20SK skrev:Tjena gott folk, var och böt olja och oljefilter idag och starade upp hojjen och lät den bli varm osv, under vintern har jag gjort luftburksmodden och bytt stift. När motorn blivit varm idag så varvade jag upp hojjen och kollade bakåt när jag gasade och det kom ut väldigt mörk rök, nu stod jag i garaget så allt samlades så det såg förmoderligen mer illa ut än vad det var men nu undrar jag vad som kan orsaka den svarta röken, jag har haft samma bensin sen jag parkerade i höstas kan det vara den som spökar för den spottade inte ut någon svartrök när jag ställde in den i höstas ?
Blir ju lite orolig nu.
-[stiXen]- skrev:Halloj.....sitter här och funderar lite på det här med hårdare kopplingsfjädrar till TLS:n....som alla vet har lite prob med slirande kopplingar (pga den oerhördt brutala kraften..........) jaja nog med BS....undrar om nån vet om det finns färdiga set att köpa och hur mycket man får pröjsa samt vart man kan få tag på dom.......
![]()
Ps. gör som jag, ta en skarvsladd och en hårtork och gå ut på gården och blås lite....så kommer våren mycke snabbare....ds.
Det kan jag berätta att det blir i stort sett ingen märkbar skillnad. Kanske i toppfart eller i bänken men ingen märkbar skillnad i acc. Eller så är jag för feg för att vrida ur?WestW skrev:... Du får berätta hur hojen känns efter luftburksmodden om det vart nån skillnad.
Chiefen skrev:Blää...körde hojen ifrån jönköping till götet häromveckan (ca 14 mil + typ två mil raggarkörning runtomkring i jkpg innan jag åkte) Reserven slog på innan jag var framme i götet...jösses..jag har köpt ett fyllo till hoj!![]()
Tur att jag inte har köpt en massa boxar som ger hojen ännu mer soppa...hojen drar ju mer än en japs bil fullastad med folk för bövelen!
just det ja, vore bra att veta förbrukningen på en TLR :>Chiefen skrev:Blää...körde hojen ifrån jönköping till götet häromveckan (ca 14 mil + typ två mil raggarkörning runtomkring i jkpg innan jag åkte) Reserven slog på innan jag var framme i götet...jösses..jag har köpt ett fyllo till hoj!![]()
Tur att jag inte har köpt en massa boxar som ger hojen ännu mer soppa...hojen drar ju mer än en japs bil fullastad med folk för bövelen!
sharpedge skrev:just det ja, vore bra att veta förbrukningen på en TLR :>
17liter i tanken.... borde väl ge åtminstone 17 mil eller?
Nae..hehe gör väl egentligen inte det..får köpa ett par sexpack mindre i veckan bara! ^^J-Bone skrev:ehh... bryr du dig verkligen om soppaförbrukningen på en bushoj?![]()
![]()
Vafän? har du nån som hjälper till att putta då eller??Vee-twn skrev:Jag brukar köra 20/22-24 mil på en tank
J-Bone skrev:Gubbs! Fick detta från Greg idag!
"They have been shipped out, we have sent them by United States Post, We were
having a problem with UPS as they were giving us a much higher price than
what they had quoted us, but the boxes have left Vegas yesterday and your
payment has been received. I don't know what the delivery time is on your
order but I would say about 2 weeks.
Greg
toyzforboys@telus.net"
PutteLiten skrev:Gött, men UPS??
Jag är ju aldrig hemma när de dyker förbi.
Var hamnar grejerna då? (om inte grannen är hemma och tar emot dem som vanligt...)
Robban_C skrev:Vafan klagar ni över? Jag har åkt turbomatad Corvette som utan vidare sög i sig 400:- soppa på en kväll trots att man stog och snackade en massa under kvällen!
Håll igen kakluckan, tanka och var glad! Det är lekpengar det handlar om!
J-Bone skrev:Putte, läs om.. läs rätt.
De kommer INTE med UPS, de är skickade med US Postal Service...![]()
TL1000R skrev:Har en näst intill original TLR - och måste bara fixa till den i år.
Det jag främst söker är: Undertail (Top Gun), Hugger (Pyramid c/f), Double Bubble kåpglas.
Någon som vet om det går att få tag på prylarna i Sverige? Om inte - var handlar jag då?
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |