol... har inte en enda bling-grej ju, bara performance! :rock :rolleyes:
Annat är det med Prillakillen, bling ALLT! :hihi

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLRR skrev:
Putte Liten: Det kan vara bromsoljan som är dålig,fukt i oljan så att kokpunkten blivit lägre.Visst en radialcylinder skall vara bättre med justerbar tryckpunkt.Byt sen slangar så att det går från MC direkt till varsit ok.Det är en mycket bättre lösning.
Olja skall man byta åtminstonde var annan sesång.

Nu har jag bytt olja. Men jag har fortfarande kvar den där korkade bromsdragningslösningen.
Förhoppnignsvis fixar jag det till sommaren. Jag har ju kallgarage så det blir inget moddande på vintern...
Opps, nu är det möte... :rolleyes:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
PutteLiten skrev:

Hähä, då får du la vänta lite... de åker nog på sist av allt. :D

Candyman skrev:
Måste ju naturligtvis missat någonting, någonstans.. var hittade du dem och till vilket pris? Svinsnygga såklart :tummenupp

Köpte av KRK racing, han (Karl) är medlem här, heter KRK tror jag, kanonbra kille. Skicka ett pm till honom. :tummenupp

Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
TLRR skrev:
Byt sen slangar så att det går från MC direkt till varsit ok.Det är en mycket bättre lösning.

Pluggar man bara det hålet som tidigare slangen från ena oket till det andra satt i?

Sen använder man väl bara en längre modell på skruv uppe vid bromscylindern/handtaget?

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Pappsen skrev:
Nu tänker de rejält på Th tror jag. Nyfiken på deras teori om varför det skall skilja så hårt mellan en -00 och en -98 i försäkring. Skillnaden överstiger i flesta fall värde skillnaden :huvet priser på delar borde inte skilja då det skall vara samma båge?! De som väntar får se..
Otroligt om folk skall behöva köpa gamla bågar av denna anledning! Överväger ju att sälja men nu skiner solen och min resa verkar att dröja till hösten.. Kanske behålla?! Aghh

Vi får se om nån vill köpa till att börja med :hihi

Ja, jag är mkt nyfiken fortfarande på vad TH svarar på den frågan :)

Och ang. din hoj om jag kan få samma premie som för en 98 så är det nog inte så svårt val tror jag :7peta

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
WestW skrev:
Pluggar man bara det hålet som tidigare slangen från ena oket till det andra satt i?

Sen använder man väl bara en längre modell på skruv uppe vid bromscylindern/handtaget?

Asså... det finns bara ett i vardera ok (om de är lika som på min iaf...). Kolla så förstår du snabbt.
Sen kör du en längre banjoskruv uppe vid cylindern precis som du säger.

Majk

Guest
WestW skrev:

Jag har kollat detta och jag tror att det går att ta den långa skruven från oket som binder de 2 banjokopplingarna samman , och sen använda den uppe vid bromshandtaget och flytta ner den korta från handtaget ner till oket...hängde du med :confused: man byter liksom plats på de båda.
Är inte du medlem i Lmc ? i sådana fall är det medlemspris just nu på stålomspunnet :tummenupp kolla här
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=35397
Slänger med en bild på Vinters billigaste mod... totalkostnad för två brickor = 8 kronor :yoparty

Bifogat

• 6 mm brickor.jpg
    6 mm brickor.jpg
    7.1 KB · Visningar: 73

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Majk skrev:
Jag har kollat detta och jag tror att det går att ta den långa skruven från oket som binder de 2 banjokopplingarna samman , och sen använda den uppe vid bromshandtaget och flytta ner den korta från handtaget ner till oket...hängde du med :confused: man byter liksom plats på de båda.
Är inte du medlem i Lmc ? i sådana fall är det medlemspris just nu på stålomspunnet :tummenupp kolla här
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=35397
Slänger med en bild på Vinters billigaste mod... totalkostnad för två brickor = 8 kronor :yoparty

Det låter ju som det kan funka. :tummenupp

Är tyvärr inte medlem utan bara hangaround än så länge. Kommer nog vara med och åka en del i sommar ändå.

Priset på slangar verkar okej men jag fixar nog det lika billigt här i Enköping. Men tack för tipset.

broms.JPG

broms1.JPG

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...