TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

ski_extreme

Hojlös
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Inte nu :-(
Är det inte skummt att en TLS-97 kostar typ dubbelt i försäkring mot en TLR-00 hos IF???

Ngn som kan förklara? hon jag pratade med verkade inte "så" insatt.

164 på rullen

Fast kanske ändå inte ?? ;-)
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Gixxer 03 / Trimmad snöslunga
Twosaint skrev:
Tjena Grabben ! :banana :banana
Tänkte bara tacka för senast ,även om jag nu inte har ett skit att göra på detta forumet!! Jag kör ju en sån där rak skrikig fyra ! :Bugar

Men twosaint va hygglig som vallade två vilsna själar från sundsvall runt i Ö-vik ( Fast våra hojar inte lät som åskan ) Men det gjorde din fy fan vilket rart ljud du har!! :tummenupp
Å tack till alla andra Ö-viks bor som hade ett strålande glatt humör i Lördags.
Kom ner till sundsvall så ska vi guida er istället på en liten lugn tur i stan :yoparty
Den slöa Yamaha ägarn tackar också
Mvh Håkan ( Sundsvalls :tomten )

Dr E

lifesaver
Gick med
5 May 2003
Hoj
FZ1
Dämpare

Tjenixen. Har en fråga angående yoshimura bolt-ons. Kollade på hemsida & såg att de har 2 versioner av allt. Något som kallas zyclone baffle vilket betyder att det har ett rör i dämparen så att det låter lite mindre, samt race baffle vilket i stort sett är raka rör. Vilken säljs här hemma kollade på Booves hemsida & tyckte det såg ut som race men inte säker. Vet ni?? :confused:
Tänker5 nämligen köpa men osäker på vilken sort.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Dr E skrev:
Tjenixen. Har en fråga angående yoshimura bolt-ons. Kollade på hemsida & såg att de har 2 versioner av allt. Något som kallas zyclone baffle vilket betyder att det har ett rör i dämparen så att det låter lite mindre, samt race baffle vilket i stort sett är raka rör. Vilken säljs här hemma kollade på Booves hemsida & tyckte det såg ut som race men inte säker. Vet ni?? :confused:
Tänker5 nämligen köpa men osäker på vilken sort.

Såvitt jag vet så säljer man inte Cyclone modellen i Sverige, jag hade svensksålda RS3:eek:r på min tidigare och det var Race modellen. Du ser lätt skillnaden på att sista biten på utblåset, efter ljuddämparen alltså, är oval på Race modellen och den är rund på Cyclone modellen.

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Möte en svart TLS på örbyleden i morse någon härifrån kanske?
(jag körde bil)

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Tjena hej FRÅGA om jag monterar ett kn filter bör man fixa med insprutet på tls eller är det bara att åka,tacksam för mer info om detta

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
tlmartin skrev:
Tjena hej FRÅGA om jag monterar ett kn filter bör man fixa med insprutet på tls eller är det bara att åka,tacksam för mer info om detta
Jag orkar inte förklara en gång till så jag pekar på de två trådar som dök upp igår och imorse:
tlmartin:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=44527
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=44423

För övrigt har jag fått papper på den bromsning som gjorde av min tiller förra sommaren. 120,88 pållar och 103,9 Nm.

Edit: "Fixa med insprutet" motsvaras alltså av att bestycka fuggar.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Hur många är förresten intresserade av att göra en gemensam bänkning på DinMC nån dag? Vi skulle kanske kunna boka upp några timmar och köra ett helt gäng? De har ett alldeles nytt bänkningsrum och möjlighet att göra ommappning med Yoshibox för de som vill.

Finns det intresse så kan jag dra dit och snacka med dem... vore väl ball att se ungefär vad exempelvis en helt original TLR ger för siffror i jämförelse med min med helsystem, TFi och lite annat, och hur den i sin tur står sig mot t ex TLRR´s hoj som har portat, vee-two kammar och en massa annat... eller?

:)

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
J-Bone skrev:
Hur många är förresten intresserade av att göra en gemensam bänkning på DinMC nån dag? Vi skulle kanske kunna boka upp några timmar och köra ett helt gäng? De har ett alldeles nytt bänkningsrum och möjlighet att göra ommappning med Yoshibox för de som vill.

Finns det intresse så kan jag dra dit och snacka med dem... vore väl ball att se ungefär vad exempelvis en helt original TLR ger för siffror i jämförelse med min med helsystem, TFi och lite annat, och hur den i sin tur står sig mot t ex TLRR´s hoj som har portat, vee-two kammar och en massa annat... eller?

:)
Hade jag bara bott i stockholm så :( :(

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Vad tycker ni? =)

Nu ere lite klart här och där!

Vill tillägga att efter denna bild var tagen så har jag monterat ihop allt... och provstartat en snabbis... =) allt funka fint. väntar nu bara på att lacksnubben ska få fingrarna ur å bli klar med kåpor och tank. kan inte provaköra motorn helt utan tanken då pumpen sitter i den. Bakhjulet e monterat nun oxå =)
kommer att uppas med en galferskiva det oxå! se bild... den åker på nu i helgen!

Måste juh fråga kusinerna vad de tycker?!? :D :tummenupp

Bifogat

• Johan_Meck-1.jpg
    Johan_Meck-1.jpg
    60.3 KB · Visningar: 77
  • GALFERREAR.jpg
    GALFERREAR.jpg
    24 KB · Visningar: 59

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
TLRR skrev:
TUNGA :fatta! dom är ju gjorda i TITAN.HeHe
Era attack är oxå helt OK :tummenupp

E du säker :va tycker det ser ut som polerat stål :lol

Hade köpt dom också om inte J-Bone lurat in mig i köpet av attacks :fatta!

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
TLRR skrev:
Jaaa, Kör på för lite kurvor vore kul att se. :tummenupp Då har jag lite att gemföra med sen.Se till att de har bänken inställd för korrekt visning av kurvan så det inte blir "glädjesiffror" Men det vet ni nog redan om vid det här laget. :)

Asså.... du ska ju åxå me ju! :7peta
E ju du som vi alla ska jämföra med sen... ;)

Svarta Sato! :kär
Attacksen blir nog skapliga åxå ;)

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
tl1000larsson skrev:
E du säker :va tycker det ser ut som polerat stål :lol

Hade köpt dom också om inte J-Bone lurat in mig i köpet av attacks :fatta!

Det va ju inte alltför svårt att lura in dig på det köpet om man säger så, hehe :hihi :fatta! :lol

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
TLRR skrev:
Ja jag skall oxå med Självklart.
Attacksen blir bra de med,inget fel på dom. :)
Valde du svarta åxå ?

Japp, svarteloxerade såna här. :kär

412110S.jpg

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Oljeläckage TLR.

Tja. Jag har fått oljeläckage :(
Tror det kommer från "kopplingspinnen" på vänstersida. Då packboxen där ser sliten ut. Dock så efter att jag satt ihop hojjen igen så kändes kopplingen lite knasig. Kollade oljan och den var typ på min. Fyllde på några droppar och känslan blev bättre.

Känns lite som om det skulle kunna vara den oljan som läcker...
Någon som renoverat "kopplingskolven" (kolven som trycker på pinnen)?
SKulle vilja ha tipps hur jag smidigast gör för att fixa ovan nämda packningar.

Sen en sak till...
Hört att vevhusventen och oljefällan kan släppa ifrån sig lite olja vid bakhjulsåkning. Har nu inte letat så seriöst. Men kan någon tala om för mig var vevhusventen sitter??? Borde rimligtvis vara en slang i blocket typ eller???

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM