TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Skillnad i försäkring mellan 98, 00 hos TH

Tjena, pappsen här :yoparty

Kollade mellan skillnaden mellan en -98 och en -00 i försäkring hos TH. Enligt Sharpedge så skulle det vara massor, enligt hans svar. Detta är det svaret jag fick:

Hej igen,

Skillnaden på en garageförsäkring som du idag har skulle vara 135 kr per
helår om man jämför de två MC's.

Skillnaden mellan premierna för dessa MC's på en åretruntförsäkring skulle
vara 4 368 kr.

Den nya prissättningen är baserad på ett mycket stort arbete på statistik
från våra senaste 8 000 MC-skador. Vi har alltså 8000 mycket starka skäl för
vår premiesättning.

Skulle du ha några ytterligare frågor är du alltid välkommen åter.

Med vänlig hälsning


Lukas Sunesson
Trygg-Hansa
Internetsupporten
 

Majk

Guest
Nu sitter brickorna på plats , nån snäll person med verkstadshanbok som kan ge mig momenten på dom två översta fästerna ( först den stora muttern som sitter på ramen, sen den som håller stötdämparn i det övre fästet) :confused: Tack på förhand Majk :Bugar
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......

nanisan

SDK Socio #3442
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Limhamn
Hoj
Ducati 939 Supersport S -2020 , RD 500 LC -1984, Vespa 150 GL -1959
larrys tlr

J-Bone skrev:
du skulle inte kunna tänka dig och maila bilden på Larry´s yoshi tlr till mig så man får den lite större för den är bara så jävla vacker :banana
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Majk skrev:
Nu sitter brickorna på plats , nån snäll person med verkstadshanbok som kan ge mig momenten på dom två översta fästerna ( först den stora muttern som sitter på ramen, sen den som håller stötdämparn i det övre fästet) :confused: Tack på förhand Majk :Bugar

Den stora är 115Nm och den lilla är 50Nm. :cool
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Hojen ihopplockad

Angående byte av bromsslangar kan man inte Flytta "dubbelskruven" vid oket till cylindern, det är olika gängning. Men när man köper ett par som är delade vi cylindern istället för oket, så följer det med nu skruvar också.

Nu är bågen i princip ihopplockad, får bara hoppas den funkar också, har onda aningar om växellådan...

Är rätt nöjd själv, fast alla polerade detaljer syns dåligt på bilderna.

/Pajje
 

Bifogat

  • bågen25.JPG
    bågen25.JPG
    119.7 KB · Visningar: 98
  • bågen26.JPG
    bågen26.JPG
    136.1 KB · Visningar: 104
Last edited:

Majk

Guest
Man tackar WestW och J-Bone för det :Bugar Nu kan man fälla ner tanken och skruva dit alla små grejor :tummenupp
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Psychobiker skrev:
Angående byte av bromsslangar kan man inte Flytta "dubbelskruven" vid oket till cylindern, det är olika gängning. Men när man köper ett par som är delade vi cylindern istället för oket, så följer det med nu skruvar också.

Nu är bågen i princip ihopplockad, får bara hoppas den funkar också, har onda aningar om växellådan...

Är rätt nöjd själv, fast alla polerade detaljer syns dåligt på bilderna.

/Pajje

Fy SATAN så snygg den blev :bow
Den svarta ramen och alla andra svarta detaljer verkligen lyfter hela hojen till nya höjder!! :tummenupp

Kåpglaset var riktigt fränt, vad är det för tillverkare?
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Psychobiker skrev:
Angående byte av bromsslangar kan man inte Flytta "dubbelskruven" vid oket till cylindern, det är olika gängning. Men när man köper ett par som är delade vi cylindern istället för oket, så följer det med nu skruvar också.

Nu är bågen i princip ihopplockad, får bara hoppas den funkar också, har onda aningar om växellådan...

Är rätt nöjd själv, fast alla polerade detaljer syns dåligt på bilderna.

