TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Härligt att höra att den fått känna lite asfalt under hjulen iaf!:tummenupp
När det gäller problemen så står jag svarslös... Verkar mystiskt! Vad har du för mapp i PC:n?

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Vee-twn:
Har absolut ingen aning. Jag kan faktiskt alldeles för lite om PC i nuläget. Det står iofs M303-501.MAP på en maskinskriven pappersetikett bakpå om det säger nån nåt.
Jag ska försöka surfa lite nån dag efter mer info om PC men har bara modem här, lite tröstlöst att hålla på och surfa runt då. SH är illa nog kan säga!
Nån som har en självklar länk med info om Power Commander?

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Robban_C skrev:
Vee-twn:
Har absolut ingen aning. Jag kan faktiskt alldeles för lite om PC i nuläget. Det står iofs M303-501.MAP på en maskinskriven pappersetikett bakpå om det säger nån nåt.
Jag ska försöka surfa lite nån dag efter mer info om PC men har bara modem här, lite tröstlöst att hålla på och surfa runt då. SH är illa nog kan säga!
Nån som har en självklar länk med info om Power Commander?
http://www.powercommander.com
Där står allt du behöver veta. PC:n gör det möjligt att justera insprutningen varje 500 varv så jag tycker att det låter som att mapen i din PCII inte passar riktigt bra. Kör hojen i bänk och justera in den ordentligt eller ladda ner en map som liknar dina förutsättningar (Slipon/helsystem/luftfilter/mm mm) och testa igen.

Edit: M303-501.map är en "European Stage 2 Map". Vad detta exakt innebär vet jag tyvärr inte..

Last edited:

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Tack!
Ser ut som om jag får lov att testa nån annan map. Hojen är bänkad men hos en lirare som inte har rykte om att alltid göra rätt så att säga.

Har dragit hem en manual och läst. Har du (eller nån annan) koll på kabel för att koppla PC mot pc (datorn)?
Är det en vanlig seriell -> seriell kabel?

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Ja, det kunde man ge sig fan på.
Ska surfa lite mer i helgen via lånat bredband.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Kawa

Är det någo som bor i göteborg som skulle kunna tänka sig att åka o provköra en ZR7:a åt mig? Den ska stå på Hisingen. Skulle vara riktigt uppskattat om någon kunde göra det, PM:a isåfall....

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Ricken skrev:
Är det någo som bor i göteborg som skulle kunna tänka sig att åka o provköra en ZR7:a åt mig? Den ska stå på Hisingen. Skulle vara riktigt uppskattat om någon kunde göra det, PM:a isåfall....
Jag är väl den enda i tråden som bor i gbg :D

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
Kabel

Robban_C skrev:
Tack!
Ser ut som om jag får lov att testa nån annan map. Hojen är bänkad men hos en lirare som inte har rykte om att alltid göra rätt så att säga.

Har dragit hem en manual och läst. Har du (eller nån annan) koll på kabel för att koppla PC mot pc (datorn)?
Är det en vanlig seriell -> seriell kabel?

Tjaba!

Jag har använt en helt vanlig kabel som låg o skräpade i kabelhärvan!

Den special kabel som diskuteras är om man skall koppla PC2:an till en
Palm Pilot, då behöver man en adapter annars brinner PC2:an upp! :brinnerup

Så det är bara att koppla upp hojen mot datorn och börja experimentera!
Sedan använder du knapparna som sitter på PC2:an att finjustera när du är
ute på vägen.

Mina två cent...

Rob

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Robster:
Tack! :banana
Jag ska ladda hem de däringa programvarorna i em och labba lite med det där på söndag.

Egentligen ska jag nog inte åka hoj alls: Igår em fick jag ryggskott modell värst! Suck. Nåja, jag var hos likriktaren (kiropraktorn) idag och det blev lite bättre. Fick även tillstånd att åka en kortare tur i helgen.
Ska försöka ägna mig åt lite PCII:ande och sen försöka få med mig Swedie och kanske nån mer på en hojfika nånstans i helgen.

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
Robban_C skrev:
Robster:
Tack! :banana
Jag ska ladda hem de däringa programvarorna i em och labba lite med det där på söndag.
Egentligen ska jag nog inte åka hoj alls: Igår em fick jag ryggskott modell värst! Suck. Nåja, jag var hos likriktaren (kiropraktorn) idag och det blev lite bättre..

Men då är det ju kanonläge att sitta o laborera med PC2:an igenom
datorn!

Det är en underbar känsla om man någonsin har försökt bestycka hojar
med munstycken och trottelnålar ( speciellt radfyror ) och minns vilket
elände det var att mecka isär typ hela hojen för att komma åt att byta
munstycken! :huvet

Är man sen lite IT-nörd så kan man inte annat än dra på smilbanden
när hojen står parkerad bredvid datorn med en sladd mellan dom två leksakerna!
:yoparty

Lycka till!

Rob

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...

Knucklehead

Gillar V-twinnar... ;)
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
Suzuki GS 750
Tack för att du fick mej att skratta idag! Underbart skrivet å tack för att du delar med dej av dina upplevelser! :tummenupp

TL Devil

nubb
Gick med
24 Dec 2003
Hoj
TL1000R,Devil kolfiber slip-on
Hjälp!!

Jaha har jag pajjat hojen eller??

Har i veckan monterat tailguard(tack Ricken) För att idag fortsätta med blinkarna! Kapar av sladdar o sätter ihop som förut.Testar att blinka..inget funkar där bak men däremot fram!Låter även lite ovanligt tycker jag o får för mig att starta den.....bzzz bzzz säger den då,skitkul!! Va fan har hänt?Har ju inte dragit isär några sladdar till boxar eller annat endast till bakljus o blinkare!! Visserligen regnade det på oss idag när vi höll på men det kan väl inte påverka! O ström finns det ju för bakljus o bromsljus funkar!! Men något verkar oerhört FEL!! Vore tacksam för svar!!

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Jag skulle dubbelkolla skarvarna igen, om du kapade dem o satte ihop dem så är det förmodligen bara glapp!? Jag hade samma problem med mina blinkers när jag monterade nya, dålig kontakt bara...enkelt o bra :)

TL Devil skrev:
Jaha har jag pajjat hojen eller??

Har i veckan monterat tailguard(tack Ricken) För att idag fortsätta med blinkarna! Kapar av sladdar o sätter ihop som förut.Testar att blinka..inget funkar där bak men däremot fram!Låter även lite ovanligt tycker jag o får för mig att starta den.....bzzz bzzz säger den då,skitkul!! Va fan har hänt?Har ju inte dragit isär några sladdar till boxar eller annat endast till bakljus o blinkare!! Visserligen regnade det på oss idag när vi höll på men det kan väl inte påverka! O ström finns det ju för bakljus o bromsljus funkar!! Men något verkar oerhört FEL!! Vore tacksam för svar!!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...