TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
PutteLiten skrev:
J-Bone, stålar skickade. :)

Vill du ha min adress, eller får du den via PayPal? :va

Har fått pengar och adressen följde också med. :tummenupp

Tyvärr var jag tvungen att uppgradera mitt konto för att kunna ta emot betalningen och de tar tydligen 3% på alla transaktioner till mitt konto. :banghead

Men det är inget varken du eller jag kunde veta om så det är lugnt! Ser ut som att du får bjussa på en kaffe istället.... :lol
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Den där länken visar modeller i USA och vissa färger finns inte med.
Den svarta till TLS heter "Pearl novelty Black" och har koden 33J
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Majk skrev:
Okej ska försöka fixa till det på en gång sorry :huvet

Nu finns länken även här så är allt ordnat hoppas jag :tummenupp
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=576360#post576360
Jag skrev upp dig J-Bone på listan, om det var ok :confused:

/Majk

Inte för att spamma men det är en till träff på gång en TL-TRÄFF i Lindesberg den 30/5 12.00 vid statoilmacken där vi är hittils 5-6 stycken.

Kolla in på http://tl1000.fly.to/ eller läs nedan eller både ock :)

Saxat från http://tl1000.fly.to/

Det blir bara roligare och roligare..........tl träffen är ett faktum!!! Har fått mejl från Mackan från Gävle,från Lasse i Stockholms trakten,mejl från Martin i Nynäshamn att de kommer på TL träffen!!! Häng på nu ni andra..............som läser detta!!!Kom på tl träffen och ha det mysigt och roligt,med det gemensamma intresset: motorcycklar,speciellt SUZUKI s TL TWINNAR!!!Oj vad kul det ska bli!!!
Hör av er till mig , ni som inte gjort det ännu!!! Till:
ozzyman41@hotmail.com Precis som Martin W sa:det blir inte roligare än man gör det!!! Och vi kommer att ha jätte kul!!! SÅ DET SÅ!!!

M.v.h OZZYMAN
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Så, nu har jag vart och kollat på hojen(TL1000R -98) i fråga jag ska köpa(för det ska jag). Men nu är det så att den bara tänder på en cylinder. Vi kollade att tändstiftet får en gnista så ett elektriskt fel är det knappast. Vi gissar på att det kan vara ett insprutningsfel(den kanske har kloggat igen under vintern så den inte får in tillräckligt med bränsle i cylindern. Han har inte startat den under vintern). Han ska lämna in den på service så felet kommer åtgärdas, men borde jag vara orolig att ngt sånt här kommer hända fler gånger??
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
J-Bone skrev:
Har fått pengar och adressen följde också med. :tummenupp

Tyvärr var jag tvungen att uppgradera mitt konto för att kunna ta emot betalningen och de tar tydligen 3% på alla transaktioner till mitt konto. :banghead

Men det är inget varken du eller jag kunde veta om så det är lugnt! Ser ut som att du får bjussa på en kaffe istället.... :lol


aaaaaahh, fan jag visste ju om det där!!
Men hade helt glömt bort det. :kocko

Jaja, kaffe är ju gott :)
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Faaaen. :(

Loopade med XRen idag. :(

Jaja, mest stoltheten (och baklampan) som är sårad.
Men nu behöver jag en ny baklampa pronto... :tungan

ryggen fick sig nog en smäll, för det känns lite stelt för tillfället. Mne kan ju var av allt mekandet efter krashen oxå.
Blev ju lite att fixa till. Men som sagt, allt utom baklampan är fixat. :)
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
sharpedge skrev:
Så, nu har jag vart och kollat på hojen(TL1000R -98) i fråga jag ska köpa(för det ska jag). Men nu är det så att den bara tänder på en cylinder. Vi kollade att tändstiftet får en gnista så ett elektriskt fel är det knappast. Vi gissar på att det kan vara ett insprutningsfel(den kanske har kloggat igen under vintern så den inte får in tillräckligt med bränsle i cylindern. Han har inte startat den under vintern). Han ska lämna in den på service så felet kommer åtgärdas, men borde jag vara orolig att ngt sånt här kommer hända fler gånger??

