Vee-twn skrev:Ser ju bra ut det där!!
Hur gjorde du bak?
Jag tog modet till mig och tog fram bågfil och mattkniv och tog bort all onödig plast med blinkers och allt.Sen i vår får vi se vad bilprovningen säger
Vee-twn skrev:Ser ju bra ut det där!!
Hur gjorde du bak?
tlmartin skrev:Välkommen
Tack för omtanken!sharpedge skrev:...Alla kåpor och sånt på plats och passar nu då?
För det första:SENSEI skrev:... Det jag i första hand behöver är följande.
Fotpinnsplattan (fäste) höger sida.
Toppkåpa
Kåpram
Höger sidokåpa
Bakplasten
Är även i behov av den övre kylaren. ...
Dropkick skrev:Tjenare alla!
Ja funderar på att köpa en tl1000r till min farsa nu till hösten, om ja skulle få veta lite om den där "gubbvänlig" alltså bra körställning går den bra åp låga vara o så vidare!.
Tack på Förhand
//Rickard
Jadu, jag är ca 183 iaf. Jag tycker den är helt underbar att köra längre sträckor med. TLR är "gjord" för låga varv ... visst den kan bli lite småkinkig ibland, men det är nog bara min hoj som inte är inställd ordentligt.Dropkick skrev:Tjenare alla!
Ja funderar på att köpa en tl1000r till min farsa nu till hösten, om ja skulle få veta lite om den där "gubbvänlig" alltså bra körställning går den bra åp låga vara o så vidare!.
Tack på Förhand
//Rickard
Nja, jag har kollat upp den siten innan och tycker det är bra priser (ca 2500 kr för fram+bak Pirelli Diablo + frakt) men nu är det inte så långt kvar av säsongen tror jag så jag behöver inte köpa splitternya däck. Så jag vill fortfarande ha råd om begangnade racedäck.. Men tack för tipsetTwinSucker skrev:Hey Sharp kolla min nya post om nya däck...
Du kan nog tjäna på att köpa nya...
Kom in i en högerkurva, hast ca 100, Kört mycket fortare där bara dagen innan.Robban_C skrev:För det första:
Hur gick det till? Törs man fråga det?
Beklagar.
.
sharpedge skrev:Jag kommer då antagligen köpa begagnade racedäck till helgen (om Gud vill och däcken finns). 180 bak på orginalfälgar ska tydligen funka enligt er (kom ihåg, jag litar blint på er).
Men hur är racedäcken att köra på vått underlag dvs regn... bra eller anus?
Metzeler Rennsport är det btw om jag inte missminner mig.
SENSEI skrev:Kom in i en högerkurva, hast ca 100, Kört mycket fortare där bara dagen innan.
Lägger ner knät i ett posör-- och bakdäcket bara glider iväg. Hittade inget skumt typ grus olja eller så på vägen...
Dock måste det varit nått skit på däcket. Det släppet jag fick var inte normalt. Men men Vi får väl se vad försäkringsbolaget säger nu..
Kylaren pajde ju vid tidigare vurpa. Så den bör jag ju få en ny...
oki 300-400 dåWestW skrev:Dåligt blötgrepp. Rennsport och supercorsa har noll mönster på sidorna.
Men vem kör när det regnar? Detta är mjuka däck som funkar bäst när dom är riktigt varma, men till Svensson på gata duger dom utmärkt. Jag kör 200-250mil på ett bakdäck innan corden är framme så lär dig kränga däck själv om du ska ha beg racedäck. Kör du som en kärring kommer du nog 300-400 på ett bakdäck
Nja. Snarare att jag gör vad jag kan med måttlig inspiration under de få timmar jag kommer loss.TwinSucker skrev:Det ser ut som om flitets lampa lyser i Robbans garage...
Just det. Köp en sportig hoj till gubben!Dropkick skrev:... Ja funderar på att köpa en tl1000r till min farsa nu till hösten, om ja skulle få veta lite om den där "gubbvänlig" alltså bra körställning går den bra åp låga vara o så vidare!. ...
Du kan ju alltid testa att gasa rakt fram så får du en känlsa för hur mycket det fäster. Det värsta som då händer är ju att den spinner och går lite på tvären. Värre än så är det inte.sharpedge skrev:... Klarar man sig om man hamnar i en regnskur eller är det bara och stanna och vänta på torka/lift?
Robban_C skrev:Du kan ju alltid testa att gasa rakt fram så får du en känlsa för hur mycket det fäster. Det värsta som då händer är ju att den spinner och går lite på tvären. Värre än så är det inte.
DOCK ETT VARNINGENS ORD:
Vägverket har en satans jävla förmåga att lägga ut en asfalt som är rödbrun till färgen. Just denna asfalten blir vansinnigt hal när det blir blött. Glöm nedläggen då. Testa att gasa lite rakt fram på ettan eller tvåan så förstår ni vad jag menar.
Och skyll för satan inte på mig om ni gasar ikull!
sharpedge skrev:oki 300-400 då
Så det är helt hopplöst att köra på vått underlag... jag menar .. det har ju regnat stort sett hela sommarn så hösten lär inte bli bättre...
Klarar man sig om man hamnar i en regnskur eller är det bara och stanna och vänta på torka/lift?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|