/Pajje


:bow:bow

Skitsnygg!!!! Me like alot!

Gillar dragningen av blåsen, högt och fint ska det vara :tummenupp
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Funderade lite på det här med dynon som M4 visar på sin sida.
Där går den ju inte ens till 10k rpm. Men varvtalsstoppet är ju på 11k. :va

Jag fattar inte, visar våra rpm-mätare fel eller är deras mätning helt åt skogen?

Någon som har kollat på sina bänkningar?
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Psychobiker skrev:
Nu är bågen i princip ihopplockad, får bara hoppas den funkar också, har onda aningar om växellådan...

Är rätt nöjd själv, fast alla polerade detaljer syns dåligt på bilderna.

/Pajje

:yoparty :banana :tummenupp :kär :jisses

Fy satan va läcker den blev snyggt jobbat :klappar
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
PutteLiten skrev:
Funderade lite på det här med dynon som M4 visar på sin sida.
Där går den ju inte ens till 10k rpm. Men varvtalsstoppet är ju på 11k. :va

Jag fattar inte, visar våra rpm-mätare fel eller är deras mätning helt åt skogen?

Någon som har kollat på sina bänkningar?

Det kanske va en Blå/Vit som bänkades dom e ju kända för & va lite slöa :fakta
 

Majk

Guest
Nu är allt på plats :tummenupp måste fråga - Hur mycket gör höjningen med 6mm (på stötdämparfästet) i cm bak ca :confused:
Kalla mig paranoid men jag tycker det gjorde en hel del , mina slanka hade problem att nå ner , men det kanske va för man prova i strumplästen :va

Kan bara säga att din hoj Psychobiker blev :tummenupp :tummenupp

Sen kan jag tala om att nu äre dags att åka hoj eller :confused: sommaren får fan skynda på nuuuuuuuuu :huvet
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Majk skrev:
Nu är allt på plats :tummenupp måste fråga - Hur mycket gör höjningen med 6mm (på stötdämparfästet) i cm bak ca :confused:
Kalla mig paranoid men jag tycker det gjorde en hel del , mina slanka hade problem att nå ner , men det kanske va för man prova i strumplästen :va

Kan bara säga att din hoj Psykobiker blev :tummenupp :tummenupp

Sen kan jag tala om att nu äre dags att åka hoj eller :confused: sommaren får fan skynda på nuuuuuuuuu :huvet

Ja, jag vet, 6mm vid fästet gör en hel del!! Jag fick problem med lutningen när den står på sidostödet, den blev så hög att man tror att den ska trilla!

Vet inte hur mycket du har hunnit köra hojen tidigare men du kommer garanterat att känna skillnaden i kurvorna nu. :tummenupp
 

Majk

Guest
:tummenupp
J-Bone skrev:
Ja, jag vet, 6mm vid fästet gör en hel del!! Jag fick problem med lutningen när den står på sidostödet, den blev så hög att man tror att den ska trilla!

Vet inte hur mycket du har hunnit köra hojen tidigare men du kommer garanterat att känna skillnaden i kurvorna nu. :tummenupp

Då är det inte mina slanka som har krympt under vintern alltså , låter kanon att det märks skillnad i kurvorna :tummenupp
Tror man att den ska trilla eller trillar den :confused: har den på depåstödet nu , kan ju iof prova att ställa den på sidostödet så får jag se :rofl
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Psychobiker skrev:
Angående byte av bromsslangar kan man inte Flytta "dubbelskruven" vid oket till cylindern, det är olika gängning. Men när man köper ett par som är delade vi cylindern istället för oket, så följer det med nu skruvar också.

Nu är bågen i princip ihopplockad, får bara hoppas den funkar också, har onda aningar om växellådan...

Är rätt nöjd själv, fast alla polerade detaljer syns dåligt på bilderna.

/Pajje
När jag ser denna TLSen så överväger jag nästan att kolla upp denna modellen också... även om det är en TLR jag vill ha ursprungligen...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top