TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Kom igen nu.Jag behöver lite hjälp av er om råd.Jag tänkte måla mina fälgar i vinter och funderar på ljusblå metallic så nära man kan komma till blåeloxerad aluminium.Så tänk sådan blå färg när ni tittar på bilden.Ha det tills dess :banana :yoparty
 

Bifogat

  • bla.jpg
    bla.jpg
    51 KB · Visningar: 122
Last edited:

TL Devil

nubb
Gick med
24 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
TL1000R,Devil kolfiber slip-on
tlmartin skrev:
Jag behöver lite hjälp av er om råd.Jag tänkte måla mina fälgar i vinter och funderar på ljusblå metallic så nära man kan komma till blåeloxerad aluminium.Så tänk sådan blå färg när ni tittar på bilden.Ha det tills dess :banana :tummenupp
Kan bli bra men svårt att se på den lilla bilden! Hur går det med ombyggnaden av ljud-dämparna?
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Jag tror att det kan bli riktigt schysst faktiskt.
Själv gillar jag kombinationen av svart och aluminium men som sagt så tror jag att det kan bli riktigt bra med blå metallic. :tummenupp

Kan det inte bli imorgon nu! Ska hämta min hoj då. Så nu behöver jag bara ett par bättre begagnade däck å kränga på... nån som har ett par 190/50-17
120/70-17 som ligger och skräpar? Tänkte slänga på nya nästa säsong.
//TwinSucker
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
TL Devil skrev:
Kan bli bra men svårt att se på den lilla bilden! Hur går det med ombyggnaden av ljud-dämparna?

Jo då dom är klara och det blev ok skulle villa ha lite dovare ljud med då måste jag byta rören inne i dämparna.Jag får se om det blir vinterarbete. :tummenupp
 

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
2005 KTM 625
TwinSucker skrev:
Kan det inte bli imorgon nu! Ska hämta min hoj då. Så nu behöver jag bara ett par bättre begagnade däck å kränga på... nån som har ett par 190/50-17
120/70-17 som ligger och skräpar? Tänkte slänga på nya nästa säsong.
//TwinSucker

Jag har ett par beg. racedäck iofs 180/55-17 bak men det funkar ju alldeles utmärkt det med... PM:a om du e intresserad.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
TLRR skrev:
... Vad är fördelarna med torr lustgas alt. vätskeform ? vilket skall man ha för en trimmad TLR. :rolleyes:
Lustgasen är alltid i samma form, dvs vätska i pavan och blir till gas när den lämnar mustyckena.
Ska du köra gas så SKA du köpa en bok i ämnet. Det finns en del misstag att ramla ner i och det vill du inte.

Men lite kort:
Tror att "torr" och "våt" refererar till var lustgasen tillsätts, dvs torrt = ovanför fuggarna (trattarna på våra hojar) eller vått = innanför (under på våra hojar) spjällen (pekandesa mot ventilen). Det sistnämnda är att föredra eftersom kylan från den expanderande gasen då i högre grad hjälper till att kyla insugsluften som är på väg in i puffran.

Jag har en bok nånstans om det där, tror den är utlånad till revisorn (bra att ha en revisor som åker dragracing :tummenupp ).
Kan leta på den om det behövs.
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
jag har ett bud på 45 på min hoj!!

hur lite får man för en TLr från -98 som gått 1910 mil med en ägare

vill ha snabba svar :)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
obruT skrev:
jag har ett bud på 45 på min hoj!!

hur lite får man för en TLr från -98 som gått 1910 mil med en ägare

vill ha snabba svar :)

Personligen så skulle jag aldrig släppa den under 55...
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Äntligen!!!

Efter en tågtripp med skinnstället i väskan och hjälmen i handen så har jag äntligen fått hem pärlan. Det blev en tripp till Linköping och en mycket nöjesfull resa hem.
Jag känner mig nöjd som f** en TLS -00 har gått 1750 mil precis gjort 1800-mila service, visst däcken är slut men va fan gör det när jag fick den för 50k. Det enda jag behöver nu är ett bättre luftfilter och lite gummi att trä på tassarna så är allt tipp topp.
Ska se om jag lyckas bifoga en bild(Är inte så haj på den här sidan än :kocko )
//TwinSucker
 

