TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

hummel

Förlovad (Namorado)
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
2x suzuki x4 -82/83, Suzuki yes 125-09, polo-91
Majk skrev:
Okej man tackar :Bugar Då ska jag koppla in det imorgon.
Jag förutsätter att det innefattar det som står under kopplinsschemat till TLR:en
Det står så här :
Because the TL1000R only fires the secondary injectors at high rpm the TFI box must be connected to the wires for the primary injector for each cylinder.

Vad jag menar är det alltså Green/White och Green/black som är till primären eller ? Spelar det då ingen roll vilken man sätter vart , det är alltså inte bestämt att grå måste sitta på en viss och blå vise versa?

Man stod ju inte långt fram i kön när Gud delade ut el-kunnande :hihi
/majk

grön vit + grön svart är till primärerna enligt min verkstadshandbok.
Hittade ingenstans där det stog något om vilken som skulle sitta var men min fungerar ju :hihi
Jag kopplade blå-grön svart, grå-grön vit :tummenupp

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
S1000RR
Hej TL vänner.... undrar allra ödmjukast om det är någon i Stockholmstrakten som har en skätt röd orginalfärg liggande :tomten behöver hara en liten svätt att pensla på där cutsen har skavt..

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
hummel:
kan du lägga upp dina inställningar på TFI´n ? Vore interessant att jämföra, de här har jag hämtat från ett inlägg på TLP.

these are the best settings for my '02 TLR as recorded by my very own "butt dyno". i have noted all my pot settings in o'clock positions.

green- 3:30
yellow- 5:30
red- 4:30
RPM- 6:30

my mid-range power has improved greatly with these settings. mods are TRE, K&N air filter, airbox lid off, and titanium scorpion slip ons (but they have been modified and cut very short).

lille rille

HJÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
HAR BÖRJAT SÖKA EFTER NY TILLER
hummel skrev:
Oj! man tackar. :Bugar
Bakdelen är gsxr 1000 -01-02 undertailen är bikedesign`s
om du inte har något emot det så apar jag nog efter dig till vintern :rodnar
men jag ska nog kunna hitta på något eget me :confused:

hummel

Förlovad (Namorado)
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
2x suzuki x4 -82/83, Suzuki yes 125-09, polo-91
J-Bone skrev:
hummel:
kan du lägga upp dina inställningar på TFI´n ? Vore interessant att jämföra, de här har jag hämtat från ett inlägg på TLP.

these are the best settings for my '02 TLR as recorded by my very own "butt dyno". i have noted all my pot settings in o'clock positions.

green- 3:30
yellow- 5:30
red- 4:30
RPM- 6:30

my mid-range power has improved greatly with these settings. mods are TRE, K&N air filter, airbox lid off, and titanium scorpion slip ons (but they have been modified and cut very short).
J-Bone
Tänkte väl att frågan kunde komma upp så jag fotade inställningen igår. :rofl
här kommer bilden :hihi

Bifogat

• tfi box inst bänkad.jpg
    tfi box inst bänkad.jpg
    139.1 KB · Visningar: 1,838

Ergu

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Honda XR 600 snart och Ockelbo 5000
garantier

Chiefen skrev:
Det är nog listpriset på en 97a ungefär.. Det är inget jättekap för de pengarna men å andra sidan så ger ju folk inte bort sina hojjar (förutom han jag köpte min av..hö hö hö 23 papp gav jag, lite småfix behövdes men inget allvarligt)
Kolfiberburkarna höjer ju värdet oxå! Du kan alltså hitta billigare men då får du leta som en tok och ha rejäl flax! Kolla bara så att alla garantiåtgärder är gjorda eftersom det är en 97a (visste du förmodligen men vaffän..bättre att säga en gång för mycket).

Välkommen i TL gänget ialla fall! :) :fyllisar :banana

Hej!
Det är ingen garanti att alla felen är åtgärdade på cykeln, även om den är svensksåld. Jag har precis haft min på verkstad där de kunde konstatera att tanken inte är bytt, samt termostaten skulle också vara flyttad vad jag förstår. Tändboxen verkar heller inte vara bytt (det skall jag kolla själv imorgon), den går som en tröska under 3000 rpm. Enda anledningen till att jag köpte en svensksåld cykel var att till 100% slippa just sådana här problem.
Just nu suger Suzuki fett i mitt huvud.
Någon som har en bra idé om vad man kan göra åt detta!?

