Ond!!
Ibland blir man helt tokig på hur dåligt det är med mc reservdelars tillgång samt priser !
Killen jag köpte hojjen av hade gjort en riktig klåp weelie och lagt ikull hojjen och på så vis repat kåpa-fram, avgaskröken(strax nedanför ljuddämparen) samt pajjat växelpedalens "knopp".
Jag gick o beställde ny växelpedal efter jag försäkrat mej om att priset inte skulle nocka hela min ekonomi. Jag menar hur jela dyr kan en liten aluminium pinne vara? Efter två-tre veckors väntande kom så växelpedalen samt lameller som jag beställt vid samma tillfälle. Döm av min stora förvåning när lamellerna kostade 895:- och växelpedalen 850:-!?! Jag fick ett smärre vansinnesutbrott i butiken och lyckades då få ner priset till 550:- för växelpinnen. (då tjänade affären enligt säljaren 13
Jag kan då för
bööövelen inte förstå hur suzuki kan motivera de där priserna. Säljaren hade beställt pinnen ifrån ett annat bolag först men den var restad därför var han tvungen att beställa original.
Jag hade även lämnat in avgasröret för svetsbehandling och allt var klart. Jag hade även beställt de två avgaspackningarna som man var tvungen att byta ut eftersom jag hade monterat av röret. Beställningen gjorde jag ca 1,5 vecka innan jag åkte (trodde att det skulle räcka). Naturligtvis så kom inte packningarna i tid ( de har fortfarande inte kommit). Detta var kanske inte hela världen då det finns ett par andra affärer i staden där jag förvarar hojjen som borde ha dessa.
Laddad med hugger, växelpinne samt goda förhoppningar att hitta en packning så att jag kunde ta en lite smygpremiär med hojjen i det fina vädret åkte jag iväg.
Till min överväldigande ilska efter letande i fem affärer samt telefonsamtal till i princip varenda verkstad-affär i hela länet lyckas jag inte hitta den #¤?&"##$ pakningsfan! Allt är beställningsvara överallt. Helgen gick åt h.vete och mitt glada humör är puts väck!
Faktum att jag har hojjen 14 mil härifrån och ingen bil gör mej tokförbaskad efterssom jag inte bara kan tralla iväg till garaget o meka när prylarna väl dimper ner (när nu det blir????)
Varför skriver jag då det här?! Tja inte vet jag, hade inget bättre för mej faktiskt dessutom så behöver jag avreagera mej!
Passar på att slänga iväg en stor fläskig dojja i arslet på suzuki för deras priser och leveranstider på reservdelar!!!!!