Bifogat

  • Min.jpg
    Min.jpg
    57.2 KB · Visningar: 87

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
ski_extreme skrev:
Då köper jag din för 55´ då.. med allt godis, :D ska bara sälja min först.
:lol

:7peta
Jag syftade naturligtvis på en original 98 med ca 1900 mil på mätarn.
De pengar jag vill ha för att överväga att skiljas från min hoj skulle jag aldrig få och kommer nog därför aldrig sälja heller... ;)
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Vee-twn skrev:
Jag håller med Benet... 45' är ett löjligt lågt bud.


men nu hittade han en för 45' i Stockholm dessutom en -99:a

men den hadde gått 2500 (ej sjusterat ventilerna)

så min blir nog kvar :tummenupp
vill fortfarande ha 53'
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Är det några har som tänkte ge sig på nån sväng imorgon :confused: ?
Jag har en sönderhackad dag idag så jag vem inte hur mycket jag kommer att köra idag.
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
obruT skrev:
men nu hittade han en för 45' i Stockholm dessutom en -99:a

men den hadde gått 2500 (ej sjusterat ventilerna)

så min blir nog kvar :tummenupp
vill fortfarande ha 53'

Säg åt honom att åka till sthlm då
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
TLRR skrev:
En tackar för svaret o snabblektionen :tummenupp OM man bestämmer sig för att prova så är nog en bok i ämnet ett föredra, för man ser olika lösningar och utsagor från sidor på nätet när man söker. :3freak
Tänkte vidare igår kväll (i badet!).

Vill minnas att "torrt" system är ett sådant som tillsätter gas/bränsle ovanför eller direkt under fuggen. Tänk på att dessa system först användes på motorer av DWM (Detroit Woder Metal), dvs V8:eek:r till jänks) och dessa hade ju som bekant en eller två fuggar ovanpå alltihop. Dessa system tillsatte alltså gas/bränsle via rör som gick tvärs över/under fuggarna, ett rörpar per port.
Ett vått system däremot tillsätter gas/bränsle direkt i respektive insugsport (i insuget) och blandar gas/bränsle direkt i munstycket. Du har säkert sett de där röda eller blå "nosslarna" som dom brukar kallas. Man använder 8 (eller 16 st om man vill ha 2- eller 3-stegs lustgas) på en V8:a. Antagligen skulle man kunna använda dessa nosslar med större "pills" (dvs munstyckena) även om man tillsätter gas/bränsle ovanför/under fuggen men jag vet inte om man brukar göra så och jag vet heller inte om det fortfarande skulle kallas "vått system".


Obrut:
Så här års är det köparens marknad som du vet. Alltså är det svårt att få bra pröjs. Så här års är det säkert mest bara skitstövlar som skambjuder för att få köpa snorbilligt. Alltså folk som jag. :hihi
 

Daniel410

Mr.SV1000s
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki SV1000s
TL eller SV?

Alla som Har kört både SV1000S och Tl1000r/s
Vad tycker ni?.
Är inte Tl en klumpig och tung leksak om man jämför?
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Daniel410 skrev:
Alla som Har kört både SV1000S och Tl1000r/s
Vad tycker ni?.
Är inte Tl en klumpig och tung leksak om man jämför?

Jag har kört både sv och tlr.
Hade en sv under några veckor förra sommaren. Avverdkade närmare 400mil på den. Mitt intryck.
Hård att åka på. Fick träsmak efter ca 10 mil. Motorn är ok. Kännslig för knöliga vägar fick lätt styrfladder på den. Rätt kul att köra visserligen.

TLr
Sitter mycket skönare, kört över 45 mil och kunder fortsatt 45 till. Motorn är grymt bättre än SVn ( visserligen var svn helt original min tlr är moddad och har pc2a mm) Men även före dessa moddar så tyckte jag tlrn är mycket rappare. Går "för stabilt" och man får sällan styrfladder.

För stabilt dvs följande. Pga av vikten på tlr samt gaffelvinkel så har den en tendens att drifta ut i kurvorna. Detta minus är dock lätt av avhjälpa.
Det du gör är att höja bakdämparen med en 3mm bricka så att du får en högre ridehigh. Alternativt sänka gaffelkroan. Det man är ute efter är en brantare gaffelvinkel. Effter denna mod ger en helt annan hoj. :)

Dessutom så är tlren snyggare. :)

Lycka till
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top