TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
20SK skrev:
Tjena gott folk, var och böt olja och oljefilter idag och starade upp hojjen och lät den bli varm osv, under vintern har jag gjort luftburksmodden och bytt stift. När motorn blivit varm idag så varvade jag upp hojjen och kollade bakåt när jag gasade och det kom ut väldigt mörk rök, nu stod jag i garaget så allt samlades så det såg förmoderligen mer illa ut än vad det var men nu undrar jag vad som kan orsaka den svarta röken, jag har haft samma bensin sen jag parkerade i höstas kan det vara den som spökar för den spottade inte ut någon svartrök när jag ställde in den i höstas ?

Blir ju lite orolig nu.

Svarta röken är nog ingen fara. Hojen har ju stått still länge. Säkert en massa sot och oförbränt bränsle som uppstår när den står och går på tomgång.

Jag brukar aldrig köra på soppa som stått i tanken en hel vinter. Se till att det är tomt eller lite kvar. Sen slår man i ny fräsch soppa när det är dags att starta. Det är ju en slags "bäst-före" datum på soppa.

Du får berätta hur hojen känns efter luftburksmodden om det vart nån skillnad.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
-[stiXen]- skrev:
Halloj.....sitter här och funderar lite på det här med hårdare kopplingsfjädrar till TLS:n....som alla vet har lite prob med slirande kopplingar (pga den oerhördt brutala kraften...... :D....) jaja nog med BS....undrar om nån vet om det finns färdiga set att köpa och hur mycket man får pröjsa samt vart man kan få tag på dom....... :confused:

Ps. gör som jag, ta en skarvsladd och en hårtork och gå ut på gården och blås lite....så kommer våren mycke snabbare.... :tungan ds.

Jag tog ca 1mm tjocka brickor och på så sätt "shimsade" mina befintliga kopplingsfjädrar. Hårdare kopplingshandtag men vad gör det när man är stark och bättre bett i kopplingen. Kostade gratis. Fan va snål jag e
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
WestW skrev:
... Du får berätta hur hojen känns efter luftburksmodden om det vart nån skillnad.
Det kan jag berätta att det blir i stort sett ingen märkbar skillnad. Kanske i toppfart eller i bänken men ingen märkbar skillnad i acc. Eller så är jag för feg för att vrida ur?

Ang brickor i kopplingsfjädrarna och hårdhet i handtaget så kan jag väl tipsa om att även hårdare kopplingsfjädrar ger hårdare handtag.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
jag tyckte att min kändes lite rappare efter att jag gjort luftburksmod och satt i K&N... men jag gjorde båda samtidigt så jag vet inte vilken grej som påverkade mest. Sen så märks det nog inte riktigt förrän man har justerat sprutet, mera luft men inge mer bränsle liksom... :huvet

Lääängtar till TFI-boxen kommer !! :banana

påminner mig om att jag ska maila greg och fråga om de har skeppats än.... :tomten
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Fräsig film!! Banan såg inte så tråkig ut alls men vad var det för knepig "schican" de stoppat in i början på start/mål-rakan?
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Blää...körde hojen ifrån jönköping till götet häromveckan (ca 14 mil + typ två mil raggarkörning runtomkring i jkpg innan jag åkte) Reserven slog på innan jag var framme i götet...jösses..jag har köpt ett fyllo till hoj! :fyllisar
Tur att jag inte har köpt en massa boxar som ger hojen ännu mer soppa...hojen drar ju mer än en japs bil fullastad med folk för bövelen!
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Chiefen skrev:
Blää...körde hojen ifrån jönköping till götet häromveckan (ca 14 mil + typ två mil raggarkörning runtomkring i jkpg innan jag åkte) Reserven slog på innan jag var framme i götet...jösses..jag har köpt ett fyllo till hoj! :fyllisar
Tur att jag inte har köpt en massa boxar som ger hojen ännu mer soppa...hojen drar ju mer än en japs bil fullastad med folk för bövelen!

