Och hur ser man vilken som är rätt kabel att kapa, för den skulle väl kapas. Vad gör kabeln förresten, varvtalsbegränsar??DaGaz skrev:Kan säga att jag hade brickor avlägsnade men kabel kvar när jag köpte min
Och hur ser man vilken som är rätt kabel att kapa, för den skulle väl kapas. Vad gör kabeln förresten, varvtalsbegränsar??DaGaz skrev:Kan säga att jag hade brickor avlägsnade men kabel kvar när jag köpte min
Jag tror den ger alternativ tändkurva.RW skrev:Och hur ser man vilken som är rätt kabel att kapa, för den skulle väl kapas. Vad gör kabeln förresten, varvtalsbegränsar??
Kan ju va kul, men fortfarande ingen som vet hur man urskilljer vilken kabel det är??Robban_C skrev:Jag tror den ger alternativ tändkurva.
RW skrev:Och hur ser man vilken som är rätt kabel att kapa, för den skulle väl kapas. Vad gör kabeln förresten, varvtalsbegränsar??
Hade planer men passformen (frånvaron av passform) på kåporna gjorde att jag inte kunde. Suck. Har tappat lusten alldeles.DaGaz skrev:... var det någon mer härifrån? ...
DaGaz skrev:Förbaskat trevligt event iallf. Någon som vet något bta ställe man kan ladda upp större bilder man kan länka till?
Davo skrev:Den sitter inte under cutsen, utan man byter cutsen mot passagerardynan då man ska skjutsa.
Om jag får gissa så har väl alla TLR både och men det har försvunnit vid nåt ägarbyte?Poison skrev:Så passagerardynan är ett extratillbehör? mao så är det inte säkert att alla TLR har en sån?
corsamannen skrev:ställde in tl:en med en vacumklocka och nu går den som en dröm. hostade och missade innan när man körde under 3500varv men nu går den som fan.
bytte oxså packningarna fram till gaffeln (läckte lite)stor skillnad där med.
nu väntar jag på mina nya däck , blev såna här http://www.conti-online.com/generat.../sport_touring/road_attack/roadattack_en.html vad tycks?
Ergu skrev:Hej!
Någon som har en tändbox man skulle kunna få låna och testa? Min är troligen dålig då Schneiders inte får ordning på cykeln. Han misstänker tändboxen. Jag skulle gärna vilja byta den för att konstatera ett fel.
Jag bor strax söder om Uppsala, PM:a mig om någon har tillgång till en tändbox.
// Ergu
DaGaz skrev:Var och sladdade runt på BikeWeek på gelleråsen måndag & tisdag såg ett skapligt gäng TL'ar. Fick bara nöjjet att snacka med ett par norska TL'are var det någon mer härifrån? Mycket trevligt iallf och jag tror minsann att 25 mil på banan har gjort mig ytterligare ett snäpp snabbare
Förbaskat trevligt event iallf. Någon som vet något bta ställe man kan ladda upp större bilder man kan länka till?
Har kollat nu på ett lednings diagram och ledningen märkt med nr:25 är VTV vilket på nåt vis påverkar TPS:en. Detta verkar nu lite märkligt trimtips, att kapa ledningen till TPS:en.Robban_C skrev:Jag tror den ger alternativ tändkurva.
RW skrev:Har kollat nu på ett lednings diagram och ledningen märkt med nr:25 är VTV vilket på nåt vis påverkar TPS:en. Detta verkar nu lite märkligt trimtips, att kapa ledningen till TPS:en.
Vee-twn skrev:Pojkar jag har ett problem!
Min hoj har börjat läka kylarvätska från svallerhålet på vä sida motorn... Såg att det var någon som haft samma fel. Hur gör jag för att åtgörda detta? Jag är relativt novis när det gäller att meka med motorer men jag har inte tummen mitt i handen. Någon som kan tipsa om hur man gör så blir jag tacksam
PM:a helst eftersom man lätt tappar bort sig i den här tråden...
/Jens
J-bone: Upp med bilder!! Var det första gången på bana eller?! Skoj, eller hur
Ej provat men 4-5hk låter som rent skitsnack. Däremot kan jag tänka mig att ett seriöst elsystem kan (som några konstaterar i tråden) ge bättre kallstartegenskaper etc.Renga skrev:Någon här som provat detta? Någon skillnad på en TLS?
http://tlplanet.com/forums/showthread.php?threadid=24555
Japp. Låter rimligt. Och man kan då också misstänka att en del av förbättringen kan fås enbart genom att hålla efter det ordinarie kablaget men det är ju onekligen enklare att byta ut till seriösare bitar en gång för alla.Oldbull skrev:Hmmm interesting reading, but I doubt that the 5 hp gain is there to be had. He probably had bad connections and the new wiring just brought it back up to spec
Got to be good for reliability etc tho
Ja, man kan väl inte begära att han ska vara felfri, eller hur?JarkkoT skrev:I think by just doing the lamp(behind relay) you already would improve spart too, because lights take most of the power away from the spark anyways..:? ...
Inte orimligt. Antingen att bygga om eller börja mäta upp var i det ordinarie kablaget trasslet ligger.JarkkoT skrev:I think the easier starting is pretty understandable, because at starting point generator is not making power and thus not compensating for low voltage..Also starter motor is dropping battery voltage level even more. This may be just what the doctor ordered for wet plugs..
Vee-twn skrev:Pojkar jag har ett problem!
Min hoj har börjat läka kylarvätska från svallerhålet på vä sida motorn... Såg att det var någon som haft samma fel. Hur gör jag för att åtgörda detta? Jag är relativt novis när det gäller att meka med motorer men jag har inte tummen mitt i handen. Någon som kan tipsa om hur man gör så blir jag tacksam
PM:a helst eftersom man lätt tappar bort sig i den här tråden...
/Jens
J-bone: Upp med bilder!! Var det första gången på bana eller?! Skoj, eller hur
J-Bone skrev:
RacerX skrev:Tjena!
Snygga bilder! Verkar varit hur kul som helst! Själv tänkte jag ta min ban-oskuld på anderstorp den 29/8...
En fråga bara! Var har din polare (med den svarta TLS:en) fått tag i sin vita baklampa!???!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |