TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

TL Devil

nubb
Gick med
24 Dec 2003
Hoj
TL1000R,Devil kolfiber slip-on
Chiefen skrev:
Jag skulle dubbelkolla skarvarna igen, om du kapade dem o satte ihop dem så är det förmodligen bara glapp!? Jag hade samma problem med mina blinkers när jag monterade nya, dålig kontakt bara...enkelt o bra :)

Ja men varför startar den inte....e batteriet redan urladdat eller?? Körde den ju i Tisdags! :confused:

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
TL Devil skrev:
1. ..inget funkar där bak men däremot fram!Låter även lite ovanligt tycker jag o får för mig att starta den
2. .....bzzz bzzz
3. O ström finns det ju för bakljus o bromsljus funkar!!
1. Antagligen har du kopplat bakre blinkers fel på ett eller annat sätt. Om du har avbrott (eller trasig lampa) i kretsen till ena bakre blinkersen så kommer den sidans främre blinkers att blinka lååångsamt eller lysa konstant. Har du kortslutning i den aktuella sidans bakre krets så kommer antagligen främre blinkers på samma sida att blinka snabbt som fan, alternativt går nån säkring.

2. Ja, den beskrivningen är ju inte den lättaste att utgå från :) men jag antar att du menar att startmotorn är orkeslös eller så. Alltså läge att ladda batteriet eller startkabla (ex vis från en bil).

3. Jaja, och de tar typ en hundradel så mycket ström som startmotorn gör. Bara soppapumpen tar mer än vad bakljus o bromsljus gör! Och sen ska tändsystemet ha sitt också. Inte ens helljuset kommer i närheten av vad startmotorn tar.

Seså, ladda nu batteriet i natt och återkom sen med en tydlig symtombeskrivning! :tummenupp

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Kan mycket väl vara batteriet, jag åkte till jobbet en dag, då funkade hojen kanon. Sen när jag åkte hem tog jag en liten paus på vägen o fipplade med mobiltelefonen. När jag sen skulle starta och åka igen sa det Bzzrrr (knarrade från en reläbox tror jag) Började genast tro att hela hojen var fetpaj. Efter lite skruvande utan skruvmejsel fick jag den lysande iden att kanske testa att rulla igång hojen. O Vips så funkade den, hähä, ibland är saker o ting så pinsamt uppenbara att man blir deprimerad när man testar de enklaste grejorna sist. (typ efter du skruvat bort allt som går att skruva bort).
För övrigt håller jag med Robban. Tror absolut inte att din hoj är paj!

TL Devil skrev:
Ja men varför startar den inte....e batteriet redan urladdat eller?? Körde den ju i Tisdags! :confused:

TL Devil

nubb
Gick med
24 Dec 2003
Hoj
TL1000R,Devil kolfiber slip-on
Chiefen skrev:
Kan mycket väl vara batteriet, jag åkte till jobbet en dag, då funkade hojen kanon. Sen när jag åkte hem tog jag en liten paus på vägen o fipplade med mobiltelefonen. När jag sen skulle starta och åka igen sa det Bzzrrr (knarrade från en reläbox tror jag) Började genast tro att hela hojen var fetpaj. Efter lite skruvande utan skruvmejsel fick jag den lysande iden att kanske testa att rulla igång hojen. O Vips så funkade den, hähä, ibland är saker o ting så pinsamt uppenbara att man blir deprimerad när man testar de enklaste grejorna sist. (typ efter du skruvat bort allt som går att skruva bort).
För övrigt håller jag med Robban. Tror absolut inte att din hoj är paj!

Låter lovande..ska ladda batteriet nu ett par timmar. Återkommer om det inte funkar...är en glad amatör som behöver hjälp juh! :rolleyes:

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Häähääh, hoppas bara du inte hann plocka isär hojen o spräcka motorn o byta luft i däcken innan du märkte det...det är inte helt ovanligt kan jag tänka mig!?! :kocko :arsele :rofl
TL Devil skrev:
hrm*harkl* klart det var batteriet... :huvet :rodnar

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TLRR skrev:
Ok nu är jag med.Man lär sig något nytt varje dag :tummenupp
För övrigt så är det bara ett tanklock som är beställt,men det är ju kul med nya grejor.