Mvh
"föredetta Kawaägare"

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Nån som har nåt bra larm att rekomendera!?? Det måste vara en "tilt" sensor i larmet ifall tjuvkräken försöker lasta upp min hoj på en kärra igen! :huvet :mad: .
Snubben jag köpte hojen av sa att han hade installerat ett spyball larm men att själva larmboxen var kaputt så han slängde den (sicken tomte...fan garantifixade han den inte för??) Hursomhelst så tänkte jag snåla på o inte köpa alarmet i Sverige så är det nån som har nåt alarm gruppköp på G så hojta gärna till!! :fyllisar

Majk

Guest
hummel skrev:
grön vit + grön svart är till primärerna enligt min verkstadshandbok.
Hittade ingenstans där det stog något om vilken som skulle sitta var men min fungerar ju :hihi
Jag kopplade blå-grön svart, grå-grön vit :tummenupp

Jag säger Det FUNKAR , Jag kopplade in den imorse sen var det bara att åka :tummenupp Tack för hjälpen :Bugar

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
Chiefen skrev:
Nån som har nåt bra larm att rekomendera!?? Det måste vara en "tilt" sensor i larmet ifall tjuvkräken försöker lasta upp min hoj på en kärra igen! :huvet :mad: .
Snubben jag köpte hojen av sa att han hade installerat ett spyball larm men att själva larmboxen var kaputt så han slängde den (sicken tomte...fan garantifixade han den inte för??) Hursomhelst så tänkte jag snåla på o inte köpa alarmet i Sverige så är det nån som har nåt alarm gruppköp på G så hojta gärna till!! :fyllisar

Jag köpte ett larm för fyra år sen med fjärr, imobiliser, stötsensor, tilt, slinga, elpåverkan och inbyggd siren. Tror det hette SOLA alarm.
Kostade 1400:- ÄR DEN BÄSTA INVESTERING TILL HOJEN JAG GJORT!!! :tummenupp
Sjönt att veta att det larmar om nån är där och pillar och kan nästan garantera att det har räddat min hoj från att bli stulen 2-3 ggr. (hadde den ute där jag bodde förut och polaren blev av med sin SP1a 3 ggr) Flera gånger på sommaren (gärna lördagkvällar) gick larmet och var jag snabb som faan upp kunde jag hinna se fjortisarna springa från platsen med folkölsburkarna i högsta hugg! :fatta!

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Bromsskiva

Nån som har en höger bromskiva fram från en:
Gsxr 600 97-02
Gsxr 750 96-02
Gsxr 1300 99-
TLS eller TLR att sälja!

Förbannade tjyvar böjde min skiva :mad: :huvet :4skrika .
Aldrig mer bromsskivelås säger jag bara!!!
Skicka ett PM med prisförslag eller hojta till här på tråden, jag är i akut behov!!

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
S1000RR
Chiefen skrev:
Gsxr 600 97-02
Gsxr 750 96-02
Gsxr 1300 99-
TLS eller TLR att sälja!

Förbannade tjyvar böjde min skiva :mad: :huvet :4skrika .
Aldrig mer bromsskivelås säger jag bara!!!
Skicka ett PM med prisförslag eller hojta till här på tråden, jag är i akut behov!!
du har PM!!

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Beställde en skiva ifrån en skrot...det blev 1000:- plus 130:- i frakt! Det känns ju som ett bra pris men vaffan, hade folk hållt sina jävla fingrar i styr så hade jag ju sluppit betala från första början! bah...vansinnig

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Chiefen skrev:
Beställde en skiva ifrån en skrot...det blev 1000:- plus 130:- i frakt! Det känns ju som ett bra pris men vaffan, hade folk hållt sina jävla fingrar i styr så hade jag ju sluppit betala från första början! bah...vansinnig

Tja en ny kostar väll typ 4000 kr :huvet
Tråkigt att den blev stulen över huvud taget :mad:

Borde inte tjuvfan pröjsa eller tog dom ingen :confused:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Chiefen skrev:
Gsxr 600 97-02
Gsxr 750 96-02
Gsxr 1300 99-
TLS eller TLR att sälja!

E det någon skillnad på höger eller vänster eftersom dom inte är märkta på nåt sätt :va

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Rätt säker på att H o V är samma.
Chiefen:
Du får väl kolla med bylingen hur du ska göra för att få buset att pröjsa!

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Robban_C skrev:
Rätt säker på att H o V är samma.
Chiefen:
Du får väl kolla med bylingen hur du ska göra för att få buset att pröjsa!

Japp, kollade upp det lite närmre. Det är samma för höger o vänster.
Angående bylingen så har jag ställt en massa krav på tjyvkräket men snuten upplyste mig att det kan dröja ett år eller mer innan ens rättegången blir av. Att jag sedan ska få mina pengar...tja, det kan ju ta hur lång tid som helst om jag nu ens får igenom mina krav. :huvet

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
tl1000larsson skrev:
Tja en ny kostar väll typ 4000 kr :huvet
Tråkigt att den blev stulen över huvud taget :mad:

Borde inte tjuvfan pröjsa eller tog dom ingen :confused:
Jag kan nu efterklokt säga att jag dumt nog bara hade trafikförsäkring på hojen. (har ju två hojar o det blir dyrt som fan att ha båda försäkrade, jag hade TÄNKT att fixa halvförsäkring på tillisen från maj o sälja den andra tills dess). Life is a biatch!!

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
G-pack montering?

Hej på er....

Känner mig något amatörmässig med denna fråga.. men men :rolleyes:

Jag försökte hitta kontakterna till att montera en G-pack på min
TLS -97 igår men kunde fa... inte hitta dom!

Där är en blå och en lila sladd man skall hitta med en "två" kontakt.
Jag vet till och med ungefär var dom skall vara men det var hopplöst....

Kände mig sådär proffsig igår i garaget!

Någon som har några tips? :)

Mvh

Robban

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...