ehh... bryr du dig verkligen om soppaförbrukningen på en bushoj? :7peta :)
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Chiefen skrev:
Blää...körde hojen ifrån jönköping till götet häromveckan (ca 14 mil + typ två mil raggarkörning runtomkring i jkpg innan jag åkte) Reserven slog på innan jag var framme i götet...jösses..jag har köpt ett fyllo till hoj! :fyllisar
Tur att jag inte har köpt en massa boxar som ger hojen ännu mer soppa...hojen drar ju mer än en japs bil fullastad med folk för bövelen!
just det ja, vore bra att veta förbrukningen på en TLR :>

17liter i tanken.... borde väl ge åtminstone 17 mil eller?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
sharpedge skrev:
just det ja, vore bra att veta förbrukningen på en TLR :>

17liter i tanken.... borde väl ge åtminstone 17 mil eller?

Beror helt på hur tung högerhand du har. Du kan smyga omkring runt 0,5 om du vill men du kan även hamna på litern om du är på det humöret. Jag brukar väl ligga nånstans däremellan 0,7 - 0,8 ungefär.


Gubbs! Fick detta från Greg idag!
"They have been shipped out, we have sent them by United States Post, We were
having a problem with UPS as they were giving us a much higher price than
what they had quoted us, but the boxes have left Vegas yesterday and your
payment has been received. I don't know what the delivery time is on your
order but I would say about 2 weeks.

Greg
toyzforboys@telus.net
"
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Vafan klagar ni över? Jag har åkt turbomatad Corvette som utan vidare sög i sig 400:- soppa på en kväll trots att man stog och snackade en massa under kvällen!
Håll igen kakluckan, tanka och var glad! Det är lekpengar det handlar om!
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
J-Bone skrev:
Gubbs! Fick detta från Greg idag!
"They have been shipped out, we have sent them by United States Post, We were
having a problem with UPS as they were giving us a much higher price than
what they had quoted us, but the boxes have left Vegas yesterday and your
payment has been received. I don't know what the delivery time is on your
order but I would say about 2 weeks.

Greg
toyzforboys@telus.net
"


Gött, men UPS??
Jag är ju aldrig hemma när de dyker förbi.
Var hamnar grejerna då? (om inte grannen är hemma och tar emot dem som vanligt...)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
PutteLiten skrev:
Gött, men UPS??
Jag är ju aldrig hemma när de dyker förbi.
Var hamnar grejerna då? (om inte grannen är hemma och tar emot dem som vanligt...)

Putte, läs om.. läs rätt. :)
De kommer INTE med UPS, de är skickade med US Postal Service... :)
 

Majk

Guest
Robban_C skrev:
Vafan klagar ni över? Jag har åkt turbomatad Corvette som utan vidare sög i sig 400:- soppa på en kväll trots att man stog och snackade en massa under kvällen!
Håll igen kakluckan, tanka och var glad! Det är lekpengar det handlar om!

Då har vi nått gemensamt , jag har åkt Cuda -71 som söög i sig 3 liter milen men den va ju spygrön så det kompenserar en hel del :yoparty
F`låt spammet :huvet

Fick min TFI box idag så nu ska det meckas :rofl NOT men jag önskade att den va här redan :huvet
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
J-Bone skrev:
Putte, läs om.. läs rätt. :)
De kommer INTE med UPS, de är skickade med US Postal Service... :)


Gött. :)
Jag har posten på andra sidan gatan :)

Hade litta bråttom när jag läste, såg bra UPS... :tungan
 

pmo

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RR
Dags att modda..

Har en näst intill original TLR - och måste bara fixa till den i år.
Det jag främst söker är: Undertail (Top Gun), Hugger (Pyramid c/f), Double Bubble kåpglas.
Någon som vet om det går att få tag på prylarna i Sverige? Om inte - var handlar jag då?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TL1000R skrev:
Har en näst intill original TLR - och måste bara fixa till den i år.
Det jag främst söker är: Undertail (Top Gun), Hugger (Pyramid c/f), Double Bubble kåpglas.
Någon som vet om det går att få tag på prylarna i Sverige? Om inte - var handlar jag då?

FSMD TopGun undertail köper du av Krisnett (www.krisnett.com), skicka ett mail och fråga pris.

Pyramid hugger kan du köpa i Sverige av S-racing.

Kåpglas har säkert S-racing också...

:tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top