tl1000larsson
varför eller hur ?
sharpedge skrev:Så, nu startar hojen. Allt som behövdes var lite startgas och den gick som en pärla. så förhoppningsvis så har jag hojen till slutet av denna vecka
Fan va kul grattis
sharpedge skrev:Så, nu startar hojen. Allt som behövdes var lite startgas och den gick som en pärla. så förhoppningsvis så har jag hojen till slutet av denna vecka
sharpedge skrev:nope, jag testade nyss och hade också problem att komma åt sidan
PutteLiten skrev:Någon som kommer in på TL planet??
Eller är det min dator som strular igen?
Jo, det förstås... Men jag ville gärna åka och kolla på hojen först... Din hade blivit mitt nästaval isf om denna hade sketet sig... vilket det nu inte gjorde. SorryobruT skrev:he he jag är väll den ende som beklagar dit val
OBS läs med IRONI....
hur kan du köpa en hoj med 2 ägare mer som gått längre och är 6000 kr dyrare??????(pluss att min hadde dubbla fälgar med däck)
180mil är INTE nått att skylla på
hoppas du blir nöjd
Chiefen skrev:Kan någon svara på hur man på smidigaste sätt gör highpipes till sin TLS? Ser ju så jeeeeeeeeeela fett ut
Argebargle!! Det där blev jag inte mycker klokare av om jag ska vara ärlig.WestW skrev:Har också klurat på det en del.
Läs mer här och förklara för mig vad dom gjort
http://tlplanet.com/forums/showthread.php?s=&threadid=16285&highlight=high+pipes+TLS
Mmm...får ju bli nåt sånt. Snackade med min lokala mcverkstad o han sa att det inte skulle vara några problem att fixa det åt mej. Jag sa till honom att räkna lite på vad det skulle kosta att göra det åt mej..får väl hoppas att han inte skinnar mej! hääh..orkar inte gå en tig kurs just nuRobban_C skrev:Här kommer snabbkursen :
TL har avgas i rostfritt, de flesta moderna hojar har väl det.
Rf KAN (notera att jag skriver "KAN", inte "bör") svetsas med gassvets men det ser för bedrövligt ut och ger antagligen rotfel.
Rf kan svetsas med MIG men det ser halvkasst ut och ger antagligen rotfel om man inte har rotskydd.
Rf kan svetsas med pinne, brukar bli finfint men lämpar sig inte för dessa tunna gods.
Rf kan, och bör, svetsas med TIG. Gärna med rotskydd, dvs svetsgas på "baksidan" av det man svetsar, dvs i vårt fall inuti rören. Ger en rostfri fog som kräver allt från ingen till en hel del bearbetning beroende på estetiska krav. Oftast nöjer man sig med borstning men ni ska väl förstås polera.
Rotskyddet behövs inte om inte estetiska skäl kräver detta. I vårt fall handlar det dock inte om estetik eftersom "Skogaholmslimpan" (fogen växer och blir stenhård på baksidan utan rotskydd) hamnar på insidan av röret men det handlar om goda/dåliga strömningsegenskaper.
Kapa? Vinkelkap!
Robban_C skrev:Flertalet MC-verkstäder är INTE kapabla att jobba i rf. Många av dom är knappt kapabla att jobba i svartplåt.
Å andra sidan ska man nog inte klaga på dom för det eftersom det inte är det som är deras huvuduppgift.
Men det hindrar ju inte att din verkstad är undantaget som bekräftar.
-[stiXen]- skrev:Halloj.....sitter här och funderar lite på det här med hårdare kopplingsfjädrar till TLS:n....som alla vet har lite prob med slirande kopplingar (pga den oerhördt brutala kraften...... ....) jaja nog med BS....undrar om nån vet om det finns färdiga set att köpa och hur mycket man får pröjsa samt vart man kan få tag på dom.......
Ps. gör som jag, ta en skarvsladd och en hårtork och gå ut på gården och blås lite....så kommer våren mycke snabbare.... ds.
-[stiXen]- skrev:Halloj.....sitter här och funderar lite på det här med hårdare kopplingsfjädrar till TLS:n....som alla vet har lite prob med slirande kopplingar (pga den oerhördt brutala kraften...... ....) jaja nog med BS....undrar om nån vet om det finns färdiga set att köpa och hur mycket man får pröjsa samt vart man kan få tag på dom.......
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|