Säkert ingen fara.

Tror jag sagt det tidigare och jag säger det igen. Känns det inte rätt, köp inte hojen.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Men det känns väldigt rätt denna ggn. Och säljaren var väldigt öppen om allt, själv hade jag aldrig vetat att den bara tände på en cylinder(ja, jag har tummen så långt upp i r***n) och hade han vart oärlig så hade han struntat i att säga det. Jag brukar ha god personkännedom och denna killen vill verkligen att allt funkar och att jag ska bli nöjd.

Jag tror att det med tändningen bara är ett vinterproblem, men anledningen jag skrev här var att kolla om ni hade ngra idéer/varit med om det själva (ni som har TLRen).
 

Majk

Guest
tl1000larsson skrev:
Inte för att spamma men det är en till träff på gång en TL-TRÄFF i Lindesberg den 30/5 12.00 vid statoilmacken där vi är hittils 5-6 stycken.

Kolla in på http://tl1000.fly.to/ eller läs nedan eller både ock :)

Okej nu har jag satt 15 maj som datum så får vi se om det funkar :tummenupp

Sharpedge -han skulle ju fixa till den så då är det ju okej ,han skulle väl lämna in den eller nåt.
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Twosaint, jag har tappat bort din adress, skicka igen så är du sjysst. Ska pröjsa boxarna nu. :banana
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
sharpedge skrev:
Men det känns väldigt rätt denna ggn. Och säljaren var väldigt öppen om allt, själv hade jag aldrig vetat att den bara tände på en cylinder(ja, jag har tummen så långt upp i r***n) och hade han vart oärlig så hade han struntat i att säga det. Jag brukar ha god personkännedom och denna killen vill verkligen att allt funkar och att jag ska bli nöjd.

Jag tror att det med tändningen bara är ett vinterproblem, men anledningen jag skrev här var att kolla om ni hade ngra idéer/varit med om det själva (ni som har TLRen).
Det är bara att köpa! Lite småfel går alltid att fixa. Säkert bara nåt jela tändstift som soggat igen eller nåt! :tuttar
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Kan någon svara på hur man på smidigaste sätt gör highpipes till sin TLS? Ser ju så jeeeeeeeeeela fett ut :yoparty
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Båjs!
TFI-lådorna är betalade och beställda! :fyllisar

väntar på någon form av bekräftelse från säljaren... så är det bara att hålla tummarna att vi får dem snart! :tomten
 

hummel

Förlovad (Namorado)
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Realengo (Rio de Janeiro) Brazil
Hoj
2x suzuki x4 -82/83, Suzuki yes 125-09, polo-91
Nice J-Bone :yoparty :yoparty ska bli kul att pilla lite med den :tomten

?Är det nån på tråden som har vä.org.avgasrör över har lite konstiga vinklar på mitt (klotad)
 

Majk

Guest
J-Bone skrev:
Båjs!
TFI-lådorna är betalade och beställda! :fyllisar

väntar på någon form av bekräftelse från säljaren... så är det bara att hålla tummarna att vi får dem snart! :tomten

Låter toppen :tummenupp nu är det bara att vänta.... :va tiden går sakta nu :hihi
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
sharpedge skrev:
Så, nu har jag vart och kollat på hojen(TL1000R -98) i fråga jag ska köpa(för det ska jag). Men nu är det så att den bara tänder på en cylinder. Vi kollade att tändstiftet får en gnista så ett elektriskt fel är det knappast. Vi gissar på att det kan vara ett insprutningsfel(den kanske har kloggat igen under vintern så den inte får in tillräckligt med bränsle i cylindern. Han har inte startat den under vintern). Han ska lämna in den på service så felet kommer åtgärdas, men borde jag vara orolig att ngt sånt här kommer hända fler gånger??


en service fixar det där...



(missade den på samma hela tiden???)
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Så, nu startar hojen. Allt som behövdes var lite startgas och den gick som en pärla. så förhoppningsvis så har jag hojen till slutet av denna vecka :banana
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top