Då måste ju jag också köpa ett! Hmm.... undrar vilken styrkrona det blir... och vilka skivor? :tomten :gnissla

Du ROnny, du har förresten 150 kr till godo nere i din matbutik, sist så bad jag dem dra 200 jämnt och ge mig växeln, bara det att jag (och de) glömde växeln på 150 balobas :huvet

Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
tänkte att det skulle passa sig med en banbild såhär nu på höstkanten

Bifogat

• banis.JPG
    banis.JPG
    74.3 KB · Visningar: 56

JohanL

Osocial - Jobbar på det!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 med Duccemotor
Chiefen skrev:
Häähääh, hoppas bara du inte hann plocka isär hojen o spräcka motorn o byta luft i däcken innan du märkte det...det är inte helt ovanligt kan jag tänka mig!?!

Nja, det är bara du som felsöker på det sättet ;)
Har du kromat tanken än???? :tungan

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Grabbar, ich habe eine kleine problem ... Tror bakdäcket har pyspunka :(

Kom ut igår morse till garaget och märkte att däcket var lite halvplatt, men åkte sakta till en mack för att fylla däcket med luft (jag hade liksom inte kollat däcktryck sen jag bytte däcket för ngra veckor sen)
0,4 bar kvar i däcket :3freak (Ett 180 racedäck). Fyllde upp till ca 2,4 bar och körde iväg till jobbet...

8h senare när jag slutade jobbet tog jag mig en liten tur runtom i gbg och däcken hann gott och väl att bli varma (tom klistriga) och skulle kolla däcktrycket igen för att se om ngt ändrats. Nu var det på cirka 2,1 bar och jag fyllde upp till 2,5 bar denna ggn.

Blir det skillnad i tryck om däcken är varma eller kalla?

Svar till "Jag är orolig att jag har pyspunka och hjulet trillar av i fart" :rolleyes:

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
JohanL skrev:
Nja, det är bara du som felsöker på det sättet ;)
Har du kromat tanken än???? :tungan

Nä jag skippar kromet till fördel för en rosa ram, vit motor, lila tank med gräddelina elefanter på! Det tog ett tag att få fram den vinnarkombinationen så jag är helnöjd! Nu vet jag ju vad jag ska göra i vinter :tungan

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
Kolla vad jag införskaffat! :banana
Dom blev så jävla bra!!!!!!! :yoparty

Nu ska jag bara ha en ny bakdämpare. Förslag?
Öhlins, visst men dyyyyr... :näsblod

Bifogat

• ISR.JPG
    ISR.JPG
    98.1 KB · Visningar: 71

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
sharpedge skrev:
... Blir det skillnad i tryck om däcken är varma eller kalla? ...
Hej "orolig"! :D

Japp. Det blir skillnad på tryck varmt och kallt eftersom luften expanderar med ökande temp och däckets volym är någorlunda konstant oberoende av temp. När ökad volym ska få plats i samma volym så blir det högre tryck. Å andra sidan blir inte tempen i tofflorna så hög så här års eftersom det är lite kyligt. Om du inte kör som ett stålsvin dvs. :D

Alltså ska du alltid kolla tryck vid ungefär samma däcktemp.

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Tengil skrev:

Najs :)
Ang. bakdämpare har jag hört att Bitubo ska vara bra... kostar runt 3 lök tror jag

Robban C :
ööööhh.. ok... hmm... *host* Så jag kan ha pyspunka alltså?

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Tengil skrev:

Ahhh, ISR!! Vad fick du betala?
Appropå bakdämpare så rekomederar jag Bitubo. Väl värt de dryga tretusen den kostade. Ta kontakt med TLSpliot på tlplanet så fixar han allt åt dig!

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Tengil skrev:

Tjacka Bitubo! Mest dämpare för minst pengar. :yoparty

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...