TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Köp en Bitubo! Kostar småpengar jämfört med Öhlins. Maxton eller Hyperpro kan du få tag på i England till hyfsade priser också. Vee-twn kan nog visa massor av bilder på Bitubon på hans TLS! Lasse har också en på sin. :tummenupp


Tengil skrev:
Det fick bli Castrol. W10 olja ska det vara.

Hösten 2 år sen böt jag första p-boxen och fylde på ny olja i det benet. Sen var det dags att ställ hojen för vintern.

Förra året pajade jag andra p-boxen vid en misslyckad posör slangning på första turen... jaja. Iaf så körde jag inte så mycket för jag hölls med en massa annat och tyckte att väghålningen var knas.

Nu när jag böt den och kollade oå ett gammalt kvitto visadet sig att jag har haft i w20 olja vi det bytet! :kocko Det var dock MC-firman som sa att det skulle vara den... kollade inte själv. :huvet

Efter att ha bytt till W10 olja i båda benen är den ny en dröm på vägen! :kär

Är det nån som monterat en annan bakdämpare? Jag önskar mig en Öhlinare av :tomten varge år men jag är visst för stygg... HAr snackat med Lasse Carlbark och han har prövat en TLs med Öhlinare bak och säger att det "blir som en ny hoj med den bak". Iofs så kanske han bara vill sälga mig en...
Tyvär kostar dom ju lika mycket som en natt med prinsessan Madelene. :3freak
Men jag älskar min TL och när jag blir rik ska hon få allt vad hon förtjänar. :tummenupp
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
J-Bone skrev:
Köp en Bitubo! Kostar småpengar jämfört med Öhlins. Maxton eller Hyperpro kan du få tag på i England till hyfsade priser också. Vee-twn kan nog visa massor av bilder på Bitubon på hans TLS! Lasse har också en på sin. :tummenupp
If you ask you shall receive :D

Tomt och bra
Mekning-005.jpg


Ny Bitubo på plats
Mekning-006.jpg
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
tl1000larsson skrev:
Passade på att låna skrivaren på jobbet nu I helgen :lol
Bara 477 sidor men nu har man en verkstads manual :tummenupp + att man slipper slå på burken för att hitta info.

Är det den på 44MB som man kan hitta lite här och var elller har du hittat någon bätre?
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
0x2142 skrev:
Är det den på 44MB som man kan hitta lite här och var elller har du hittat någon bätre?

Jag känner igen den. Det är den på 44MB med pisskvalitet. Har också skrivit ut den nämligen.

Tycker vi borde gå ihop och fiffla till så vi får en med bra kvalitet i dataformat.
Måste ju finnas någonstans billigt?
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Chiefen skrev:
1. bytt olja o filter
3. ny soppa sen vinterförvaringen
4. alldeles ny luft i bromsarna
1. Modd?
3. Modd?
4. Luft i hejdarna? Du har missförstått ett och annat! :7peta
:D

Ang verkstadshandbok:
Den där andra på 170 MB (eller vad den nu var då?). Fast den var väl till tiller. Men ändå. Bok som bok, det lilla som skiljer går ju oftast att rå på ändå.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Är det ngn mer än jag som drabbats av frekventa bakljusbyten? Antagligen så skakar skiten sönder. Är det någon som testat att installera lysdioder istället till baklyktorna?

Och finns det färdiga lysdioder som passar i en vanlig glödlampsockel?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
sharpedge skrev:
Är det ngn mer än jag som drabbats av frekventa bakljusbyten? Antagligen så skakar skiten sönder. Är det någon som testat att installera lysdioder istället till baklyktorna?

Och finns det färdiga lysdioder som passar i en vanlig glödlampsockel?

Mina LED´ar har skakat sönder ett par gånger, lödningarna är alldeles för klena så jag har lött om dem, nu håller det. Det finns färdiga LED´ar som passar i originalsockeln men jag kommer inte ihåg var jag har sett dem... :va
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Robban_C skrev:
1. Modd?
3. Modd?
4. Luft i hejdarna? Du har missförstått ett och annat! :7peta
:D

HÄhä, sköjjar lite bara juuu :fatta! :) ! Väntar fortfarande på delar ifrån USA (har väntat EN månad nu). När jag fått dem ska jag sätta igång lite, blir inget allarligt, bara 6-kolvsok, K&N filter, undertail och slutligen ska jag fixa highpipes på hojen (så jeeela läckert). Kanske lite lackning på diverse prylar oxå!?
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Jo, jag förstod att det var ploj men var bara tvungen....

