TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Swede 1000R

Ny medlem
Gick med
10 May 2003
Ort
Kosmos
Hoj
Ducati 749s 2004
Hej Pojkar.
Undrar om nån av er vet var man kan få tag på såna här kontakter.
Har prövat på Suzuki,Elfa och några skrotar, men inget napp någonstans.
Tänkte bygga en semi-active TRE och vill helst inte börja klippa i oginal
kabelstam. :confused:
 

Bifogat

  • Set43_03.jpg
    Set43_03.jpg
    37.9 KB · Visningar: 78
  • Set43_04.jpg
    Set43_04.jpg
    36.2 KB · Visningar: 79

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
TLRR skrev:
Är så sjuk på dessa och så nära att beställa,men f*n £ 350 är mycket.SATO :drool :drool :rock
Sen funderar jag på Factory Pro EVO kit.Någon som hört något om detta kit.

Sato :tummenupp men £350 :huvet gilles går för £285 :) men det är ändå mycket pengar :gnissla
 

Hoj Jocke

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TL1000R, Yzf750
Swede 1000R skrev:
Hej Pojkar.
Undrar om nån av er vet var man kan få tag på såna här kontakter.
Har prövat på Suzuki,Elfa och några skrotar, men inget napp någonstans.
Tänkte bygga en semi-active TRE och vill helst inte börja klippa i oginal
kabelstam. :confused:

Jag beställde en Tre, pröjsade 250:- med porto! Helt okey! :)
 

Majk

Guest
TLRR skrev:
Är så sjuk på dessa och så nära att beställa,men f*n £ 350 är mycket.SATO :drool :drool :rock
Sen funderar jag på Factory Pro EVO kit.Någon som hört något om detta kit.

Sato looking real gooood.
Lär mig , är det växelgerjor till höger eller ?
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Som information så är allt svart på ramdetaljer pulverlackade, blev hur bra som helst. Och kåpglset kommer ifrån powerbrons (=S-racing, ca 900 kr)

Tack för kommentarerna förresten :Bugar , synd att det inte blir så mycket kört i sommar, drar till Liberia på onsdag, men det kommer fler sommrar.

Ha det fett pågar, och inga vurpor tack.
 

Bifogat

  • bågen29.JPG
    bågen29.JPG
    93.9 KB · Visningar: 100
Last edited:

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
1LiterDuckEater skrev:
blå vit är ju den snabbare, det vet ju alla...... :yoparty

om den "bara" varavr 10k......så måste du dreva om :D

för en gul varvar ÖVER 10k på 6:an :D :D
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
PutteLiten skrev:
Funderade lite på det här med dynon som M4 visar på sin sida.
Där går den ju inte ens till 10k rpm. Men varvtalsstoppet är ju på 11k. :va

Jag fattar inte, visar våra rpm-mätare fel eller är deras mätning helt åt skogen?

Någon som har kollat på sina bänkningar?

Min körde dom till 10,5K, jag tror dom (M4) har mätt på en orginalare som har kvar "soft rev limiter" och bryter vid 10K (tror jag).
 

Bifogat

  • TL1000R.jpg
    TL1000R.jpg
    81.3 KB · Visningar: 108

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Lite dum fråga kanske, men tror ni en orginal TLS bromspump (MasterCylinder) skulle passa till min XR?
Den är ju 14mm, och det är ju det som ISR rekomenderar till sina ok.
Och då oken är dyrare än jag budgeterat får jag försöka hitta en billig men bra M/C.

XR har bara ett ok, om nu någon inte förstog det... :tungan


Jag struntar i att den har en ful plastbehållare på toppen. Det indikerar ju ialla fall att jag inte kör med orginal pryttlar... :lol
(den ska ju mest gå gata så då kan det ju kvitta att den inte är så skogsanpassad som en "riktigt" enduro pump är)
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Ni som har TLRen, har ni helförsäkring eller kör ni bara på trafik? För som jag ser det är dom 2 de enda alternativen, för om jag skaffar en halv så är juh egentligen bara stöld o brand som man betalar för. Då kan jag likaväl skaffa en hel istället och betala ngra tusen extra...
 

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GEFLE
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
Är det nån här som ökat vevhusventilationen? I så fall hur? Har lite problem med att min TLS trycker olja vid packboxen runt "push rod" alltså tryckpinnen till kopplingen. Har tröttnat på att ha "kontinuerlig kedjesmörjning" på hojen! :mad: Obs.. packboxen redan bytt en gång, kan det vara så att ledningarna för vevhusventilationen ha geggat igen oxå..?

Har mina egna ideér men nån annan har säkert klurat på detta redan!
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
sharpedge skrev:
Då kan jag likaväl skaffa en hel istället och betala ngra tusen extra...

i månaden

:huvet gamarna på f-bolagen vill ha din själ som betalning

Det brukar bli väldigt dyrt med hel/hel kan jag meddela. Kika i denna tråd på tidigare inlägg. Har snackats en del om försäkringar vet jag.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
WestW skrev:
i månaden

:huvet gamarna på f-bolagen vill ha din själ som betalning

Det brukar bli väldigt dyrt med hel/hel kan jag meddela. Kika i denna tråd på tidigare inlägg. Har snackats en del om försäkringar vet jag.

Trafik Halv Hel
6703 12438 19563

är det jag får betala för en 98 iaf
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag har halvförsäkring på min TLR -99.
Betalar runt 12 om året. SKulle jag gissa jag har inte den påställt året runt. Men det var runt en tusing i månaden.

Trafik och Halv skilde 2000kr per år för mig, så jag tog hal, jag har visserligen eget garage, men litar inte på det. Det är två kvarter bort...
Sedan så åker jag ibland iväg på MC träffar, till polare över natten, släkt, flickvän etc. Och vid alla dessa tillfällen står den utomhus. :eek:
så för mig har trafik inte varit aktuellt.
(Men jag följde diskusionen i den andra tråden)
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Jag hade hel/hel förra året bara 24.000:- :huvet
Men vid avställning så sjunker den från 2000:-/mån till 90:-/mån.

Hur det blir i år vet jag ej :gnissla
 

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
TL1000s -97
1LiterDuckEater skrev:
Min körde dom till 10,5K, jag tror dom (M4) har mätt på en orginalare som har kvar "soft rev limiter" och bryter vid 10K (tror jag).

Jo, apropå fina kurvor :tuttar så var det säkert ett år sen jag postade min senast så då är det väl dax igen? Brum brum på er pojkar :tummenupp
 

Bifogat

  • Bänkning för SPjpg.jpg
    Bänkning för SPjpg.jpg
    96.4 KB · Visningar: 94
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top