Apropå highpipes:
Själv är jag sugen på att bygga seatpipes på min TLR men jag vill inte gärna sumpa det fina "bagageutrymme" som är under sadeln. Har åkt lite FZR1000 ett par dar. Det går ju det också men det finns ju ingen plats under sadeln! Får plats med ett bromsskivelås men extratröjan, jättehänglåset och låskättingen då? Inte en chans.
Så jag tror nog att jag skippar det där med seatpies. Tyvärr. :(
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
WestW skrev:
Jag känner igen den. Det är den på 44MB med pisskvalitet. Har också skrivit ut den nämligen.

Tycker vi borde gå ihop och fiffla till så vi får en med bra kvalitet i dataformat.
Måste ju finnas någonstans billigt?

Japp 44,5MB

Men kvaliteten på utskriften blev kanon inte minsta sudd eller nåt :7peta
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Robban_C skrev:
Jo, jag förstod att det var ploj men var bara tvungen....

Apropå highpipes:
Själv är jag sugen på att bygga seatpipes på min TLR men jag vill inte gärna sumpa det fina "bagageutrymme" som är under sadeln. Har åkt lite FZR1000 ett par dar. Det går ju det också men det finns ju ingen plats under sadeln! Får plats med ett bromsskivelås men extratröjan, jättehänglåset och låskättingen då? Inte en chans.
Så jag tror nog att jag skippar det där med seatpies. Tyvärr. :(

Jupp, seatpipes verkar lite bökigt!
Det finns ju olika varianter av highpipes har man ju sett. Själv gillar jag inte de där som petar diagonalt upp. Jag ska göra som en krök så att burkarna följer ramens vinkel parallellt med bak kåpan. Som typ denna läckra hoj som tillhör nån här på SH (kommer inte ihåg vem bara..sorry sorry) De läckraste highpipes jag sett ialla fall (komplimanger är alltid kul att dela ut :fyllisar ).
highmountmindre.JPG
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Chiefen skrev:
Jupp, seatpipes verkar lite bökigt!
Som typ denna läckra hoj som tillhör nån här på SH. De läckraste highpipes jag sett ialla fall (komplimanger är alltid kul att dela ut :fyllisar ).
Nämen!!! Den där känner jag igen :tungan

Förresten... Tack så mycket för komplimangen!! :banana
 
Last edited:

KrilleTL

Klart grabben ska ha en TL
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Skåne
Hoj
TL1000R
En lite fråga till alla TL åkare. När ska ventilerna justeras på TL:en? Har bara haft min i 2 veckor så jag har inte så stor koll än, den har gått ca1270 mil.
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
KrilleTL skrev:
En lite fråga till alla TL åkare. När ska ventilerna justeras på TL:en? Har bara haft min i 2 veckor så jag har inte så stor koll än, den har gått ca1270 mil.

vid 2400mil
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Äntligen fick jag mina 6-kolvs ok! Hur mycket är ett par begagnade 4-kolvs ok värda? Kan ju lika gärna sälja dem istället för att de ligger o skräpar i nån låda om det nu är nån som köper sånna!?
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
tl1000larsson skrev:
Japp 44,5MB

Men kvaliteten på utskriften blev kanon inte minsta sudd eller nåt :7peta

Nä det är jag med på, men när bilderna är i sunkig kvalitet så man får gissa vad det är i bland så blir det inte så snyggt när man skriver ut.

Jag skulle vilja ha knivskarpa färgbilder att glutta på :rolleyes:
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
WestW skrev:
Nä det är jag med på, men när bilderna är i sunkig kvalitet så man får gissa vad det är i bland så blir det inte så snyggt när man skriver ut.

Jag skulle vilja ha knivskarpa färgbilder att glutta på :rolleyes:

Pöjkar pöjkar! Fan manualen är ju på typ 400 sidor eller så. Betänk att ni ska köpa papper och "bläck". Kostnaden för detta är ju typ lika hög som att köpa en splajrans ny manual för typ 300:- o få den inbunden o hela kittet! Kvallen talar ju dessutom för sig själv. Visserligen kommer man ju runt kostnaden om man skriver ut på firmans skrivare men kvaliten blir ju densamma dvs sunkig!
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Chiefen skrev:
Fixade du det där själv med svets o lite jävlar anamma eller köpte du färdiga highpipes??
Köpte av en kille i Göteborg... Han hade dock köpt materialet till dämparna av URM (ligger utanför Sundsvall, www.urm.se) och hade en kompis som fixade rören. De väger ungeför lika mycket tillsammans som en (1) dämpare.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top